آموزش مدیریت همزمان همه نرم افزارهای پیام رسان (تلگرام، واتس اپ، فیسبوک و…)

آموزش مدیریت همزمان همه نرم افزارهای پیام رسان (تلگرام، واتس اپ، فیسبوک و…)
  • 1395/6/26
  • زهرا معبودی
  • 0

همانطور که می دانید امروزه یکی از اجزای جدا نشدنی موبایل ها نرم افزارهای پیام رسان است و جالب هم اینجاست که گاهی کاربران به یک یا دو نرم افزار اکتفا نمی کنند و می خواهند در همه کانال ها، راهی ارتباطی داشته باشند تا بتوانند با عزیزانشان در تماس باشند. اما دنیای مدرن در زمینه‌ی پیام‌ رسان‌ها یک مشکل دارد و آن این است که اپلیکیشن‌ های زیادی در این زمینه وجود دارند و نمی‌ توان تنها به یکی از آن‌ها اکتفا کرد. به عبارت دیگر، شرایط کنونی مانند اواخر دهه‌ ی ۹۰ میلادی، قبل از دوره‌ ای است که برنامه‌ هایی مثل Adium و Digsby توانستند سرویس‌های مختلفی چون AOL، Google Talk، MSN و یاهو را به درون یک پنجره بیاورند. اما با وجود شمار روز افزون اپلیکیشن های ارتباطی امروز هم راهی باز شده که بتوانید مدیریت اپلیکیشن های پیام رسان را به یک منطقه منتقل کنید و از کار با آن ها لذت ببرید. با گویا آی تی همراه باشید.

allinonemessenger-100681127-large-1

در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی اپلیکیشن‌ های چت این است که رابطه‌ی خوبی با برنامه‌ی شخص سوم ندارند. با این حال بسیاری از این اپلیکیشن‌ ها نسخه‌ی تحت وب دارند و این جاست که یک اپلیکیشن کروم به نام All-in-One Messenger وارد کار می‌شود.

این اپ کروم همه‌ی سرویس‌های پیام‌رسانی را در زبانه‌های مختلف به درون کامپیوتر رومیزی شما می‌آورد. این حالت مثل گذشته که لیست همه‌ی مخاطبین شما در سرویس‌های گوناگون به صورت یک جا آورده می‌شد نیست، ولی به خودی خود خوب است. با توجه به این که این برنامه یک اپلیکیشن تحت کروم است، می‌توانید آن را به شکلی مستقل از مرورگر کروم بر روی نوار وظیفه یا لانچپد پین کنید.

allinonemessenger-100681126-large

برای شروع برنامه‌ی All-in-One Messenger را از Chrome Web Store دانلود و نصب کنید.

زمانی که فرآیند نصب تمام شد، بر روی هر یک از سرویس‌ های پیام‌ رسانی که می‌خواهید کلیک کرده و وارد فضای تحت وب آن‌ ها شوید. شما همواره می‌ توانید با کلیک بر روی چرخ دنده‌ی تنظیمات که در گوشه‌ی بالای چپ صفحه قرار دارد به لیست سرویس‌های پیام‌ رسانی برگردید.

بعد از این که در چند سرویس وارد شدید، می‌توانید ببینید که هر کدام دارای زبانه‌ی جداگانه‌ ای است که با کلیک بر روی آن زبانه‌ ها می‌ توانید به سرویس موردنظر خود بروید. علاوه بر این اگر می‌خواهید باید با رفتن به هر سرویس نوتیفیکیشن دسکتاپ آن را فعال کنید.

با توجه به این که کروم یکپارچگی کاملی با ویندوز ۱۰ ندارد، نوتیفیکیشن‌های دسکتاپ شما در بخش Action Center ظاهر نخواهد شد. آیکن برنامه‌ی All-in-One Messenger هم در نوار وظیفه علامتی برای تعداد پیام‌های خوانده شده ندارد، بنابراین نمی‌توانید از پیام‌های جدید مطلع شوید.

در زمان نوشتن این پست All-in-One Messenger از بیش از ۳۰ سرویس پیام‌رسانی از جمله فیسبوک مسنجر، Google Hangouts، HipChat، اسکایپ، اسلک، استیم، تلگرام Tencent QQ، WeChat و واتس‌اپ پشتیبانی می‌کند. این برنامه سرویس قدیمی XMPP را هم تحت پوشش خود دارد.

معایب این ابزار به شرح زیر است:

هر چند ممکن است از شنیدن نام این اپلیکیشن و این قابلیت شوکه شده باشید اما هیچ چیز بی عیبی در دنیا نیست. این اپلیکیشن و ابزار هم مشکلاتی دارد که خوب است در مورد آن بدانید.

این اپلیکیشن در حالت فعلی دوام چندانی ندارد، چون گوگل قصد دارد در یک برنامه‌ی طولانی تا اواخر سال ۲۰۱۶ همه‌ی اپلیکیشن‌های کروم مثل All-in-One Messenger را از ویندوز، مک و لینوکس حذف کند. بنابراین از آن زمان دیگر نمی‌توانید این برنامه را دانلود و نصب کرده، و از اوایل سال ۲۰۱۸ هم فعالیت این اپلیکیشن به طور کامل متوقف خواهد شد.

اگر All-in-One Messegner نظر شما را جلب کرده است، به سرعت آن را دانلود کنید. و بیایید امیدوارم باشیم که تا سال ۲۰۱۸ این اپلیکیشن به صورت یک برنامه‌ی مستقل در سیستم عامل منتشر شود.

اما اگر چنین اتفاقی نیافتاد هم می‌توانید نیم نگاهی به برنامه‌ی جایگزین Franz که فعلاً در حالت بتاست داشته باشید. Franz مانند All-in-One Messenger عمل می‌کند، اما یک برنامه‌ی مستقل است.

نظر شما در مورد این قابلیت چیست؟ آیا شما هم به دنبال چنین سرویسی بوده اید یا اینکه با یک اپلیکیشن اختصاصی به تنهایی کارتان راه می افتد؟ این خبر را برای کسانی که چند اپلیکیشن دارند بفرستید تا بتوانند پیام هایشان را یک جا مدیریت کنند و از این قابلیت لذت ببرند.

برای آگاهی از اخبار روز تکنولوژی و آموزشهای کاربردی با کانال تلگرام گویا آی تی همراه باشید

منبع: پی سی ورلد

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *