راهنمای اشتراک گذاری فایل های پر حجم در اینترنت

راهنمای اشتراک گذاری فایل های پر حجم در اینترنت
  • 1395/6/27
  • زهرا معبودی
  • 0

همه ما در طول روز بارها و بارها برای دوستان یا آشنایان خود تصاویر و فیلمهایی را از طریق شبکه های اجتماعی مختلف برای یکدیگر ارسال می کنیم ، اما شاید گاهی اوقات خواسته باشیم فایلهایی را با حجمهای بالاتر برای دیگران ارسال کنیم و به خیال اینکه این شبکه های اجتماعی که روزمره از آن استفاده می کنیم می تواند نیاز ما را برآورده کند اقدام به ارسال فایل کرده ایم و با در بسته مواجه شده ایم، شاید در ابتدا به این فکر کنیم که چیزی نیست تا به این نیاز شما جواب مثبت دهد اما شبکه های دیگری در اینترنت وجود دارد که پاسخگوی نیاز شماست. روش های به اشتراک گذاری فایلهای حجیم در اینترنت موضوعی است که ممکن است بارها به شما برای حل این مشکل پیشنهاد شده باشد اما چگونگی آن را امروز از طریق گویا آی تی به شما آموزش می دهیم تا بتوانید از این دغدغه رها شوید. پیش از اینکه به معرفی این ابزارها برای اشتراک گذاری فایل پر حجم در اینترنت بپردازیم، توصیه هایی داریم که باید آن ها را مد نظر قرار دهید که در ابتدا به آن ها اشاره کرده ایم.
نکته کاربردی: در ابتدا یادتان نرود فایل حجیم خود را فشرده سازی کنید :

اولین کاری که شما میبایست جهت ارسال فایل حجیم خود انجام دهید این است که قبل از هرکاری آن را فشرده سازی کنید. این کار باعث میشود تا حجم قابل توجهی از فایل شما کاهش پیدا کرده و سریعتر ضمیمه ایمیل شود و یا در فضای ذخیره سازی ابری یا از طریق FTP زودتر بارگزاری شود. نرم افزار های بسیاری وجود دارند تا این وظیفه خطیر را به دوش میکشند که از معروفترین آن ها میتوان به WinRar اشاره کرد.

ذخیره سازی در سیستم عامل ویندوز :

کار راحتی پیش رو دارید ، میبایست بر روی پوشه موردنظر کلیک راست کرده و سپس گزینه compressed (zipped) folder را انتخاب کنید. ضمنا چنانچه نرم افزار WinRar که در بالا هم ذکر شد، بر روی سیستم شما نصب شده باشد میتوانید با کلیک راست بر روی فولدر مدنظر گزینه Add to Archive… عملیات فشرده سازی را انجام دهید.

ذخیره سازی در سیستم عامل مک :

از دو انگشت خود کمک بگیرید و بر روی فایل یا فایلهای مدنظر خود کلیک دوانگشتی کنید و سپس ” نام فایل Compress ” را انتخاب نمایید.

چنانچه فایلهای انتخابی شما موسیقی یا فیلم هستند نیز پیشنهاد میکنیم اینبار از فرمت rar به جای zip کمک بگیرید تا الگوریتم فشرده سازی بهتری بر روی فایل های انتخابی اجرا شود تا هم حجم بیشتری را فشرده کنید و هم از احتمال خراب شدن فایل ها به دور بمانید. پیشنهاد ما این است که از نرم افزارهایی همچون معاستفاده نمایید که سالهاست امتحان خود را در زمینه فشرده سازی پس داده است.

کدام سرویس ذخیره سازی ابری می تواند جایگاه فایل های شما باشد ؟

Google drive

متوجه شدید ؟ پای گوگل درمیان است، این یعنی خیالتان راحت. کافیست یک حساب کاربری در جی میل بسازید تا به گوگل درایو و فضای ۱۵ گیگابایتی که در اختیار شما قرار داده است به راحتی و بدون هیچ تنظیم خاصی دست پیدا کنید. البته گوگل برای نیازهای بالاتر از این هم فکر کرده و فضاهایی همچون ۱۰۰ گیگابایت و ۱ ترابایت نیز با پرداخت ماهانه ۲ و ۱۰ دلار در اختیار شما قرار خواهد داد.

googledrive-big-600x241

Dropbox

دراپ باکس یک سیستم بسیار خوب دیگر است که فضایی معادل ۲ گیگابایت در اختیار کاربران خود قرار می دهد البته با امکانات کمتر نسبت به گوگل درایو. البته این نکته قابل ذکر است که دراپ باکس برای سیستم هایی همچون بلک بری و کیندل فایر نیز اپلیکیشنی طراحی کرده است.

dropbox-logo-600x267

Media fire

شاید خیلی از ما ایرانیها تا به حال فایل هایی را زا مدیا فایر دانلود کرده و با آن آشنایی نسبی داریم. این سیستم تا سال ۲۰۱۴ تنها ۲۰۰ مگابایت را رایگان در اختیار کاربرای خود قرار می داد اما به لطف تغییراتی که در آن سال انجام شد این محدودیت به ۲۰ گیگابایت رسید تا بتواند در میان رقبایی همچون گوگل درایو خودی نشان دهد. البته مدیا فایر فضای ۱ ترابایتی را نیز با ازای پرداخت ۳٫۷۵ دلار ماهانه در اختیار شما قرار خواهد داد.

mediafire-600x343

Wetransfer

در یک کلام، راحت ترین روش آپلود فایل تا ۲ گیگابایت آن هم حتی بدون ثبت نام و یا ثبت ایمیل. با این سرویس می توانید فقط فایل های کوچکی را به اشتراک بگذارید که حجم آن ها به میزان ۲ گیگابایت نمی رسند. البته ممکن است به زودی این سرویس هم با افزایش حجم اشتراکی کاربران را به سمت خود بکشد در عین حال باید منتظر اخبار باشیم.

we-transfer-600x450

پروتکل FTP آماده خدمت رسانی به شماست :

شاید برایتان پیش آمده که می خواهید فایل های خود را بدون فشرده سازی منتشر کنید. این پروتکل که برای ارسال فایل های بزرگ طراحی و ساخته شده است است تا کار شما را راه بیاندازد.

Cyberduck

یک سیستم متن باز در اختیار دارید که علاوه بر رابط های کاربری و امکانات پیشرفته که در اختیار شما قرار می دهد از پروتکل های بسیار زیادی همچون FTP، SFTP، WebDAV، Amazon S3 و… پشتیبانی می کند که برای سیستم عامل هایی همچون مک ، ویندوز ویستا ، ۷ ، ۸ ، ۱۰ مورد استفاده قرار می گیرد.

cyberduck-600x529

Filezilla

این برنامه کاملا رایگان ، مطمئن ، متن باز و معروف که می تواند نیاز شما را در سیستم عامل هایی همچون مک ، لینوکس و ویندوز برطرف نماید. در بسیاری از اوقات از این برنامه برای انتشار محتوا در وب سایت ها نیز استفاده می شود.

filezilla-logo

sFTP برای گوگل کروم

باز هم پای گوگل در میان است. گوگل کاری کرده است کارستان، چراکه نیازی به نصب نرم افزار بر روی سیستم خود ندارید و اگر از مرورگر کروم استفاده میکنید کافیست تا از sFTP بر روی مرورگر خود جهت آپلود فایلها استفاده نمایید.

sftp-net-drive-logo

ابزارهای دیگری هم هستند که شما می توانید از ان ها برای به اشتراک گذاری فایل استفاده کنید اما گاهی باید از همان ابتدا برایشان پول پرداخت کنید. اما برخی مثل دارپ باکس تا میزان محدودی از حجم به شما سرویس دهی رایگان می دهد اما بعد از آن می بایست به ازای هر مقدار گیگابایت هزینه اضافه بپردازید.

بدین منظور توصیه ما به شما این است که ابتدا از سرویس های گوگل استفاده کنید که واقعا امن و پر سرعت هستند و در نهایت روی سرویس های دیگر برنامه ریزی کنید.

نظر شما در مورد این آموزش در https://www.gooyait.com چیست؟ آیا توانستید با این آموزش کاربردی، مشکل خود را حل کنید؟ اگر این مطلب را مفید یافتید با اشتراک گذاری آن روی شبکه های اجتماعی به دیگران نیز کمک کنید تا استفاده بهینه تری از اینترنت ببرند.

برای آگاهی از اخبار روز تکنولوژی و آموزشهای کاربردی با کانال تلگرام گویا آی تی همراه باشید

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *