چگونه نگران از دست دادن اسناد WORD هنگام CRASH شدن نباشیم؟

چگونه نگران از دست دادن اسناد WORD هنگام CRASH شدن نباشیم؟
  • 1395/6/28
  • زهرا معبودی
  • 0

نرم اقزار ورد یکی از پر کاربرد ترین برنامه هایی است که ما به آن در طول روز بسیار مراجعه می کنیم. در واقع WORD تنها برنامه ای است که هنوز در نوع خود هیچ رقیبی به خود ندیده است. با این حال گاهی در مورد آن به مشکلاتی بر خورد می کنیم که خوب است ترفند های گویا آی تی در مورد این برنامه را دنبال کنیم. مثلا آموزش ذخیره سازی تصاویر موجود در اسناد Word موضوع مهمی است که هر کس که با ورد کار می کند باید از آن مطلع باشد. همچنین تبدیل فایل word به pdf با نرم افزارهای مختلف کاری است که به شما کمک می کند اسناد تهیه شده تان را با فرمت ظاهری مورد علاقه تان ذخیره و نشر دهید.

 

گاهی اوقات زمان زیادی را صرف کار کردن با نرم افزار word می کنیم اما نا گهان متوجه می شویم که با به هم ریختن اوضاع آن تمام فایل های خود را از دست می دهیم و چنین موقعی است که ریکاوری هم به حل مشکل ما نمی انجامد.  اگر تا به حال مایکروسافت ورد شما کرش کرده یا در هنگام کار با آن سیستم‌تان دچار کرش شده است، می‌توانید شاید نه همه، اما بخش اعظمی از فایل خود را از طریق قابلیت پشتیبان گیری خودکار برنامه بازیابی کنید. این ویژگی در اکثر مواقع در هنگام بروز خطا به کمک شما می‌آید. اگر در حال کار بر روی فایل مهمی هستید و به قانون مورفی اعتقاد دارید، باید قبل از هر چیز محل پشتیبان گیری خودکار ورد را به یک فضای ابری تغییر دهید. برای انجام این کار تقریباً می‌توانید از هر سرویسی که یک اپلیکیشن متصل به دسکتاپ دارد و فایل‌ها را به درون فضای ابری منتقل می‌کند استفاده کنید. دراپ‌باکس، وان‌درایو و گوگل درایو همگی گزینه‌های ایده آلی هستند. در ادامه‌ی مطلب چگونگی تغییر محل ذخیره سازی پشتیبان‌ها را به شما می‌گوییم.

 

نرم افزار ورد را باز کرده و به مسیر File>Options بروید. به زبانه‌ی Save رفته و به دنبال عبارت AutoRecover file location بگردید. بر روی Browse کلیک کرده و یکی از پوشه‌های موجود در حساب کاربری دراپ‌باکس، وان‌درایو یا گوگل درایو خود را انتخاب کنید.

 

ms-word-auo-recovery

 

مزیت تغییر محل این پشتیبان به یک فضای ابری این است که فایل پشتیبان شما در بیش از یک مکان ذخیره می‌شود؛ یعنی پشتیبان ابتدا در درایو محلی ذخیره می‌گردد، سپس در فضای ابری همگام‌سازی می‌شود. در برخی از سرویس‌های فضای ذخیره سازی ابری می‌توانید از قابلیت بازیابی فایل‌ها حتی پس از آن که توسط ورد پاک شدند هم استفاده کنید. اگر زمانی دیسک‌تان دچار خرابی شد هم دیگر در خطر از دست رفتن اسناد نیستید و می‌توانید کار بر روی آن فایل را با دسترسی به فایل ریکاوری شده از روی یک دستگاه یا سرویس دیگر ادامه دهید.

نکته پایاینی: تغییر محل ذخیره سازی پشتیبان ورد تقریباً در همه‌ی نسخه‌های آن امکان پذیر است.

به نظر شما ضرورت یاد گیری این ترفند به چه مقدار است؟ مطمئنا اگر با این معضل روبرو بوده اید این روش می تواند شما را از نگرانی های بعدی رها کند. نظر خود را در مورد این ترفند و تجربیات خود با ما بگویید . همچنین با اشتراک گذاری این مطلب روی شبکه های اجتماعی، دیگران را نسبت به آن مطلع کنید.

“برای آگاهی از اخبار روز تکنولوژی و آموزشهای کاربردی با کانال تلگرام گویا آی تی همراه باشید”

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *