چگونه هر پوشه‌ای را در ویندوز ۸.۱ از طریق SkyDrive سینک کنیم؟

چگونه هر پوشه‌ای را در ویندوز ۸.۱ از طریق SkyDrive سینک کنیم؟
  • 1395/6/29
  • زهرا معبودی
  • 0

ویندوز ۸٫۱ در واقع نسخه ای از ویندوز ۸ است که سریعا بعد از روی کار آمدن این ویندوز منتشر شد. هر چند حالا زمانی است که همه از ویندوز ۱۰ حرف می زنند اما نباید این ویندوز و کاربران وفادار آن را فراموش کرد. گویا آی تی پیش از این با معرفی امکاناتی برای ویندوز ۸٫۱ سعی بر این داشته تا کاربران را از نظر فنی ارتقا دهد. یکی از پر بازدید ترین مقالات این وب سایت در باره ویندوز ۸٫۱ نحوه اضافه کردن فایل، برنامه و پوشه ها به Startup ویندوز ۸٫۱ بوده است که به شما نیز توصیه می کنیم ترفندهای آن را یاد بگیرید. همچنین آموزش غیرفعالسازیcharm bar در ویندوز ۸٫۱ و ساخت USB بوتیبل (Bootable) برای ویندوز ۸٫۱ آموزش های کاربردی هستند که در کمتر جایی می توانید آموزش های دقیق آن را بیابید.

قبل از ویندوز ۸.۱ سینک کردن پوشه‌ها با اسکای درایو در کامپیوتر از طریق لینک‌های نمادین صورت می‌گرفت. اما این روش با توجه به تلفیق اسکای درایو و ویندوز ۸.۱ دیگر کار نمی‌کند، اما ترفندهای دیگری برای حل این مسئله وجود دارد.

ساخت یک لینک نمادین یا نقطه‌ی اتصال فهرست در داخل پوشه‌ی اسکای درایو یک فضای خالی در فضای ذخیره سازی اسکای درایو به شما می‌دهد. ولی با وجود این که فایل‌ها باید پس از سینک شدن در اپلیکیشن مدرن اسکای درایو نمایش داده شوند، چنین اتفاقی نمی‌افتد. امروز گویا آی تی قصد دارد به معرفی راه حلی بپردازد که از طریق آن بهتر می توانید به اهداف خود دست پیدا کنید.

راه حل اینجاست:

با توجه به این که اسکای درایو از پذیرش و درک لینک‌های نمادین ممانعت می‌کند، شاید بهترین گزینه این باشد که از این لینک‌ها به صورت معکوس استفاده کنید.

برای مثال، بیایید فرض کنیم برنامه‌ای داریم که به طور خودکار اطلاعات مهم را در پوشه‌ای مثل C:UsersUSERDocuments یا هر پوشه‌ی دیگری درون هارد درایو شما ذخیره می‌کند. حالا باید به جای تلاش برای فهماندن این لینک نمادین به اسکای درایو، محل واقعی پوشه را به خود اسکای درایو منتقل کرده و سپس از یک لینک نمادین در محل اصلی پوشه برای آدرس دهی آن به برنامه‌ی اصلی استفاده کنیم.

چگونه هر پوشه‌ای را در ویندوز ۸.۱ از طریق SkyDrive سینک کنیم؟

این روش شاید برای همه‌ی برنامه‌ها جواب ندهد. اما به احتمال زیاد برای اکثر برنامه‌هایی که از APIهای استاندارد ویندوز برای دسترسی به پوشه‌ها و ذخیره سازی فایل‌ها استفاده می‌کنند کاربردی است.

برای حل این مشکل شاید نتوانیم دیگر با خود اسکای درایو کاری بکنیم اما بیایید برنامه‌های اصلی را امتحان کنیم.

انتقال پوشه و ساخت لینک نمادین

ابتدا مطمئن شوید که هیچ برنامه‌ای از پوشه‌ی خارجی استفاده نمی‌کند. برای مثال، اگر یک داده‌ی برنامه‌ای یا پوشه‌ی تنظیمات باز است، برنامه‌ای که از آن استفاده می‌کند را ببندید.

سپس به سادگی آن پوشه را به پوشه‌ی اسکای درایو خود منتقل کنید. بر روی پوشه‌ی خارجی کلیک راست کنید، Cut را انتخاب نمایید، به پوشه‌ی اسکای درایو بروید و آن را آن‌جا پیست کنید. اکنون پوشه در خود پوشه‌ی اسکای درایو قرار گرفته و به شکل معمولی سینک خواهد شد.

how-to-sync-any-folder-with-skydrive-on-windows-8.1

سپس یک Command Prompt را در حالت Administrator باز کنید. بر روی دکمه‌ی استارت کلیک راست کنید یا کلیدهای ترکیبی WIN + X را فشار دهید و Command Prompt (Administartor) را انتخاب نمایید تا برنامه اجرا شود.

how-to-sync-any-folder-with-skydrive-on-windows-8.1

برای ایجاد یک لینک نمادین در محل اصلی پوشه دستور زیر را اجرا کنید:

mklink /d “C:OriginalFolderLocation” “C:UsersNAMESkyDriveFOLDERNAME”

آدرس صحیح محل دقیق پوشه‌ی اصلی و محل فعلی پوشه‌ی اسکای درایو خود را وارد کنید.

how-to-sync-any-folder-with-skydrive-on-windows-8.1

سپس ویندوز یک لینک نمادین در محل اصلی پوشه ایجاد خواهد کرد. بیشتر نرم افزارها معمولاً مشکلی با این موقعیت نمادین ندارند و فایل‌های خود را مستقیماً درون اسکای درایو ذخیره می‌کنند.

شما می‌توانید خودتان این کار را امتحان کنید. کافی است یک فایل درون پوشه‌ی در موقعیت اصلی قرار دهید؛ همان طور می‌بینید فایل مذکور در اسکای درایو ذخیره شده و به صورت عادی در فضای ذخیره سازی آنلاین شما سینک می‌شود.

چگونه هر پوشه‌ای را در ویندوز ۸.۱ از طریق SkyDrive سینک کنیم؟

مسئله‌ای که این‌جا وجود دارد این است که نمی‌توانید پوشه‌هایی که در درایوهای مختلف جمع شده‌اند را به اسکای درایو خود سینک کنید. با این وجود همواره می‌توانید موقعیت پوشه‌ی اسکای درایوی که در ویندوز ۸.۱ خود وجود دارد را تغییر داده و آن را به درایوی که فضای بیشتری دارد منتقل کنید. برای انجام این کار بر روی پوشه‌ی اسکای درایو کلیک راست کرده و گزینه‌ی Properties را انتخاب نمایید. سپس از تنظیمات موجود در زبانه‌ی Location استفاده کنید.

شما حتی می‌توانید از فضاهای ذخیره سازی برای ترکیب درایوها به درون یک درایو بزرگتر استفاده نمایید.

کپی خودکار فایلهای اصلی به اسکای درایو

گزینه‌ی بعدی این است که از برنامه‌ای برای انتقال خودکار فایل‌ها از یک پوشه در کامپیوتر شما به اسکای درایو استفاده کنید. برای مثال بیایید فرض کنیم می‌خواهید نسخه‌ای از فایل‌های لاگ سیستم را که توسط یک برنامه تولید می‌شوند سینک کنید. برای انجام این کار می‌توانید از برنامه‌هایی که اجازه‌ی زمان بندی و کپی خودکار پوشه‌ها به اسکای درایو را می‌دهند استفاده نمایید.

این گزینه در برخی مواقع می‌تواند مناسب باشد، گرچه شاید روش استانداردی به نظر نرسد. با این کار از فایل‌ها دو نسخه تهیه می‌شود و بنابراین شاید برای فایل‌های حجیم روش خوبی نباشد. علاوه بر این فایل‌ها بلافاصله پس از ایجاد شدن به فضای اسکای درایو شما منتقل نخواهند شد، اما پس از مدتی بر اساس یک جدول زمانی بندی این انتقال شکل می‌گیرد. نرم افزارهای زیادی برای این روش وجود دارد، که از جمله‌ی آن می‌توان به SyncToy مایکروسافت که در ویندوز ۸ هم کار می‌کند هم اشاره کرد.

اگر می‌خواهید با استفاده از لینک‌های نمادین فایل ذخیره بازی‌های خود را به اسکای درایو کپی کنید، می‌توانید از GameSave Manager استفاده نمایید.این برنامه را می‌توانید طوری تنظیم کنید تا به طور خودکار و بر اساس یک جدول زمان بندی از فایل سیو بازی‌های خود بر روی اسکای درایو کپی تهیه شود.

اسکای درایو به طور کامل برای ویندوز ۸.۱ بازنویسی شده است، پس عجیب نیست که این روش دیگر کار نکند. امکان استفاده از لینک‌های نمادین در نسخه‌های قبلی اسکای درایو هیچ وقت به طور رسمی اعلام نشد، بنابراین حذف آن در نسخه‌ی جدید دور از انتظار به نظر نمی‌رسید.

هیچ کدام از روش‌های بالا به راحتی و به سرعت روش لینک‌های نمادین نیست، اما این‌ها بهترین روش‌هایی هستند که می‌توانیم برای استفاده از اسکای درایو در ویندوز ۸.۱ استفاده کنیم. هنوز امکان استفاده از لینک‌های نمادین برای همگام سازی کردن آسان پوشه‌ها در سرویس‌های ابری دیگری مثل دراپ‌باکس و گوگل درایو وجود دارد، پس می‌توانید این گزینه را هم به عنوان یک گزینه‌ی جایگزین در نظر داشته باشید.

حالا که با آموختن این ترفند لذت کار کردن خود را با این سرویس و ویندوز ۸٫۱ بیشتر کرده اید توصیه می کنیم قبل از بستن این صفحه سری به دو مطلب واقعا کاربردی زیر بزنید و با قابلیت های ویندوز ۸٫۱ آشنا شوید:

۱۰ ویژگی از ویندوز ۸٫۱ که نمی دانید (بخش ۱)

۱۰ ویژگی از ویندوز ۸٫۱ که نمی دانید (بخش ۲)

نظر شما در مورد این قابلیت ها و این ترفند ها چیست؟ به نظر شما چقدر نیاز است که این همگام سازی وجود داشته باشد و مزایای آن به طور کلی چیست؟ نظر خود را در این باره با وب سایت https://www.gooyait.com از طریق کامنت ها در میان بگذارید و با انتشار این خبر روی شبکه های اجتماعی دیگران را از این ترفند مطلع کنید.

برای آگاهی از اخبار روز تکنولوژی و آموزشهای کاربردی با کانال تلگرام گویا آی تی همراه باشید

منبع : howtogeek

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *