همراه اول و اپراتور های مجازی پای میز مذاکره رفتند

همراه اول و اپراتور های مجازی پای میز مذاکره رفتند
  • 1395/6/29
  • زهرا معبودی
  • 0

اپراتور همراه اول به همراه ۲۴ شرکت که موفق به دریافت موافقتنامه اصولی  اپراتور مجازی از رگلاتوری شده اند در جلسه ای به هم اندیشی و مذاکره پرداختند. در ادامه خبر با گویا آی تی همراه باشید.

اپراتور همراه اول در جلسه هم اندیشی با ۲۴ شرکتی که موافقت نامه اصولی رگلاتوری را دریافت نموده اند با حضور معاون رگولاتوری و مدیران این شرکت حضور یافت.

در این دیدار حمیدرضا نیکوفر (قائم مقام همراه اول) اعلام نمود:

« شرکت همراه اول به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور کشور شرایط و معیار های خاصی را برای همکاری با سایر شرکت ها داراست. تا این همکاری بتواند به بهترین شکل، مکمل همراه اول در توسعه خدمات باشد. هم اپراتورها و هم اپراتورهای مجازی با چالش‌های زیادی در این زمینه  روبه رو هستند. با حمایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اپراتورها و اپراتورهای مجازی، شرایط به سمت توسعه بازار، ایجاد اشتغال و نشاط بازار صنعت مخابرات می‌رود.  »

یاسر رضاخواه ( مدیر کل فروش سازمانی همراه اول )یکی دیگر از اعضای این جلسه بود که در صحبت های خود با اشاره به این موضوع که راه اندازی اپراتور های مجازی ۳ بازیگر اصلی دارد عنوان نمود:

« رگولاتوری با هدف ایجاد رقابت سالم، اپراتورها به عنوان توسعه ‌دهندگان بازار و اپراتورهای مجازی با هدف ورود به بازار و کسب درآمد، در این حوزه حضور فعال دارند که تنظیم روابط بین این گروه‌ها، بسیار مهم است. در بازار ایران صوت و پیامک در مرحله بلوغ است و فعالیت‌ ها در حوزه دیتا هنوز در مرحله نوزادی است. موفقیت در صورتی محقق می ‌شود که اپراتورهای مجازی با ایجاد ارزش افزوده و سرویس‌ های جدیدی که تاکنون وجود نداشته، در بازار تحول ایجاد کنند. »

صادق عباسی شاهکوه معاون بررسی ‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری در این جلسه بیان داشت: اپراتور های مجازی باید با ایجار بازار های جدید به افزایش رقابت بپردازند.

پراتور مجازی موبایل (Mobile Virtual Network Operator) در اصل اجازه راه‌اندازی شبکه جدید موبایل و نصب تجهیزات شبکه تلفن همراه ندارد و باید با عقد قرارداد همکاری از شبکه و تجهیزات اپراتور تلفن همراه (Mobile Network Operator) (یا همان اپراتور اصلی) استفاده کند. بدین ترتیب اپراتور مجازی می‌تواند مشتری، سرویس پشتیبانی، مرکز تماس، بسته‌ها و تعرفه‌ها، برند تجاری و همچنین دفاتر فروش خاص خود را داشته باشد.

نظرات و دیدگاه های خود را در این باره با گویا آی تی  و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید همچنین با ارسال این مطلب روی شبکه های اجتماعی تان دیگران نیز از این مطلب آگاه نمایید.

“برای آگاهی از اخبار روز تکنولوژی و آموزشهای کاربردی با کانال تلگرام گویا آی تی همراه باشید”

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *