با استفاده از TinyURL Generator لینک ها را با یک کلیک کوتاه کنید

با استفاده از TinyURL Generator لینک ها را با یک کلیک کوتاه کنید
  • 1395/6/29
  • زهرا معبودی
  • 0

حتما بارها در مکان های مختلف دیده اید که از آدرس های نا معمولی استفاده شده که شما را به لینک های اصلی در وب سایت ها هدایت می کنند. ما در کانال گویا آی تی نیز از این روش استفاده می کنیم چرا که مزیت های زیادی دارد. از جمله مزیت های آن این است که شما می توانید به سادگی لینکی ایجاد کنید که نه فضای زیادی را اشغال می کند و هم اینکه به راحتی به خاطر سپرده می شوند. از طرفی می توانید مطمئن باشید که لینک مورد نظر اسپم نیست و توسط ربات ها ایجاد نشده اند. بسیاری از سرویس های آنلاین وجود دارند که این کار را انجام می دهند اما اگر شما یک وب گرد قهار هستید، و می خواهید از هر لینکی که می خواهید یک مینی لینک ایجاد کنید، بهتر است ابزاری داشته باشید که دائما در کنار شما باشد. فرض کنید که اگر بخواهید از وب سایت های مورد نظر استفاده کنید باید هر بار سایت مورد نظر را باز کنید، لینک را وارد کنید و کد امنیتی را بزنید تا به آن بقبولانید که ربات نیستید و بعد از آن لینک را دریافت کنید اما گویا آی تی امروز به شما امکان دیگری معرفی می کند که تنها با یک کلیک در هر صفحه یک لینک کوتاه شده را دریافت کنید.

TinyURL Generator

یکی از افزونه های فوق العاده کاربردی برای مرورگر مشهور فایر فاکس چیزی است به نام TinyURL Generator که به شما امکان دریافت یو ار ال های کوتاه را می دهد. آدرس هایی که توسط این ابزار ایجاد می شوند عمر بالایی دارند و نمی توان آن ها را جزو لینک های موقت به شمار آورد.

گویا آی تی یک لینک در انتهای این مقاله قرار داده است. ابتدا روی آن کلیک کنید تا مراحل نصب این افزونه را طی کنید. بدین طریق افزونه مورد نظر از منبع امن موزیلا روی سیستم شما نصب می شود و جای هیچ گونه نگرانی نیست. ممکن است بعد از نصب مرورگرتان نیاز به ریست شدن داشته باشد از این موضوع هم واهمه نداشته باشید و سریع مرورگر را ببندید و باز کنید یا از خود نوتیفی دریافتی این کار را انجام دهید.

بعد از اینکه این کار را انجام دادید یک وب سایت را باز کنید و در مرورگر فایرفاکس و سمت راست و پایین، به علامتی که نشان داده می شود دقت کنید. علامت مورد نظر نظیر عکس زیر بوده و شبیه لنگر است.

ابزار TinyURL Generator برای کوتاه کردن لینک

حالا فرض کنید که شما در یک صفحه از وب سایت هستید و دوست دارید که آدرس آن را کوتاه کنید. کافیست روی این لنگر کلیک کنید، تا گزینه های ممکن به شما نشان داده شود.

ابزار TinyURL Generator برای کوتاه کردن لینک

 

با کلیک بر گزینه اول، می توانید سریع این آدرس را به یک آدرس کوتاه تبدیل کنید. در صورتی که روی گزینه دوم کلیک کنید، می توانید همان صفحه را با آدرس کوتاه جدید مشاهده کنید. به راحتی می توانید آدرس کوتاه را از انتها مشاهده کنید. به تصویر زیر دقت کنید. تصویر اول در واقع لینک کوتاه شده ای از لینک در تصویر دوم است.

ابزار TinyURL Generator برای کوتاه کردن لینک

 

هنگامی که می خواهید لینک کوتاه ایجاد کنید حالت لنگر تغییر می کند و به حالت زیر در می آید که باید کمی منتظر باشید. این علامت یعنی دستور شما در حال پردازش است.

ابزار TinyURL Generator برای کوتاه کردن لینک

وقتی که لینک کوتاه ایجاد شد به راحتی می توانید علامت تیک سبز را مشاهده کنید. این یعنی همه چیز درست و خوب پیش رفته است.

ابزار TinyURL Generator برای کوتاه کردن لینک

اما اگر با گزینه ای مثل زیر روبرو شدید این بدین معنی است که در خلال کار مشکلی پیش آمده است که باید کار از اول از سر بگیرید.

ابزار TinyURL Generator برای کوتاه کردن لینک

تنها راه حلی که برای این منظور وجود دارد این است که مرورگر را رفرش کنید و عملیات کوتاه کردن لینک را از اول شروع کنید.

یکی از قابلیت های خوب این افزونه این است که در منوی راست کلیک یا CONTEXT MENU نیز حضور خواهد یافت تا بتوانید قابلیت هایش را بیشتر کنید. مثلا اگر در یک صفحه از سایت، لینک های متعددی وجود داشته باشد می توانید روی یک لینک مورد نظر، راست کلیک کنید تا گزینه های زیر را مشاهده کنید:

ابزار TinyURL Generator برای کوتاه کردن لینک

بدین ترتیب می توانید هم برای کل صفحه لینک کوتاه ایجاد کنید و هم برای لینک مورد نظر که بر روی آن راست کلیک کرده اید لینک کوتاه شده ایجاد کنید. نا گفته نماند که این ابزار به تازگی در مرورگر گوگل کروم نیز قابلیت انجام چنین عملی را دارد که می توانید از بخش افزونه های کروم با همین نام   TinyURL Generator آن را پیدا و نصب کنید.

برای نصب برنامه TinyURL Generator روی مرورگر فایرفاکس کلیک کنید.

توجه کنید که برای نصب اتوماتیک این افزونه باید این مطلب از گویا آی تی را در مرورگر فایرفاکس باز کنید و بعد رو لینک مورد نظر کلیک کنید. اما اگر بخواهید مستقیما از طریق خود وب سایت موزیلا این کار را کنید باید به بخش افزونه ها بروید و عبارت TinyURL Generator را جستجو و از آن جا روی دکمه ADD TO  کلیک کنید.

ابزار TinyURL Generator برای کوتاه کردن لینک

نظر شما در مورد این آموزش چیست؟ آیا به نظر شما این ابزار می تواند جای وب سایت های کوتاه کننده لینک بگیرد؟ مزیت های چنین ابزاری چیست؟ آیا استفاده از آن ها کار شما را راحت تر نمی کند؟ نظر خود و تجربه هایتان را در مورد کوتاه کردن لینک با ما و کاربران گویا آی تی در میان بگذارید. اگر TinyURL Generator را دوست دارید این لینک را روی شبکه های اجتماعی منتشر کنید تا دیگران نیز از آن بهره مند شوند.

برای آگاهی از اخبار روز تکنولوژی و آموزشهای کاربردی با کانال تلگرام گویا آی تی همراه باشید

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *