اندونزی گوگل را به عدم پرداخت مالیات ۴۰۰ میلیون دلاری متهم نمود

اندونزی گوگل را به عدم پرداخت مالیات ۴۰۰ میلیون دلاری متهم نمود
  • 1395/6/30
  • زهرا معبودی
  • 0

کمپانی گوگل یکی از بزرگترین و شناخته ترین کمپانی های اینترنتی جهان که درآمدی کلان از تبلیغات و تولیدات خود داراست قطعا باید مالیات بسیار بالایی را نیز بپردازد اما برای دومین بار در سال جاری میلادی این کمپانی متهم به عدم پرداخت مالیات شده است.  این بار کشور اندونزی با اعلام اتهام علیه گوگل خواستار ۴۰۰ میلیون دلار مالیات سال گذشته این کمپانی شده است.

بنابر گزارش اخیر وب سایت رویترز، به تازگی دفتر گوگل در اندونزی مورد بازرسی قرار گرفته و به گفته یکی از مقامات دولت اندونزی، «محمد حنیف» (Muhammad Hanif)، گوگل تنها ۰٫۱ درصد از مالیات خود را طی سال ۲۰۱۵ میلادی پرداخت نموده است. بنابراین رقم ۴۰۰ میلیون دلار دقیقاً به همین دلیل به دست آمده و البته سر باز زدن گوگل از حسابرسی در ماه ژوئن امسال نیز سبب شده تا مبلغ نهایی با افزایش روبرو شود.

این نکته قابل توجه است  که اکثریت غالب درآمد گوگل از کشور اندونزی، توسط دفتر آسیا و اقیانوسیه کمپانی مورد اشاره که در سنگاپور واقع شده مدیریت می شود و این دفتر از حسابرسی بدهی مالیاتی خود در ماه ژوئن گذشته ممانعت ورزیده است.

هنوز مبلغ قطعی جریمه مالیاتی کمپانی گوگل تعیین نشده است اما به نظر می رسد کشور اندونزی صبر خود را از دست داده و دیگر تحمل این وضعیت را نخواهند داشت. ضمناً با توجه به اینکه گوگل پیش از این هم طی سال ۲۰۱۶ میلادی با اتهام عدم پرداخت مالیات مواجه شده، مسلماً دولت های کشورهای سراسر جهان نیز پرونده اخیر گوگل را با دقت بررسی نموده و زیر نظر خواهند گرفت.

 

نظرات و دیدگاه های خود را در این باره با گویا آی تی  و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید همچنین با ارسال این مطلب روی شبکه های اجتماعی تان دیگران نیز از این مطلب آگاه نمایید.

“برای آگاهی از اخبار روز تکنولوژی و آموزشهای کاربردی با کانال تلگرام گویا آی تی همراه باشید”

منبع:

Reuters

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *