راهنمای خرید: هرگز این سه گوشی را نخرید

راهنمای خرید: هرگز این سه گوشی را نخرید
  • 1395/6/31
  • زهرا معبودی
  • 0

همه ما دوست داریم گوشی هوشمندی در دست داشته باشیم که علاوه بر داشتن سخت افزار قدرتمند، کیفیت دوربین عالی و زیبایی از قیمت مناسبی برخوردار باشد. این کار امکان پذیر است اگر شما با کمی تحقیق و پرس و جو به سراغ خریداری یک گوشی هوشمند بروید تا خدایی ناکرده بعدا از این موضوع پشیمان نشوید.

شاید با خواندن عنوان این مقاله کمی سردرگم شده اید. شاید انتظار داشتید که در اینجا به شما گوشی هایی معرفی کنیم که نسبت به قیمت پرداختی دارای امکانات مناسبی است و به شما پیشنهاد خرید می دادیم، اما در این مقاله قصد داریم تا ۳ گوشی به شما معرفی کنیم که از ارزش خرید پایین تری نسبت به مابقی برخوردارند تا حواستان موقع خرید به گوشی که انتخاب می کنید باشد.

xperia-x

سونی اکسپریا X

کمپانی سونی که اخیرا دچار ناکامی های بسیار شده بود، با تصمیمات مدیریتی تصمیم گرفته اند تا روال کار خود را تغییر و گوشی هایی با کیفیت و ارزش خرید بالاتری به بازار عرضه کنند. حاصل این تحول اکسپریا X بود که پس از سپری کردن دوره سری های Z و M وارد بازار شد بازهم مثل گذشته نتوانست انتظارات را برآورده کند. دوربین عالی و سخت افزاری قدرتمند دارد پس چه شد که این پرچمدار سونی در این لیست جای گرفت ؟ پاسخ این است که قیمت ۱٫۶ میلیونی آن باعث شد تا X در میان گوشی های میان رده قرار نگیرد و با توجه به قیمت بالای آن فعلا دارای ارزش خرید پایین تری برخوردار باشد.

-zenfone-zoom

ایسوس ZenFone Zoom

این گوشی نماد تمرکز بیش از حد برای ساخت یک دوربین فوق العاده است. اما مثل اینکه طراحان دوربین این گوشی از آن ور بوم افتاده اند. شاید در ابتدا وقتی متوجه شوید که دوربین این گوشی دارای زوم اپتیکال ۳ برابر و گشودگی دیافراگم متغیر است، در ذهنتان چیزی شبیه به دوربین های حرفه ای عکاسان تداعی شود اما وقتی یک عکس با آن، به خصوص در نور کم می گیرید، هر چه در ذهن ساخته بودید در یک لحظه فرو می ریزد. از نظر سخت افزار هم با وجود استفاده از پردازنده اینتل نتوانست از حریفان خود آنچنان که باید و شاید پیشی بگیرد. از اینها که بگذریم به طراحی این گوشی خواهیم رسید که آنطور انتظار میرفت نه تنها خاص و زیبا نیست بلکه شاید چندان جالب هم نباشد. به نکته اصلی یعنی قیمت آن می رسیم. باید قیمتی حدود ۱٫۶ میلیون بپردازید تا صاحب یک ZenFone Zoom شوید. من که اینکار را نمی کنم.

XCam

ال ‌جی X cam

مصل اینکه ال جی X cam توانسته از نظر زیبایی انتظارات را برآورده کند. اما از نظر کیفیت دوربین یا سخت افزار چطور ؟

ال جی با قراردادن یک دوربین دوگانه خواسته کیفیت عکس و فیلم برداری را به بالاترین حد ممکن برساند اما مثل اینکه چشم بادامی ها در این کار زیاد موفق نبودند تا حدی که کیفیت این دوربین بسیار معمولی و حتی پایین تر از G5 می باشد. به اینها عملکرد ضعیف باطری و پردازنده ۱٫۱ گیگاهرتزی را نیز اضافه کنید. شاید در ذهن دارید که این یک گوشی میان رده است و انتظار چندانی نباید از آن داشت ولی قیمت ۹۰۰ هزار تومانی آن همه کارها را خراب می کند.

نظر شما در مورد بررسی و دیدگاهhttps://www.gooyait.com در مورد این سه گوشی چیست؟ آیا شما نیز قصد خرید چنین گوشی دارید؟ برای خرید گوشی به نظر شما باید به چه چیزهایی دقت کرد؟ نظر خود را با همراهان گویا آی تی در میان بگذارید و با انتشار این مطلب روی شبکه های اجتماعی از طریق لینک های زیر، به دیگران نیز کمک کنید خریدی عالی را تجربه کنند.

“برای آگاهی از اخبار روز تکنولوژی و آموزشهای کاربردی با کانال تلگرام گویا آی تی همراه باشید”

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *