اینترنت کره شمالی با یک اشتباه به صورت جهانی در دسترس همگان است

اینترنت کره شمالی با یک اشتباه به صورت جهانی در دسترس همگان است
  • 1395/6/31
  • زهرا معبودی
  • 0

کشوره کره شمالی یکی از منزوی ترین و گوشه گیر ترین کشورهای جهان است که سیاست های محافظه کارانه عجیبی دارد. به عنوان مثال اهالی کره شمالی به هیچ عنوان امکان استفاده از اینترنت جهانی را ندارند و ساکنین این کشور تنها به کمک اینترنت داخلی کشور خود با یکدیگر در ارتباط می باشند. در ادامه با گویا آی تی همراه باشید تا اطلاعات جالبی را در این باره با شما در میان بگذاریم.

northkoreadnsleak

اوایل هفته گذشته یکی از سرور های اصلی کره شمالی با اشتباهی عجیب امکان دسترسی و نقل و انتقال سیستم نامه دامنه در سطح جهانی را فراهم نمود. این اتفاق سبب شده است که هر فردی که درخواست انتقال به سرور ns2.kptc.kp این کشور را داشته باشد، می تواند نسخه ای از داده های مهم DNS آن را دریافت نماید.

به لطف این اشتباه افراد کنجکاو در سرویس Github موفق شدند به اطلاعات کلیه وبسایت های این کشور منزوی روی سرورهای آن دسترسی یابند. بد نیست اشاره کنیم که این کشور تنها ۲۸ وب سایت مختلف دارد که موضوعات آنها و نوع محتوایشان نیز با تایید دولت انتخاب شده اند.

وب سایت های کشف شده اغلب دارای دامنه هایی هستند که به سادگی می تواند محتوای خود را بیان نماید و به درستی گویای فعالیت آن وب سایت می باشد به عنوان مثال Cooks.org.kp وبسایتی است که به آشپزی اختصاص دارد و Kcna.kp نیز به آژانس خبری این کشور تعلق دارد.

northkoreadnsleak

یکی دیگر از آدرس های موجود در این لیست friend.com.kp می باشد که دارای ماهیت قطعی و رسمی نیست و بنا به اعتقاد بسیاری از افراد می تواند یک شبکه اجتماعی باشد. این نکته شایان توجه است که در این لیست وب سایت هایی نیز وجود داشته اند که به هیچ ترفندی امکان دسترسی به آنها میسر نشده است.

برای مشاهده لیست کامل این وب سایت ها می توانید  به این آدرس مراجعه نمایید. اما نکته جالب در این باره آنکه، علیرغم محدود بودن شمار وبسایت های میزبانی شونده، سرورهای کره شمالی چندان هم پایدار عمل نمی کنند. اگر خاطرتان باشد در اواخر سال ۲۰۱۴ کل اینترنت این کشور از دسترسی خارج شد و به تعبیر بسیاری علت وقوع آن اتفاق یک حمله منع ارائه سرویس بود.

نظرات و دیدگاه های خود را در این باره با گویا آی تی  و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید همچنین با ارسال این مطلب روی شبکه های اجتماعی تان دیگران نیز از این مطلب آگاه نمایید.

“برای آگاهی از اخبار روز تکنولوژی و آموزشهای کاربردی با کانال تلگرام گویا آی تی همراه باشید”

منبع:

cnet

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *