چگونه مشکل کند بودن کیبورد گلکسی نوت ۷ را برطرف کنیم؟

چگونه مشکل کند بودن کیبورد گلکسی نوت ۷ را برطرف کنیم؟
  • 1395/7/4
  • زهرا معبودی
  • 0

صرف نظر از مشکلی که در بخش باتری گلکسی نوت ۷ وجود دارد، این موبایل یکی از بهترین دستگاه‌های موجود در بازار است. رم، GPU و بهترین پردازنده‌ی بازار در کنار هم جمع شده‌اند تا از پس هر کاری به سرعت بر بیایند.

پس چطور است که بسیاری از کاربران در مورد کیبورد کند این دستگاه قدرتمند گله می‌کنند؟

اید شما تقصیر را به گردن رابط کاربری TouchWiz بیاندازید، اما مشکل از آن‌جا نیست. به طور کلی هر گاه که کیبوردی از نظر واکنش دهی دچار مشکل شده باشد، مشکل احتمالاً از دو چیز است. در این پست ما چگونگی برطرف سازی این مشکلات را به شما توضیح خواهیم داد.

روش ۱: غیرفعال کردن سرویسهای دسترسی (Accessibility Services)

اولین و محتمل‌ترین اشکال کیبوردهای لگ دار مربوط به باگ‌های نرم افزاری سرویس‌های Accessibility است. این سرویس‌ها خیلی اوقات برای فعال کردن ژسچرهای سوایپ توسط لانچر به کار گرفته می‌شوند، بنابراین شاید یکی از آن‌ها را بدون این که بدانید فعال کرده باشید.

در این روش ابتدا باید از بخش تنظیمات به Accessibility بروید. از آن‌جا به سمت پایین صفحه اسکرول کنید و به دنبال قسمت Services بگردید. اگر در آن‌جا اپلیکیشنی قرار داشت آن را از لیست انتخاب کنید.

 

Galaxy Note7 Keyboard Slow & Unresponsive? Here's How to Fix It

 

سپس کافی است سوئیچ موجود در انتهای صفحه را خاموش کنید تا سرویس قطع شود. در انتها در پنجره‌ای که باز می‌شود گزینه‌ی OK را انتخاب نمایید. اگر سرویس‌های فعال شده‌ی شما بیش از یکی هستند، یک مرحله به عقب برگردید، سپس همین فرآیند را مجدداً برای آن‌ها هم تکرار کنید. زمانی که کار تمام شد، باید مشکل کندی کیبورد برطرف شده باشد.

 

Galaxy Note7 Keyboard Slow & Unresponsive? Here's How to Fix It

 

روش ۲: پاک سازی حافظهی Clipboard

اگر روش قبلی کار نکرد یا اصلاً سرویسی را فعال نکرده بودید، این بخش شاید به شما کمک کند.

ابتدا یکی از کادرهای ورود متن را به مدت طولانی لمس کنید، اما مطمئن باشید که متنی داخل آن نباشد. سپس دکمه‌ی Clipboard را انتخاب کرده و بعد دکمه‌ی Delete All را از کنار بخش بالای راست کیبورد انتخاب نمایید. از آن‌جا گزینه‌ی Delete را از پنجره‌ای که باز می‌شود انتخاب کنید تا عملیات شما تایید شود.

 

Galaxy Note7 Keyboard Slow & Unresponsive? Here's How to Fix It

 

Clipboard نوت ۷ خیلی بزرگ نیست، پس اگر زیاد عکس گرفته باشید یا متن کپی کرده باشید، این بخش سریع پر می‌شود. با خالی کردن این کش سرعت کارایی کیبورد برای مدتی افزایش می‌یابد، ولی Clipboard پس از چند وقت دوباره پر می‌شود. بنابراین بهتر است که هر چند وقت یکبار این کار را انجام دهید تا توان کیبوردتان حفظ شود.

خوشحالیم که تا انتهای این آموزش با گویا آی تی همراه بودید. نظرشما در مورد این ترفند چیست؟ آیا آن را روی سیستم های خود تست کرده اید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید و با اشتراک این مطلب روی شبکه های اجتماعی، به کاربران یاد دهید که چگونه تعامل خود را با گوشی های هوشمندشان ارتقا دهند

منبع: wonderhowto

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *