مینگ چی کو: آیفون ۷ فروشی کمتر از نسل قبل خود را تجربه خواهد نمود

مینگ چی کو: آیفون ۷ فروشی کمتر از نسل قبل خود را تجربه خواهد نمود
  • 1395/7/5
  • زهرا معبودی
  • 0

مینگ چی کو تحلیلگر موسسه KGI که این روزها بارها نامش را می شنوید در تازه ترین تحلیل خود اعلام نموده که علیرغم اعلام اپراتورهای مخابراتی مبنی بر فروش کلیه آیفون ۷ های تولید شده اپل اما در نهایت فروش این محصول کمتر از نسل قبلی خود یعنی آیفون ۶ خواهد بود. در ادامه با گویا آی تی همراه باشید تا تحلیل های جدید ارائه شده درباره فروش این محصول را بررسی نماییم.

مینگ چی کو که تحلیلگری نام آشنا از موسسه تحلیلی KGI است در آخرین پیش بینی خود اعلام نموده گوشی های هوشمند آیفون ۷ و  آیفون ۷ پلاس فروشی کمتر نسبت به نسل پیشین خود را تجربه خواهند نمود. وی معتقد است در حال حاضر به سبب مشکلات پیش آمده برای نوت ۷ یک کمبود و هیجان کاذب در بازار آیفون ۷ به وجود آمده است اما این موضوع دائمی نخواهد بود. مینگ چی کو پیش از این میزان فروش آیفون‌های جدید اپل را قریب به ۶۵ میلیون دستگاه در سه ماهه‌ی آخر سال ۲۰۱۶ میلادی تخمین زده بود، حال آنکه این تحلیل‌گر به دلیل مشکلاتی که برای گلکسی نوت ۷ سامسونگ ایجاد شده، برآورد خود از میزان فروش آیفون‌های جدید را به ۷۰ تا ۷۵ میلیون دستگاه افزایش داده است. کو وجود دوربین دوگانه در آیفون ۷ پلاس را نیز مزید بر علت دانسته است.

lower-sales-than-the-iphone-7-6

وی همچنین اعلام کرد تعداد کشورهای عرضه کننده آیفون بسیار زیاد است و این می تواند یکی دیگر از دلایلی باشد که این کمبود محصول در شرایط فعلی را توجیه می کند. کو در ادامه صحبت های خود اذعان نمود به سبب بازدهی نسبتا پایین تر نسخه های جت بلک (بین ۶۰ تا ۷۰ درصد ) کمپانی اپل تعداد کمتری از این نسخه ها تولید نموده است که برخلاف انتظار فروش این رنگ از آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس بیشتر از سایر نسخه ها بوده و همین امر سبب شده تا این هیجان بیش از پیش تشدید شود.

در ۲۰ سپتامبر سال جاری میلادی، سانگ اون جئونگ، تحلیل‌گر کره‌ای موسسه‌ی سرمایه‌گذاری Hi به این موضوع اشاره نموده بود  که اپل قادر است با اتکا به تقاضای بالا برای آیفون‌هایش از طریق اپراتورهای مخابراتی،‌ رتبه‌ی اول را در فصل اول سال جاری میلادی به دست بیاورد، حال آنکه این موضوع برخلاف نظرات مینگ چی کو به نظر می رسد.

lower-sales-than-the-iphone-7-6

در گزارش دیگری که توسط لی سئونگ وو، تحلیل‌گر موسسه‌ی سرمایه‌گذاری IBK منتشر شده، وی از سفارش تولید ماژول‌های مورد نیاز برای آیفون ۷ در تیراژ ۸۰ تا ۸۵ میلیون پیش از عرضه‌ی این گوشی هوشمند خبر داده بود. وی پس از عرضه سفارش تولید را ۱۷ تا ۲۵ درصد نیز افزایش داد که به این ترتیب میزان آیفون‌های سفارش داده شده در سه ماهه سوم سال جاری را به بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه می‌رساند.

باید منتظر ماند و دید نظرات کدام تحلیلگر به واقعیت نزدیک تر خواهد بود و آیا فروش آیفون ۷ می تواند رکورد نسل قبل خود را بشکند و یا فروشی کمتر از آیفون ۶ را تجربه خواهد نمود.

نظرات و دیدگاه های خود را با مجله اینترنتی گویا آی تی در میان بگذارید و با اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی دیگران را نیز از آن مطلع نمایید.

 

منبع APPLEINSIDER
دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *