مایکروسافت با بهره گیری از انرژی های تجدید پذیر انرژی سرورهایش را تامین می کند

مایکروسافت با بهره گیری از انرژی های تجدید پذیر انرژی سرورهایش را تامین می کند
  • 1395/7/5
  • زهرا معبودی
  • 0

یکی از معضلاتی که شرکت های بزرگ دنیای تکنولوژی دائما با آن دست به گریبان هستند، معضل تامین انرژی برق می باشد زیرا این کمپانی ها هر روزه و با پیشرفت بیشتر تکنولوژی با درخواست های بیشتری برای سرور های ابری مواجه می شوند از این روز نیازمند افزایش سرور های دیتا بیس می باشند این موضوع سبب شده تا تامین انرژی برای این حجم از سرور کمی دشوار به نظر برسد از این رو کمپانی هایی چون مایکروسافت، گوگل و اپل تصمیم گرفته‌اند از انرژی‌های تجدیدپذیر برای تامین انرژی مورد نیاز سرور های بیشمار خود استفاده نمایند.

در این راستا به تازگی اطلاعاتی منتشر شده است که بیان می کند کمپانی مایکروسافت قصد دارد تا پایان سال ۲۰۱۸ میزان تامین انرژی خود از منابع تجدید پذیر تا ۵۰ درصد افزایش دهد و این میزان را تا سال ۲۰۲۰ به ۶۰ درصد برساند.

renewable-energy

در حال حاضر کمپانی مایکروسافت قادر است ۴۴ درصد از انرژی مورد نیاز خود را به کمک انرژی های تجدید پذیر و ۵۶ درصد باقیمانده  آن را از راه های مختلف دیگر تامین نماید ‏.

اخبار انتشار یافته جدید حکایت از آن دارد که این کمپانی با امضاء قرار داد جدیدی قصد دارد تا ۲۰ مگاوات انرژی خورشیدی بیشتر را تولید نماید. و این به معنای آن است که این کمپانی خواهد توانست سهم تولیدی انرژی خود را از منابع تجدید پذیر تا ۵۰ درصد افزایش دهد.

بنا بر تصمیم این کمپانی قرار است تامین انرژی های مورد نیاز مایکروسافت از ترکیب انرژی تجدید پذیر و روشهای دیگر صورت گیرد و به صورت سالانه سهم تولید انرژی تجدید پذیر افزایش یابد تا آنجا که دیگر این کمپانی نیازی به تامین انرژی از روش های جایگزین نداشته باشد.

renewable-energy

به نظر شما در جایی که کمپانی های بزرگی چون مایکروسافت و اپل به سختی در تلاشند تا با استفاده از انرژی های تجدید پذیر به تامین انرژی مورد نیاز خود بپردازند، کمپانی های داخلی نباید گامی کوچک در این راستا بردارند؟

به نظر شما استفاده از این روش ها تا چه میزان خواهد توانست بار مالی فعلی را از دوش تولید کنندگان داخلی بردارد؟ نظرات و دیدگاه های خود را با گویا آی تی  در میان گذاشته و این مطلب را در شبکه های اجتماعیتان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *