با ۶ قابلیت ویژه در گوشی های اندرویدی آشنا شوید

با ۶ قابلیت ویژه در گوشی های اندرویدی آشنا شوید
  • 1395/7/6
  • زهرا معبودی
  • 0

بسیاری از قابلیت های پیچیده و گسترده اندروید تنها با روت کردن گوشی قابل دسترسی هستند و از این رو بسیاری از کاربران برای دستیابی به این امکانات گسترده اقدام به روت نمودن گوشی تلفن همراه خود می نمایند. در آموزش امروز مجله اینترنتی گویا آی تی قصد داریم به معرفی ۶ قابلیت ویژه و مهم اندروید بپردازیم که به سادگی قادر خواهید بود به آنها دسترسی یابید.

در ادامه با وب سایت https://cdn.gooyait.com همراه باشید.

  • قفل کردن موبایل اندرویدی آن هم از راه دور!

گاهی پیش می آید که گوشی همراه خود را گم می کنید و یا این که گوشی سرقت شده و به دست افراد دیگر می افتد. در چنین حالاتی بدترین اتفاق ممکن این است که تلفن همراه شما مملو از فایل های شخصی و مهم باشد که دوست ندارید به دست کس دیگری بیفتد.

سیستم عامل اندروید قابلیتی دارد که می تواند شما را به سادگی از این معضل راحت نماید تنها کافیست با دنبال نمودن مسیر Menu->Settings->Security-> Android Device Manager

گزینه Android Device Manager را فعال نمایید . به کمک این گزینه شما قادر خواهید بود در صورت تمایل از راه دور و بدون نیاز به هیچ نرم افزار خاصی  تلفن همراه خود را قفل نمایید، رمز آن را تغییر دهید و یا تمامی اطلاعات گوشی را بدون هیچ اعلانی، به سرعت پاک کنید.

6 extra features without the need to root Android phones

  • توسعه تنظیمات امنیتی

یکی از قابلیت ها و ویژگی های سیستم عامل اندروید این است که به شما اجازه می دهد تنظیمات امنیتی شخصی سازی شده ای را برای دستگاه خود ایجاد نمایید. به عنوان مثال شما تمایلی ندارید که تلفن همراهتان در برخی از بخش ها و برنامه ها از شما رمز عبور بخواهد و بالعکس برای برخی دیگر این موضوع را لازم می دانید و یا در برخی موارد کاربر دوست دارد بتواند برای تلفن همراه خود محدوده های مکانی امن و غیر امن تعیین نماید به این صورت که در مکان های امن دستگاه برای ورود به نرم افزار ها و یا حتی خود گوشی از شما هیچ رمزی دریافت نکند اما به محض خروج از محدوده ی امن رمز گذاری بر روی گوشی و نرم افزار های مورد نظر شما اعمال شود. برای دسترسی به این قابلیت نیز می توانید مسیر زیر را دنبال نمایید.

Menu->Settings->Security->Smart Lock-> Trusted location

با فعال نمودن این گزینه تمامی امکانات فوق برای شما قابل دسترسی خواهد بود.

6 extra features without the need to root Android phones

  • ضبط نمودن تمامی مکالمات تلفنی

در برخی مواقع پیش می آید که کاربران نیاز دارند تا مکالمات تلفنی خود را ضبط نمایند. نرم افزار های بیشماری برای انجام این کار در اندروید وجود دارد که که نیازمند روت نمودن گوشی می باشد اما در این میان نرم افزار Automatic Call Recorder‎ بدون نیاز به روت نمودن گوشی قادر است امکانات بسیار مناسب به همراه ضبط صدای با کیفیت بالا را در اختیارتان قرار دهد.

این اپلیکیشن به رایگان در گوگل پی در دسترس عموم قرار دارد.

6 extra features without the need to root Android phones

  • نصب سیستم عامل لینوکس بر روی گوشی اندرویدی!

نصب لینوکس بر روی تلفن اندرویدی نیاز به دانش بالایی از هک دارد. اما شما با این آموزش قادر خواهید بود این سیستم عامل دسکتاپی را روی اسمارت فون اندرویدی خود بالا آورید.

در فروشگاه گوگل پلی اپلیکیشنی با عنوان Debian وجود دارد که به شما این امکان را می دهد که با دانلود رایگان و نصب آن سیستم عامل لینوکس را در گوشی خود مورد استفاده قرار دهید.

6 extra features without the need to root Android phones

  • استفاده از فلاش LED به عنوان حسگر ضربان قلب

بسیاری از گوشی های اندرویدی موجود در بازار از حسگرهای ضربان قلب بهرمند نیستند. اگر شما دوست دارید تلفن همراهتان به یک حسگر ضربان قلب مجهز شود تنها به ۲ چیز نیازمند خواهید بود اول فلاش LED دوربین گوشی هوشمندتان و دوم اپلیکیشن رایگان Instant Heart Rate

از آنجا که فلاش‌های LED عملکردی مشابه حسگر های ضربان قلب دارند می توان به کمک این نرم افزار یک حسگر ضربان قلب ایجاد نمود. همانطور که اشاره شد این اپلیکیشن رایگان بوده ونیاز به دسترسی روت هم ندارد و شما می توانید آن را به سادگی از گوگل پلی دانلود نمایید.

6 extra features without the need to root Android phones

  • استفاده از نوار Navigation به عنوان میانبر

نوار Navigation می تواند علاوه بر کارایی های مخصوص به خود به عنوان یک میانبر نیز ایفای نقش نماید برای این منظور شما بایستی اپلیکیشن This ancient-looking را دانلود نمایید و به کمک آن قادر خواهید بود کارهایی مثل باز کردن برنامه دوربین با دوبار ضربه زدن بر روی دکمه هوم، فراخوانی برنامه آلارم با دوبار فشردن کلید Back و… را انجام دهید.

این اپلیکیشن نیز به صورت رایگان در گوگل پلی در دسترس است و همچنین استفاده از آن نیازی به دسترسی روت ندارد.

6 extra features without the need to root Android phones

ایجاد تغییرات کلی در ظاهر گوشی اندرویدی

شما به سادگی با نصب نرم افزارهایی با نام لانچر قادر خواهید بود ظاهر گوشی اندرویدی خود را به هر سبکی که می خواهید شخصی سازی نمایید این برنامه ها اغلب رایگان بوده و نیازی به دسترسی روت نیز ندارند.

6 extra features without the need to root Android phones

امیدواریم که آموزش این ترفندها بتواند به شما در استفاده بهتر از گوشی اندرویدی تان کمک نماید. نظرات و دیدگاه های خود را درباره این مطلب با دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید و با اشتراک گذاری این ترفندها  در شبکه های اجتماعی خود به دیگران نیز برای داشتن یک تجربه کاربری بهتر از گوشی های اندرویدی کمک نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *