چیپ های FGPA مایکروسافت مقالات ویکی پدیا را در یک دهم ثانیه ترجمه می کند

چیپ های FGPA  مایکروسافت مقالات ویکی پدیا را در یک دهم ثانیه ترجمه می کند
  • 1395/7/6
  • زهرا معبودی
  • 0

کمپانی مایکروسافت به تازگی در کنفرانس Ignite که در اورلاندو برگزار شد از یک تراشه جدید رونمایی نمود که قادر است تمامی دائره المعارف آنلاین ویکی پدیا را در کمتر از یک دهم ثانیه ترجمه نماید. در ادامه با گویا آی تی همراه باشید تا به معرفی این تراشه جادویی بپردازیم.

کمپانی مایکروسافت با سامانه ابری خود خدمات و سرویس های بسیار پیشرفته و متوعی را ارائه می دهد به عنوان مثال عملکرد پیشرفته و هوشمند دستیار دیجیتال کورتانا، تشخیص راننده های کم توجه توسط سامانه خودران اتومبیل ها و غیره همگی نیازمند یک توان پردازشی عظیم و قدرتمند هستند.

از این رو کمپانی مایکروسافت به تازگی در کنفرانسی که در اورلاندو برگزار نموده است از یک تراشه بسیار قدرتمند رونمایی نمود که قادر است ۳ میلیارد واژه در قالب بیش از ۵ میلیون مقاله را در کمتر از یک دهم ثانیه ترجمه نماید.

azure-datacenter-fpga

این سرویس ابری که «ابرمقیاس جهانی» نام دارد به کمک افزوده شدن تراشه فوق به تمامی گره های محاسباتی سرورهای مایکروسافت قادر است خدماتی با قدرت بیشتر را برای تمامی امکانات و سرویس های ابری این کمپانی فراهم آورد.

از جمله مزیت های تراشه« مدارهای مجتمع دیجیتال برنامه پذیر» که اختصارا FGPA نامیده می شود می توان سادگی در برنامه ریزی همچنین بهینه سازی و تنظیم برای فعالیت های خاص را عنوان نمود که قادر است به سادگی به حالت دیگری تغییر وضعیت دهد. این ویژگی نه تنها باعث افزایش ظرفیت پردازشی می شود، بلکه توان مصرفی بسیار کمتری را نیز برای کل مجموعه به همراه خواهد داشت.

microsoft-war-and-peace-test-fpga

چیپ جدید مایکروسافت بر پایه شتابدهنده Altera Stratix V D5 طراحی شده، و بورد اصلی آن ۱۰ هسته پردازشی CPU و چهار FPGA را دارا می باشد. این بوردها هم اکنون در تمامی پایانه های محاسباتی این کمپانی نصب شده و آماده به کار هستند.

بنابراین از همین حالا اگر عبارتی را در موتور جستجو Bing سرچ نمایید یکی از این چیپ های جدید را در مجموعه سرورهای ابرمقیاس مایکروسافت به کار خواهید گرفت.

نظرات و دیدگاه های خود را با دیگر کاربران در گویا آی تی به اشتراک بگذارید و با انتشار این مطلب در شبکه های اجتماعی خود دیگران را نیز از اخبار داغ دنیای تکنولوژی باخبر نمایید.

منبع:

PCWorld

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *