چگونه از پیامک‌های خود در جیمیل پشتیبان بگیریم؟

چگونه از پیامک‌های خود در جیمیل پشتیبان بگیریم؟
  • 1395/7/6
  • زهرا معبودی
  • 0

 پشتیبان گیری از پیامک‌های موجود در تلفن‌های اندرویدی به حساب جیمیل کار خیلی ساده‌ای است، و دلیلی وجود ندارد که از آن‌ها پشتیبان نداشته باشید. برای دانستن چگونگی انجام این کار با آموزش امروز مجله اینترنتی گویا آی تی همراه باشید.

چه چیزی نیاز دارید

همان طور که احتمالاً تجربه کرده‌اید، از دست رفتن پیامک‌ها اتفاقی ناخواسته و متداول است. ممکن است در هنگام استفاده از موبایل دستتان بلغزد و اشتباهی دکمه‌ای را انتخاب کنید که نباید. من اخیراً می‌خواستم یکی از پیام‌هایم را که با موفقیت ارسال نشده بود پاک کنم، اما اشتباهاً همه‌ی مکالماتی که با شخص مقابلم داشتم را حذف کردم.

پشتیبان گیری از پیامک‌ها در حساب جیمیل خیلی ساده است، پس دلیلی برای انجام ندادن این کار وجود ندارد. برای ادامه دادن مراحل این آموزش به سه چیز نیاز دارید:

۱. یک تلفن اندرویدی

۲. یک نسخه‌ی رایگان از اپلیکیشن SMS Backup+ که از گوگل پلی قابل نصب است

۳. حساب جیمیل

همه چیز آماده است؟ پس آموزش را شروع می‌کنیم.

نکته: از لحاظ فنی می‌توانید SMS Backup+ را طوری تنظیم کنید که با ایمیل‌هایی که از سرورهای IMAP پشتیبانی می‌کنند هم کار کند. با این وجود از آن‌جایی که این برنامه طراحی شده تا با جیمیل کار کند و واقعاً هم با قابلیت‌های آن خوب کار می‌کند، ما هم مبنا را بر همین قرار می‌دهیم.

مرحله یک: پیکربندی حساب جیمیل برای دسترسی IMAP

 

how-to-backup-your-text-messages-to-your-gmail-account

 

برای استفاده از SMS Backup+ نیاز به دسترسی IMAP به حساب جیمیل خود دارید. پس ابتدا بگذارید مقداری در تنظیمات جیمیل دستکاری کرده و وضعیت آن را بررسی کنیم.

به حساب جیمیل خود وارد شوید و به بخش Settings > Forwarding and POP/IMAP بروید. تیک گزینه‌ی Enable IMAP را بزنید. به پایین صفحه رفته و بر روی Save Changes کلیک کنید. کار ما دیگر با حساب جیمیل به پایان رسیده است.

مرحله دو: نصب و پیکربندی SMS Backup+

پس از آن که قابلیت IMAP حساب جیمیل خود را فعال کردید، وقت نصب کردن SMS Backup+ است. وارد برنامه‌ی گوگل پلی شوید و این اپلیکیشن را دانلود کنید. پس از نصب زمان پیکربندی آن است. برنامه را اجرا کنید. با صفحه‌ای مشابه تصویر زیر مواجه می‌شوید:

 

how-to-backup-your-text-messages-to-your-gmail-account

 

اولین مرحله تنظیم کانکشن به حساب جیمیل شماست. گزینه‌ی Connect را انتخاب کنید. حالا در پنجره‌ای که باز می‌شود باید از میان حساب‌های کاربری موجود در موبایل، جیمیل خود را انتخاب نمایید.

how-to-backup-your-text-messages-to-your-gmail-account

 

اکانت خود را انتخاب کرده و دسترسی‌های لازم را به آن بدهید. از شما خواسته می‌شود تا بلافاصله پشتیبان گیری را شروع نموده یا آن را به تاخیر بیاندازید.

 

how-to-backup-your-text-messages-to-your-gmail-account

 

گزینه‌ی Backup را انتخاب کنید. ما این همه راه را نیامده‌ایم تا پشتیبان نگیریم! اگر گزینه‌ی Skip را انتخاب کنید، همه‌ی پیام‌های شما به عنوان پیام‌هایی که پیش از این از آن‌ها پشتیبان تهیه شده در نظر گرفته می‌شود و نادیده گرفته خواهند شد.

حالا فرآیند پشتیبان گیری شروع می‌شود، و بسته به تعداد پیامک‌ها ممکن است از چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد. وضعیت پیشرفت کار هم به شما نشان داده می‌شود.

 

how-to-backup-your-text-messages-to-your-gmail-account

 

برای مشاهده‌ی وضعیت حساب جیمیل لازم نیست صبر کنید تا فرآیند پشتیبان گیری کامل شوند. کافی است از یک مرورگر وارد جیمیل خود شوید تا گزینه‌ی جدید SMS را در نوار کناری ببینید.

 

how-to-backup-your-text-messages-to-your-gmail-account

 

SMS Backup+ علاوه بر پیام‌های متنی، از پیام‌های MMS که همان پیام‌های تصویری هستند هم به طور خودکار پشتیبان گرفته می‌شود. حالا بیایید نگاهی به برخی از تنظیمات پیشرفته‌تر برنامه بیاندازیم.

مرحله سه (اختیاری): فعال سازی پشتیبان گیری خودکار

اگر نمی‌خواهید ادامه‌ی مطلب را بخوانید حداقل قابلیت پشتیبان گیری خودکار را فعال کنید. برای انجام این کار از همان صفحه‌ی اصلی گزینه‌ی Auto backup را انتخاب کنید تا فعال شود، سپس گزینه‌ی Auto backup settings را هم انتخاب نمایید تا بتوانید بازه‌های زمانی موردنظر خود را برای انجام عملیات پشتیبان گیری تعیین کنید. بازه‌ی زمانی پیشفرض کمی زیاد است. شاید شما بخواهید بازه‌های زمانی پشتیبان گیری را کاهش دهید و یا حتی تنظیمی اتخاذ کنید تا پشتیبان گیری فقط در زمانی که به اتصالات Wi-Fi وصل هستید صورت پذیرد. با این کار می‌توانید در مصرف اینترنت سیم کارت خود صرفه جویی کنید، چرا که ممکن است تعداد پیام‌های تصویری زیاد باشد.

 

how-to-backup-your-text-messages-to-your-gmail-account

 

پس از آن که پشتیبان گیری خودکار را فعال کردید به صفحه‌ی اصلی برگردید و به بخش Advanced Settings بروید. از آن‌جا می‌توانید تنظیمات پشتیبان گیری، بازیابی و اعلان‌ها را تغییر دهید. در بخش Backup تنظیمات کاربردی‌ای وجود دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به امکان تعیین پشتیبان گیری از پیام‌های MMS (و کنترل مصرف داده‌ی آن)، و ساختن لیستی از مخاطبینی که می‌خواهید از آن‌ها پشتیبان بگیرید، اشاره کرد. (به طور پیشفرض از پیام‌های همه‌ی مخاطبین پشتیبان گرفته می‌شود.)

 

how-to-backup-your-text-messages-to-your-gmail-account

 

در بخش تنظیمات Restore چیز زیادی وجود ندارد، اما می‌توانید از یک ترفند گوگلی استفاده کنید. هنگامی که SMS Backup+ پیام‌های شما را در جیمیل ذخیره می‌کند، برای هر مخاطب یک صفحه ایجاد می‌نماید. می‌توانید به SMS Backup+ بگویید تا فقط مخاطبینی که ستاره گذاری شده‌اند را بازیابی کند تا بتوانید به سرعت بیشتری به گفتگوهای مهم خود دسترسی داشته باشید.

 

how-to-backup-your-text-messages-to-your-gmail-account

 

به این صورت می‌توانید از همه‌ی پیام‌های خود در جیمیل پشتیبان بگیرید، و از آن‌جا به سادگی در آن‌ها جستجو کرده یا مواردی که خواستید را بازیابی کنید.

آیا تا بحال پیش آمده که به این ترفند نیاز پیدا کرده باشید اما از نحوه انجام آن آگاهی نداشته باشید؟ نظر خود را درباره این آموزش با دیگر کاربران مجله اینترنتی گویا آی تی در میان بگذارید و با اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی به دیگران نیز در یادگیری آن کمک نمایید.

 

منبع: howtogeek

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *