چگونه در ویندوز فایل های مشابه هم را پیدا و حذف کنیم؟

چگونه در ویندوز فایل های مشابه هم را پیدا و حذف کنیم؟
  • 1395/7/7
  • زهرا معبودی
  • 0

فایل های مشابه و تکراری فضای ذخیره سازی ارزشمند هارد دیسک شما را به هدر می دهند مخصوصا وقتی که دیسک ذخیره سازی تان از نوع SSD باشد و باعث می شود بک آپ های کامپیوتر تان بدون هیچ دلیلی بزرگتر شوند. امروز در آموزش دیگری از مجموعه آموزش های وب سایت https://cdn.gooyait.com قصد داریم روش آزادسازی فضای ذخیره سازی را به شما آموزش دهیم در ادامه با گویا آی تی همراه باشید

از آنجایی که همه از افزوده شدن برنامه و تولبار های اضافه بیزار هستند با تلاش فراوان برنامه های مناسب و خوب پیدا نمودیم که کار را تمیز و بی دردسر انجام می دهند.

فایل های تکراری را از راحت ترین راه ممکن پیدا و حذف کنید

اگر می خواهید فایل ها را به راحت ترین شکل ممکن پیدا و پاک سازی کنید هیچ وسیله ای بهتر از Duplicate Cleaner Pro 4 کارتان را راه نمی اندازد. ممکن است رایگان نباشد ولی بر خلاف بقیه موارد کار با آن آسان است و قابلیت های پیش فرض زیادی دارد.

شما می توانید نسخه زمانی محدود را از اینجا دانلود کنید:

دانلود برنامه Duplicate Cleaner Pro 4

dupeGuru , dupGuru Music Edition   و dupeGuru Pictures Edition

how-to-find-and-remove-duplicate-files-on-windows2

dupeGuru برنامه عالی ای در این زمینه است. این برنامه کاملا رایگان است و در سه نسخه عرضه می شود. dupeGuru, dupGuru Music Edition   و dupeGuru Pictures Edition. نسخه ی تصاویر و موزیک برای یافتن عکس ها و موسیقی های مشابه درست شده اند. به عنوان مثال، نسخه ی موزیک ترانه مشابه و یا حتی فایل های mp3 متفاوتی که در بیت ریت های مختلف انکود شده اند را هم پیدا می کند. و یا نسخه ی تصاویر کپی از تصاویری مشابه و یا حتی عکس هایی سایز شان تغییر کرده یا چرخیده اند و یا حتی اگر کمی ادیت شده باشند را پیدا می کند. این قابلیت از الگوریتم “fuzz match” استفاده می کند که می تواند علاوه بر فایل های کاملا مشابه، فایل هایی که خیلی شبیه هستند را نیز پیدا کند.

یادداشت: وبسایت dupeGuru خاطر نشان می کند که دیگر از ویندوز پشتیبانی نمی کند ولی نسخه های قدیمی تر هنوز هم به خوبی بر روی PCها کار می کنند.

dupeGuru کاملا اوپن سورس می باشد. نصب کننده برنامه به هیچ وجه سعی نخواهد کرد که هیچگونه تولبار یا برنامه بیخود دیگری را بر روی سیستم شما نصب کند و حتی سعی نمی کند در درون برنامه چیزی به شما بفروشد.

https://www.gooyait.com/uploads/how-to-find-and-remove-duplicate-files-on-windows2.png

رابط کاربری بسیار ساده و در عین حال کار با آن اسان است. برنامه را باز کنید و فولدر ها یا درایو هایی که می خواهید اسکن کنید را انتخاب کرده و سپس اسکن را بفشارید. بعد از آن می توانید لیستی از فایل های تکراری را ببینید و به آسانی آن هایی را که می خواهید حذف کنید را انتخاب نمایید. بر روی فایلی که در لیست موجود است دو بار کلیک کنید و آن را بررسی کنید.

DigitalVolcano’s Duplicate Cleaner Free

https://www.gooyait.com/uploads/how-to-find-and-remove-duplicate-files-on-windows2.png

یادداشت: از لینک دانلود “غیر از CNET” استفاده کنید.

DigitalVolcano’s Duplicate Cleaner Free یکی دیگر از انتخاب های مناسب است. نسخه پولی این برنامه با قابلیت های بیشتر هم موجود است اما نسخه رایگان قابلیت های اساسی در  اسکن فایل های تکراری را در قالب رابط کاربری زیبایی به همراه دارد. نصب کننده شما را به Download.com می برد اما سعی ای در نصب برنامه های اضافی و بی کاربرد نمی کند. DigitalVolcano سعی دارد از راه های سنتی پول در بیاورد. شرکت سعی می کند برنامه خوبی بسازد که مردم حاضر باشند برای نسخه بهتر با قابلیت های بهترش پول بدهند.

این برنامه رابط کاربری تر و تمیزی دارد که به شما اجازه می دهد کامپیوتر تان و یا هر درایو خارجی متصل به آن را برای یافتن فایل های تکراری اسکن کنید. نسخه پرو می تواند تصاویر و فایل های موزیک بسیار مشابه را که فقط کمی با هم متفاوت اند را هم پیدا کنید اما نسخه ی رایگان تنها قابلیت های معمولی اسکن فایل های تکراری را داراست.

برتری این اپلیکیشن نسبت به dupeGuru رابط کاربری زیباتر اش است. نسبت به dupeGuru  این برنامه بیشتر به چشم کاربر خوش می آید.

VisiPics

https://www.gooyait.com/uploads/how-to-find-and-remove-duplicate-files-on-windows2.png

از VisiPics برای اسکن فایل های تصویری که بسیار مشابه اند و کاملا شبیه هم نیستند استفاده کنید. به عنوان مثال، VisiPics می تواند تصاویری که سایز شان عوض شده، چرخیده و یا ادیت و دست کاری شده اند را پیدا کند. ممکن است شما به این کپی از تصاویر یا دیگر عکس ها نیاز نداشته باشید و در این زمینه VisiPics می تواند به کارتان بیاید.

dupeGuru و دیگر برنامه های حذف فایل های تکراری نیز می توانند این کار را انجام دهند اما VisiPics رابط کاربری مخصوصی دارد که برای تصاویر طراحی شده است. اگر شما کلکسیون بزرگی از تصاویر دیجیتال دارید، احتمالا بایستی از VisiPics استفاده کنید. این برنامه رابط کاربری بصری بهتری برای تماشای تصاویر و حذف موارد تکراری خواهد داشت.

VisiPics، رایگان است و هنگام نصب برنامه های غیر ضروری بر روی سیستم تان نصب نمی کند.

Duplicate File Finder

Duplicate File Finder یک برنامه اوپن سورس، ساده ولی کاربردی است که رابط کاربری بسیار ساده ای دارد. در واقع این برنامه رویکرد متفاوتی نسبت به بقیه دارد. این برنامه به دنبال فایل هایی می گردد که دقیقا مشابه و هم سایز هستند و تنها در این صورت آن ها را با یک دیگر مقایسه می شوند تا مشخص شود آیا مشابه هم اند یا نه.

این به این معناست که شما نتایج تقریبا مشابه ای با آنچه از دیگر اپلیکیشن ها می گیرید نصیب تان می شود ولی نه دقیقا همان نتایج. با این حال این می توان گفت که Duplicate File Finder بایستی در اسکن کردن تعداد زیادی از فایل ها از بقیه سریع تر باشد. اگر تنها فایل های کاملا شبیه به هم برایتان اهمیت دارد نه فایل های تقریبا مشابه می توانید با این اپلیکیشن زمان زیادی ذخیره کنید. رابط کاربری اش چنگی به دل نمی زند اما قطعا کارتان را راه می اندازد.

https://www.gooyait.com/uploads/how-to-find-and-remove-duplicate-files-on-windows2.png

این لیست کاملی از تمام برنامه های فایل مشابه یاب که برای ویندوز موجود می باشد نیست. تعداد زیاد دیگری هم موجود هستند که بیشترشان پر از نرم افزار های غیر ضروری و مزاحم هستند. برنامه های فوق می توانند بدون بهم ریختن سیستم تان و یا درخواست هزینه کار تان را راه بیاندازند.

به خاطر داشته باشید که فولدر های مشابه را در سیستم تان پاک نکنید. به عنوان مثال در فایل های پوشه C:Program یا  برنامه های C:Windows  متکی بر داشتن کپی های مشابه در برخی فایل ها در مکان های بخصوص هستند. کاری به فایل های سیستمی نداشته باشید، تنها فایل های شخصی، تصاویر، موزیک ویدیو ها و چیز هایی که حس می کنید از آن ها نسخه تکراری دارید  را پاک سازی کنید.

نظرات و دیدگاه های خود را درباره آموزش این ترفند با دیگر کاربران گویا آی تی درمیان بگذارید و با اشتراک گذاری این آموزش در شبکه های اجتماعی خود به دیگران نیز کمک کنید تا از آن بهره مند شوند.

منبع: howtogeek

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *