ایلان ماسک: بر روی مریخ تمدن انسانی خواهیم ساخت

ایلان ماسک: بر روی مریخ تمدن انسانی خواهیم ساخت
  • 1395/7/7
  • زهرا معبودی
  • 0

ایلان ماسک به تازگی در یک کنفرانس بین المللی فضانوردی در کشور مکزیک حضور یافت و در صحبت های خود اهداف کمپانی SpaceX برای ساخت یک تمدن انسانی بر روی کره مریخ را تشریح نمود. در طول مراسم هیچ حرفی از نحوه انتخاب افراد اعزام شده در سفر های اولیه به میان نیامد تا آنجا که در انتهای مراسم ۲ تن از خبر نگاران این پرسش را مطرح نمودند در ادامه با گویا آی تی همراه باشید تا شما را در جریان این پرسش و پاسخ ها قرار دهیم.

با توجه به این که ایلان ماسک در صحبت های درباره سفر به مریخ و تشکیل تمدن انسانی بر روی این کره حرفی به میان نیاورد، در پایا ممراسم ۲ تن از خبرنگاران کنجکاو که سوالات خود را بی جواب دیده بودند از ایلان ماسک درباره نحوه انتخاب افراد برای این سفر فضایی پرسیدند.سوالات مطرح شده توسط خبر نگاران اینها بود:

“چه نوع اشخاصی برای این سفر طولانی و مبهم به سمت سیاره سرخ داوطلب می شوند؟”

«پرچمداران بشریت در کره مریخ چگونه و بر اساس چه معیارهایی انتخاب می شوند؟»

ماسک  در پاسخ به این دو پرسش عنوان نمود: به نظر من اولین سفرهایی که به مریخ انجام می شود بسیار خطرناک خواهد بود و احتمال مرگ و میر در آنها به شدت بالاست اما ما هیچ راهی برای غلبه با آن نداریم. وی در صحبت های خود بیان نمود اولین سفرها به مریخ در حدود ۸۰ روز زمان خواهد برد اما در نهایت این مدت را به ۳۰ روز کاهش خواهیم داد.

وی همچنین اضافه کرد.

“اگر برای مرگ آماده هستید شما هم می توانید یکی از داوطلبان برای این سفر باشید. برای ما اهمیت ندارد که چه کسی ابتدا به مریخ سفر خواهد کرد چیزی که اهمیت دارد این اسنت که می خواهیم هرچه سریع تر تمدنی خود کفا بر روی مریخ  ایجاد نماییم. این سفر با مأموریت آپولو فرق دارد. ما می خواهیم از خطر انقراض به هر شکل ممکن فرار کنیم، و البته در این مسیر، ماجراجویی فوق العاده ای را نیز تجربه خواهیم نمود.

این سفر خارق العاده، الهام بخش ترین کاریست که یک انسان می تواند در طول زندگی اش انجام دهد. زندگی را نباید صرفاً در حل مسائل روزمره و چالش های عادی خلاصه کرد. باید هر روز که از خواب بیدار می شوید، از افق پیش رو هیجان زده شده و انرژی بگیرید.”

هرچند با توجه به صحبت های ماسک در سفرهای اولیه خطرات احتمالی بسیاری پیش رو هستند و و هرکدام از این خطرات ممکن است منجر به مرگ تمامی سرنشینان فضاپیما شود اما ماسک عقیده دارد که این خطر ها باعث نمی شود که انسان ها دست از تلاش بردارند و از تصمیم خود برای ایجاد تمدن جدید بر روی مریخ دست بکشند.

نظر شما درباره این صحبت های ایلان ماسک چیست؟ آیا شما حاضرید برای چنین ماموریت خطرناکی داوطلب شوید؟ به نظر شما انسان در نهایت قادر خواهد بود تمدن خودکفای خود را بر مریخ تشکیل دهد؟

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این مطلب با دیگر کاربران مجله اینترنتی گویا آی تی در میان بگذارید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *