کمپانی نیسان صندلی های خودران خود را روانه بازار می کند

کمپانی نیسان صندلی های خودران خود را روانه بازار می کند
  • 1395/7/8
  • زهرا معبودی
  • 0

یکی از تکنولوژی هایی که کمپانی نیسان را از سایر رقبا متمایز ساخته، تکنولوژی ProPILOT این کمپانی است. ProPILOT کمپانی نیسان بیش از هرچیزی قرار است برای اتومبیل های خودران این کمپانی مورد استفاده قرار گیرد اما اخباری به گوش می رسد که نیسان قرار است به زودی این تکنولوژی را در ساخت صندلی های خودران استفاده نماید، و این یکی از چشم انداز هایی است که انسان می خواهد در دهه اخیر به آن جامه عمل بپوشاند.

این صندلی های خودران قرار است از قابلیتهای هوشمند فراوانی چون تشخیص صندلی های جلویی و رعایت فاصله مورد نیاز با آنها و همچنین حرکت در مسیرهای تعیین شده، بهره مند گردد. البته شاید این صندلی ها در ابتدای مسیر خود نتوانند کارایی و انعطاف پذیری بالایی را چون صندلی های به نمایش در آمده در کارتون Wall-E از خود نشان دهند اما قطعا کارآیی های بسیاری را برای جابه جایی و در صف ایستادن افراد مسن از خود نشان خواهند داد.

ProPILOT

معمولا چنین طرح هایی در حد یک طرح مفهومی تولید می شوند و نشان می دهدکه کمپانی طراحی کننده آن علاقه دارد نمونه ای چون آن را به سازد که البته هرگز چنین اتفاقی رخ نمی دهد. اما طرح تولید شده توسط نیسان دارای قابلیت هایی است که می تواند تا مسیر تولید پیش رفته و جای خود را در میان محصولات مختلف بازار باز نماید.

کمپانی نیسان همچنین اعلام نموده که از امروز تا اواخر دسامبر سال جاری سفارشاتی برای تولید این صندلی از رستوران های ژاپنی دریافت خواهد نمود.که قصد دارند برای جابه جایی مشتریان خود از آنها بهره گیرند.

ProPILOT

شاید به نظر برسد این ایده اندکی نامانوس و عجیب است اما نباید نیسان را دست کم گرفت زیرا همین حالا هم کمپانی های رقیب بیشماری مانند تویوتا به دنبال راه هایی برای دستیابی به این تکنولوژی هستند تا بتوانند به کمک آن حمل و نقل افراد مسن را در شهر و خانه ساده تر نمایند.

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این مطلب با دیگرکاربران مجله اینترنتی گویا آی تی درمیان بگذارید، همچنین با اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی خود دیگران رانیز از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی های نو آگاه نمایید.

منبع:

TechCrunch

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *