آموزش غیر فعال کردن OneDrive در ویندوز ۱۰

آموزش غیر فعال کردن OneDrive در ویندوز ۱۰
  • 1395/7/9
  • زهرا معبودی
  • 0

وان درایو سرویسی است که این روزها در ویندوز ۱۰ نمود بیشتری پیدا کرده است. مایکروسافت ارادت ویژه ای به وان داریو دارد و سعی دارد کاری کند که کاربران آن را به رسمیت بشناسند و از آن به عنوان یک سرویس جانبی و کاربردی استفاده کنند. البته مایکروسافت همینقدر که برای این سرویس احترام قائل است برای کاربران نیز ارزش قائل شده است. به این صورت که اگر شما نخواهید از وان درایو استفاده کنید، به راحتی می توانید این سرویس را در ویندوز ۱۰ غیر فعال کنید.

Turn-off-or-uninstall-OneDrive

امروز گویا آی تی به آموزش یک ترفند کوچک به شما کمک می کند که با کمی تغییر در بخش رجیستری ویندوز ۱۰، از حضور وان داریو در محوطه کاری تان در ویندوز جلوگیری کنید.

 ابتدای امر باید نوع ویندوز خود را بشناسید. اگر نسخه ویندوزی شما از نوع Pro یا Enterprise باشد می توانید این تغییرات را ایجاد کنید. با این فرض، وارد بخشی به نام Group Policy بروید و از این طریق، فایل Gpedit.msc را اجرا کنید.

Turn-off-or-uninstall-OneDrive

با اجرای این فایل، گزینه ای نمایان می شود که به نوشتار آن به صورت Computer Configuration است. از این طریق وارد بخش Administrative Templates شوید و در ادامه به  Windows Components دسترسی پیدا کنید.

در این جا باید به دنبال آیتم هایی باشید که به OneDrive اشاره می کنند.

همچنین برای پیدا کردن و ایجاد تغییرات در وان درایو مسیر زیر را طی کنید:

Policy > Computer Configuration > Administrative Templates > Windows Components > OneDrive

onedrive-and-remove-it-from-file-explorer-on-windows-102

به هر حال OneDrive را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید ( دو تا چپ کلیک ) و بعد گزینه ای به نام Prevent The Usage Of OneDrive For File Storage را مشاهده کنید و آن را فعال کنید.

onedrive-and-remove-it-from-file-explorer-on-windows-102

حالا تنظیمات را در صورت نیاز ذخیره کنید و یک بار سیستم خود را ریستارت کنید. خوشبختانه دیگر خبری از وان درایو نیست.

افرادی که از نسخه های دیگر ویندوز ۱۰ استفاده می کنند نیز می توانند این قابلیت را تحت کنترل خود در آورند. با این تفاوت که باید به طور دستی از بخش RUN استفاده کنند. در ادامه به آموزش لازم برای این قشر بزرگ پرداخته ایم:

 فرض می کنیم که از نسخه HOME برای ویندوز ۱۰ استفاده می کنید. ابتدا باید به run بروید و از آن جا با نوشتن و ورود به  بخش Registry Editor این بخش را تحت کنترل درآورید که البته اختصارا این گزینه به صورت Regedit شناخته می شود.

HKLMSoftwarePoliciesMicrosoftWindowsOneDrive

اگر این مسیر برایتان موجود نیست، آن را به صورت دستی ایجاد کنید. به هر حال در این بخش، باید کلیدی با نام DisableFileSyncNGSC ایجاد کنید و ارزش آن را برابر با DWORD قرار دهید. ارزش همان value است که در بخش رجیستری قابل مقدار دهی است. حالا میزان این گزینه را روی ۱ تنظیم کنید.

بعد از این کار سیستم خود را ریستارت کنید

توجه ویژه داشته باشید که اگر پیش از این از این ابزار استفاده کرده اید، حتما اطلاعات خود را پشتیبان گیری و منتقل کنید چرا که بعد از اینکه عدم دسترسی ایجاد شد نمی توانید به آن وارد شوید.

نظر شما در مورد این آموزش چیست؟ آیا شما هم مثل بسیاری از کاربران این قابلیت وان درایو را حالتی مزاحم می پندارید؟ چگونه می توانید از وجود این سرویس بهترین استفاده را ببرید؟ نظر خود را با https://cdn.gooyait.com و دیگر علاقمندان به این آموزش در میان بگذارید و با انتشار مطالب در شبکه های اجتماعی به دانش عمومی کمک کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *