چگونه مسیر دانلود فایل ها را در ویندوز عوض کنیم؟

چگونه مسیر دانلود فایل ها را در ویندوز عوض کنیم؟
  • 1395/7/10
  • زهرا معبودی
  • 0

وقتی که در حال استفاده کردن از ویندوز هستیم، خیلی کم پیش می آید که بخواهیم مطالب سایتی را دانلود نکنیم و یک نسخه از آن را نگهداری نکنیم. البته این وجوب ۱۰۰ درصدی ندارد اما قابل چشم پوشی هم نیست. اما شما وقتی ویندوز خود را نصب می کنید، به آن اجازه می دهید که یک فولدر را به طور پیش فرض برای ذخیره ی محتوای دانلودی شما در نظر بگیرد. پیش فرض بودن به این معنی است که شما نیازی نیست در ابتدا برای دانلود ها یک فولدر خاص تهیه کنید و آن را آدرس دهی کنید اما اگر دوست داشته باشید می توانید مسیر آن را به فولدر دلخواهتان تغییر دهید. عموما این آدرس به صورت C:Downloads می باشد. البته پیش از این از طریق گویا آی تی به شما یاد دادیم که چگونه، محتوای دانلودی تان را به تفکیک نوع آن ها در فولدر های خاص دسته بندی کنید. اما اینجا امروز قصد داریم به شما یاد دهیم که فولدرتان را به طور اختصاصی مشخص کنید.

برای این کار ما دو روش را در نظر گرفته ایم. شما ممکن است کاربر فایر فاکس باشید یا اینکه از مرورگر گوگل کروم استفاده کنید. به هر حال شما از طریق این دو مرورگر در هر سیستم عاملی که باشید می توانید تنظیمات را تغییر دهید.

در مرورگر گوگل کروم:

ابتدا وارد مرورگر گوگل کروم خود شوید. از سمت راست و در قسمت بالا، روی سه خط عرضی که در کنار نوار آدرس قرار دارد کلیک کنید.

how-do-you-change-windows-default-download-path

از منوهایی که باز می شود بخش تنظیمات را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید.

زمانی که نتیجه را مشاهده کردید که این نتیجه چیزی جز صفحه تنظیمات نیست باید بگردید و بخش دانلود را پیدا کنید. برای اینکه کارتان سریع تر انجام شود به کادر جستجوی سمت راست و بالا در صفحه دقت کنید.

تنظیم فولدر دانلود در ویندوز

در این کادر عبارت Download را بنویسید. بلافاصله آن چه که مربوط به دانلود است زرد رنگ می شود اما شما باید کمی پایین تر بیایید و محل آدرس دهی فولدر دانلود را پیدا کنید.

تنظیم فولدر دانلود در ویندوز

در این بخش کافیست روی دکمه change کلیک کنید. با این کار، می توانید یک فولدر را به سیستم معرفی کنید تا از آن به بعد، فایل های مورد نظر در آن بخش دانلود شوند.

البته یک بخش دیگر نیز وجود دارد که به صورت   ask where to save files before downloading نیز وجود دارد که اگر آن را تیک دار کنید، فارغ از محل ذخیره سازی پیش فرض، هر بار که بخواهید چیزی را دانلود کنید، از شما در مورد محل ذخیره فایل سوال می پرسد. بنظر می رسد که این روش بسیار جذاب تر از انتخاب یک فولدر مشخص باشد.

حالا اگر یک فایل جدید را دانلود کنید طبق تنظیمات یاد شده می توانید فایل خود را دانلود کنید و بدان دسترسی پیدا کنید.

و اما در فایر فاکس چگونه فولدر دانلود را تعیین کنیم؟

برای این که در فایرفاکس نیز بخش دانلود را به صورت شخصی و اختصاصی تعیین کنید باید سه گام ساده بردارید.

ابتدا وارد مرورگر خود شوید .

از بخش بالا و سمت راست، وارد منو ها شوید. در اینجا باید گزینه option را انتخاب کنید. وقتی که وارد بخش گزینه ها یا option شدید می توانید یک تب با رابط کاربری ساده ای مشاهده کنید.

تنظیم فولدر دانلود در ویندوز

در همان ابتدا باید در تب general بایستید.

تنظیم فولدر دانلود در ویندوز

همانطور که در تصویر نشان داده شده است، محل ذخیره فایل های دانلودی به راحتی قابل نمایش است. شما می توانید هم فایل محتوی فایل های دانلودی را تغییر دهید.

البته همچون گوگل کروم، شما می توانید در فایرفاکس هم قبل از دانلود فایل، محل ذخیره سازی را هر بار به دلخواه خود مشخص کنید. برای این کار باید گزینه Always ask me where to save files را تیک دار کنید و تمام!

حالا شما می توانید هر فایلی را که می خواهید درست همانجایی که دوست دارید ذخیره کنید. نکته مهم تر اینکه شما می توانید یک فولدر واحد را برای ذخیره فایل هایی که از طریق فایرفاکس و گوگل کروم دانلود می کنید در نظر بگیرید تا بتوانید به طور جامع تر بر فایل هایتان مدیریت داشته باشید.

نظر شما در مورد این ترفند و آموزش کاربردی چیست؟ این سوال بسیاری از کاربران https://cdn.gooyait.com است که ممکن است یک روز برای شما هم مهم شود پس ترفند مورد نظر را یاد بگیرید و به دوستان خود نیز بگویید که می توانند با استفاده از این مقاله، مسیر دانلود را در ویندوز خود به طور دلخواه عوض کنند.

منبع: تولید شده در تحریریه گویا آی تی 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *