چگونه جلوی بروز رسانی اپلیکیشن ها را در اندروید بگیریم؟

چگونه جلوی بروز رسانی اپلیکیشن ها را در اندروید بگیریم؟
  • 1395/7/10
  • زهرا معبودی
  • 0

افرادی که از گوشی ها و تبلت های اندرویدی استفاده می کنند، بیش از سایرین شاهد اتمام شارژ اینترنت خود هستند. یکی از دلایل در این مورد چیزی نیست جز اینکه، گوشی و تبلت شما به شبکه وای فای متصل است و پلی استور هم به طور ۲۴ ساعته در حال سرویس دهی به گوشی شما است. پس یکی از دلایل این امر می تواند به روز رسانی ناخواسته ی اپلیکیشن هایتان باشد. این مشکل بسیاری از کاربران است و امروز گویا آی تی تصمیم دارد آن را برای شما حل کند. با ما همراه باشید.

 اول امر به چند نکته توجه کنید:

برای اینکه اپلیکیشن ها همیشه در حالت امن و کامل خود در اختیار شما باشند، پروسه بروز رسانی آن ها از ابتدا فعال است تا شما همیشه بهترین عملکرد از سرویس و اپلیکیشن های خود را در اختیار داشته باشید. اما شاید با این کار، سرعت گوشی تان افت کند، ترافیک تان زود تمام شود و یا اینکه سریع تر باتری گوشی تان تمام شود و چندین مساله ی دیگر که لازم نیست آن ها را بیان کنیم. در چنین شرایطی است که از خیر بروز رسانی ها می گذریم و تمایل داریم یک سری اپلیکیشن بروز رسانی نشده داشته باشیم.  بخش مهم این نکته این است که اگر سرعت و حجم ترافیک و البته باتری برایتان مساله ساز نیست این قابلیت را کماکان فعال نگهدارید.

how-to-disable-auto-intall-of-google-play-apps

حالا باید چکار کنیم؟

اول از هر چیز وارد پلی استور شوید و بخش تنظیمات را پیدا کنید و وارد همین بخش شوید. بعد از اینکه وارد بخش تنظیمات شدید، گزینه Auto Update Apps را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید. در بخش Auto Update Apps” سه پارامتر مشخص شده که می توانید روی تنظیمات آن کنترل کافی داشته باشید.  این سه آیتم به صورت زیر هستند:

  1. Do not auto-update apps
  2. Auto-update apps at any time. Data charges may apply
  3. Auto-update apps over Wi-Fi only

از ابتدا گزینه دوم برای شما فعال شده است. حالا اگر می خواهید این حالت از کار بیفتند باید تنظیمات آن را تغییر دهید. بهترین حالت برای جلوگیری از بروز رسانی ها این است که گزینه اول را انتخاب کنید.

how-to-disable-auto-intall-of-google-play-apps

چطوری اپلیکیشن ها را به طور دستی و دلخواه و تک تک بروز رسانی کنیم؟

وقتی که شما قابلیت بروز رسانی اتوماتیک را غیر فعال کردید محال است یکی از اپلیکیشن هایتان بروز شود. در همین وادی اگر نیاز پیدا کنید تا اپلیکیشنی را بروز رسانی کنید یا باید با برگرداندن تنظیمات، همه را با هم بروز رسانی کنید یا اینکه باید به طور دستی این کار را کنید که گویا آی تی در این لحظه این ترفند را هم به شما یاد خواهد داد.

ابتدا از میان گزینه هایی که دارید وارد بخش My Apps&Gmaes شوید. در این جا همانطور کع از عنوان پیداست، باید اپلیکیشن ها و بازی هایتان را مشاهده کنید.

how-to-disable-auto-intall-of-google-play-apps

با ورود به این بخش دو دسته برنامه را مشاهده می کنید. این دسته ها شامل برنامه هایی می شوند که یا نیاز به بروز رسانی دارند و یا اینکه نیاز به این کار ندارند. برنامه هایی که در لیست بالا وجود دارند را می توانید تک تک بروز رسانی کنید

نظر شما در مورد این موضوع چیست؟ آیا می توان آن را به عنوان یک معضل برشمرد یا اینکه مزایای آن بسیار چشم گیر تر از معایب آن است؟ نظر خود و ترفند هایی را که احتمالا در مقابله با این موضوع تا کنون در پیش گرفته اید با ما در میان بگذارید و به دیگران نیز با ارسال لینک این مطلب در سوشال مدیا کمک کنید روش حل مشکل کاهش دیتای خود را یاد بگیرند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *