۱میلیون Note 7 معیوب تاکنون تعویض شده اند

۱میلیون Note 7 معیوب تاکنون تعویض شده اند
  • 1395/7/10
  • زهرا معبودی
  • 0

کمپانی سامسونگ یکی از بزرگترین تولید کنندگان گوشی تلفن همراه است که این روزها اوضاع آشفته و بی سامانی را می گذراند. یک ماه پیش این کمپانی در راستای دریافت ۳۵ گزارش انفجار از فبلت های نوت ۷ خود مجبور به صدور فراخوان جمع آوری این فبلت از بازار شد و با توجه به اعلام رسمی این کمپانی تاکنون در حدود ۱ میلیون دستگاه نوت ۷ معیوب که از باتری های خطرناک با قابلیت گرم شدن و انفجار بهره مند بودند جمع آوری و پس از اصلاح عملکرد باتری به مالکان بازگردانده شده اند.

این حوادث و فراخوان سبب شد تا کمپانی سامسونگ گریبان گیر ضرری چند میلیاردی شود و علاوه بر آن وجه این برند موفق در میان مصرف کنندگان خدشه دار شد. هرچند سامسونگ تلاش نمود تا به قبول خسارات و پرداخت آن به حادثه دیدگان و همچنین اقدام سریع برای رفع مشکل باتری ها و تعویض آنها اعتبار برند خویش را باز پس گیرد اما به نظر می رسد این مشکلات قرار نیست به این زودی ها برطرف شوند.

کمپانی سامسونگ از همان ابتدای آغاز طرح جمع آوری نوت ۷ بارها اعلام نموده بود که نوت ۷های موجود در بازار چین از باتری های بی نقص بهره مند هستند و نیازی به تعویض این فبلت ها نیست. اما درحالی که کمپانی سامسونگ در حدود ۱ میلیون دستگاه از نوت ۷ های خود را به باتری هایی از نوت ۷ های چینی مجهز نموده است چند خبر انفجار از چین به گوش می رسد.

کمپانی سامسونگ در بیانیه جدید خود از مصرف کنندگان چینی معذرت خواهی نموده و اعلام کرده که باتری های تولید شده برای نوت ۷ چینی هیچ مشکلی ندارد و در حال بررسی مشکل پیش آمده برای موارد منفجر شده است.

این حادثه در چین باعث شده است تا کمپانی سامسونگ جایگاه اصلی خود را در بین تامین کنندگان و تولیدکنندگان چینی از دست بدهد و این قطعا بزرگ تر از خسارت چند میلیاردی وارد شده بر این کمپانی خواهد بود.

به نظر شما با حوادث به وجود آمده کمپانی سامسونگ قادر است اعتبار و وجهه تجاری خود را بازگرداند؟

نظرات و دیدگاه های خود را با دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید و با اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی خود دیگران را نیز از اخبار روز دنیای تکنولوژی آگاه کنید.

 

منبع REUTERS
دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *