سهم Windows 10 از بازار سیستم عامل ها کاهش یافت

سهم Windows 10 از بازار سیستم عامل ها کاهش یافت
  • 1395/7/11
  • زهرا معبودی
  • 1

کمپانی مایکروسافت چندی پیش در گزارشی اعلام نموده بود که سیستم عامل ویندوز ۱۰ تا کنون بر روی ۴۰۰ میلیون دستگاه مورد استفاده قرار گرفته ست و این نشان می دهد که این سیستم عامل همچنان جزو بهترین سیستم عامل های دنیاست و نشان دهنده موفقیت این سیستم عامل می باشد. به تازگی اما NetMarketShare گزارشی را از درصد استفاده کاربران از سیستم عامل های مختلف منتشر نموده که نشان می دهد سهم ویندوز ۱۰ در آن به نسبت ماه قبل کاهش پیدا کرده است. در ادامه با گویا آی تی همراه باشید تا به بررسی دقیق این گزارش جدید بپردازیم.

ماه گذشته وب سایت  NetMarketShare گزارشی را از میزان استفاده کاربران از سیستم عامل های مختلف منتشر نموده بود که در آن ویندوز ۱۰ سهمی ۲۲٫۹۹ درصدی از کل بازار را دارا بود . در گزارشی که این وب سایت به تازگی منتشر نموده به نظر می رسد این سیستم عامل در ماه گذشته با ۰٫۴۶ درصد کاهش به ۲۲٫۵۳ درصد رسیده است و در مقابل  ویندوز ۷ با ۱٫۰۷ درصد افزایش روبرو بوده است.

screen-shot-2016-10-01-at-5-11-17-pm-w600

ویندوز XP آماری ثابت داشته و همچنان ۹٫۱۱ از سهم کل بازار را به خود اختصاص می دهد و میزان استفاده از ویندوز ۸٫۱ به ۷٫۸۳ درصد می رسد.

یکی دیگر از سیستم عامل هایی که در این آمار با کاهش سهم خود از بازار مواجه بوده است OS X 10.11 می باشد که در این ماه با کاهش روبرو بوده و از ۴٫۳۸ به ۴٫۰۷ درصد رسیده، در حالی که آمار استفاده از لینوکس از ۲٫۱۱ به ۲٫۲۳ افزایش یافته است.

هرچند این آمار خبر از کاهش استفاده کاربران از سیستم عامل ویندوز ۱۰ می دهند اما استفاده ۴۰ میلیون کاربر از این سیستم عامل نشان از موفقیت این سیستم عامل در میان کاربران دارد.

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این مطلب با دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید و با اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی خود دیگران را نیز از اخبار داغ دنیای تکنولوژی آگاه نمایید.

منبع: mspoweruser

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. اگر از گوشی هوشمندتون بعنوان مودم اکسترنال استفاده می کنید باید بدونید که فعلا کرنل لینوکس از LTE ساپورت نمیکنه و باید از WCDMA استفاده کنید .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *