تعیین میزان اثرگذاری ویندوز ۱۰ بر دستگاه های مختلف

تعیین میزان اثرگذاری ویندوز ۱۰ بر دستگاه های مختلف
  • 1395/7/12
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

سرویس Windows Upgrade Analytics سازگاری نرم افزار ها را بررسی می کند و به نصب خودکار ویندوز کمک می کند.

گویا آی تی – مدیران IT در تلاش هستند تا چگونگی انتقال تشکیلات خود به ویندوز ۱۰ را بیابند زیرا این ویندوز دارای یک ابزار جدید است که می تواند قواعد بازی را تغییر دهد. این هفته مایکروسافت سرویس Windows Upgrade Analytics را عرضه کرد که تصمیم گیری درباره انجام یک ارتقای گسترده را تسهیل می کند.
WUAS به مدیران درکی می دهد از این که چه درایورها و نرم افزارهایی در محیط آنها اجرا می شوند، علاوه بر این که چه تعداد دستگاه در ویندوز ۱۰ اجرا می شوند. این ابزار با استفاده از داده های دورسنجی مایکروسافت تصمیم می گیرد که آیا این دستگاه ها و نرم افزارهای اجرا شونده بر روی آنها با ویندوز ۱۰ سازگار خواهند بود و راه حل هایی را برای مشکلات سازگاری آنها پیشنهاد می کند.
این سرویس ارتقاء کمک می کند تا نگرانی اصلی متخصصان حوزه IT نسبت به یک ارتقاء OS (سیستم عامل) عمده را مورد توجه قرار دهیم: آیا OS جدید، نرم افزارها و دستگاه هایی را که کاربر نهایی به آنها متکی است را مختل می کند؟ مایکروسافت با معرفی این ابزار می تواند پذیرفتن و انتخاب ویندوز ۱۰ را تسریع کند.
استیو کِلِین هانس، معاون موسسه Gartner Research در یک مصاحبه اعلام کرده که این سرویس اساساً نسخه پیشرفته تر ابزار Application Compatibility Toolkit است که مایکروسافت برای فروشگاه های IT نصب کننده ویندوز ۷ ارائه کرده است.
او می افزاید، ” بهتر است که همیشه از نوع موانعی که قرار است با آن مواجه شوید و نوع مشکلاتی که ممکن است پیش بیاید اطلاع داشته باشید، به همین دلیل است که فروشگاه های IT دائماً به دنبال این نوع ابزارها هستند و از آنها استفاده می کنند.”
WUAS همچنین می تواند به معرفی و ارائه ویندوز ۱۰ کمک کند، فرقی نمی کند که آن در یک پروژه آزمایشی کوچک باشد و یا در راه اندازی یک مرحله تولید کامل باشد. این سرویس فهرستی از دستگاه ها را به یک سری از ابزارهای نصب نرم افزار ارسال می کند، به طوری که مدیران می توانند از آن برای انجام یک ارتقاء استفاده کنند.
کِلِین هانس امیدوار است این سرویس در آینده بتواند بخشی از فرآیند ارزیابی سازمان ها از تاثیر اصلاحات (patches) ویندوز ۱۰ باشد.
او می گوید، ” من فکر می کنم جذاب خواهد بود دیدن این که چگونه این روند با وجود آپدیت های مداوم در آینده ادامه خواهد داشت. زیرا این واقعاً یک چالش بزرگ تر است. ما اکنون یک پروژه داریم و آن انتقال به ویندوز ۱۰ است، اما بعداً پروژه ای وجود خواهد داشت که هر ۶، ۹ و ۱۲ ماه اتفاق خواهد افتاد، آن هرچه که باشد، آپدیت های جدید ارائه خواهند شد.”

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *