آموزش ۲ روش برای ایجاد کلید میانبر در MS Word 2016

آموزش ۲ روش برای ایجاد کلید میانبر در MS Word 2016
  • 1395/7/12
  • زهرا معبودی
  • 0

مجموعه آفیس یکی از بهترین و بهتر بگوییم عالی ترین سرویس واژه پرداز است که تا کنون به خوبی خود را در دل تمام سیستم ها جای داده است و روزانه میلیون ها نفر با آن کار می کنند. یکی از ویژگی های این مجموعه این است که شما می توانید کارهای فوق العاده ای را با آن در ساده ترین حالت ها انجام دهید. حالا که همه جا حرف از مجموعه آفیس ۲۰۱۶ است، خوب است که کم کم دست به کار شوید و ترفند های کاربردی آن را از طریق گویا ای تی بیاموزید.

شما می توانید بسیاری از کارها را تنها با فشردن یک دکمه، در مجموعه آفیس مدیریت کنید. این کار مستلزم تعیین و ایجاد کلید های میانبر در آفیس ۲۰۱۶ است. بدین منظور ما طی این آموزش به شما یاد می دهیم که چگونه در word 2016 کلید های میانبر ایجاد کنید.

برای این کار دو روش ساده وجود دارد که هر کدام را دوست داشتید می توانید تست کنید.

how-to-create-a-custom-keyboard-shortcut-in-ms-word-2016

روش اول

ابتدا وارد MS Word شوید و از انجا کلید های Ctrl+Alt+Plus را همزمان فشار دهید.

زمانی که این کار را انجام دادید، مکان نما به شکل ⌘ تبدیل خواهد شد.

وقتی که مکان نما به این شکل درآمد، روی خاصیتی که می خواهید برای آن کلید میانبر ایجاد کنید، کلیک کنید. مثلا اگر می خواهید برای خاصیت Add new comment’ یک کلید میانبر ایجاد کنید، روی همین دکمه کلیک کنید.

با این کار یک dialog box مطابق عکس زیر نمایش داده خواهد شد که می توانید از طریق آن یک میانبر برای قابلیت دلخواه در نظر بگیرید.

how-to-create-a-custom-keyboard-shortcut-in-ms-word-2016

هر وقت بخواهید که کلید میانبر مورد نظر را تغییر دهید کافیست روی همین خاصیت Add new comment کلیک کنید تا بتوانید به راحتی دوباره این پنجره را مشاهده کنید و بعد از آن به راحتی کلید را تغییر دهید یا آن را حذف کنید.

روش دوم

ابتدا به برنامه WORD بروید و از آن جا به مسیر File>Options بروید.

در این بخش گزینه ‘Customize Ribbon را انتخاب کنید. در ستون سمت چپ، آن خاصیتی که می خواهید برای آن کلید میانبر ایجاد کنید را پیدا کنید و آن را انتخاب کنید.

حالا در انتهای پنجره گزینه Customize را کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی شوید.

how-to-create-a-custom-keyboard-shortcut-in-ms-word-2016

با این کار یک پنجره مشابه با پنجره ای که در روش ۱ گفته شد باز می شود و بدین طریق می توانید میانبر مورد نظر را در آن ایجاد کنید.

البته برای برخی کار ها نمی توانید کلید میانبر ایجاد کنید. مثلا برای قرار دادن تصویر در متن، یا برای دستوراتی که پنجره ای را باز می کنند در حال حاضر امکان ایجاد میانبر نیست.

نظر شما در مورد خاصیت میانبرهای آفیس چیست؟ آیا شما به این میانبرها واقعا احتیاج پیدا می کنید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید و این مطلب را در شبکه های اجتماعی تان به اشتراک بگذارید.

منبع: addictivetips

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *