ترفند ذخیره باتری در آیفون با برعکس قرار دادن گوشی روی میز!

ترفند ذخیره باتری در آیفون با برعکس قرار دادن گوشی روی میز!
  • 1395/7/12
  • زهرا معبودی
  • 0

همانطور که می دانید گوشی های آیفون از تکنولوژی پیچیده ای برخوردار هستند و این موجب شده است که طول عمر باتری های آیفون نیز در هر سری دستخوش تغییراتی رو به جهت مثبت باشد. در عین حال برخی هنوز از طول عمر باتری کم و یا ناکافی این گوشی ها ناراحت هستند. این احساس کاربران موجب شده که اپل در سیستم عامل ها و البته برخی گوشی ها تغییراتی ایجاد کند که کاربران را به نهایت ذخیره سازی باتری رهنمون سازد.

هر چند این روزها همه جا سخن از Ios 10 است اما امروز گویا ای تی قصد دارد با معرفی یک ویژگی جذاب برای آیفون های مبتنی بر ios 9 و بالاتر، یادی از سیستم عامل قدیمی اپل کند. با ما همراه باشید

Ios 9 دارای یک ویژگی اساسی است که هنوز بسیاری از کاربران در مورد آن نمی دانند و آن هم ویژگی است که به Facedown detection مشهور است. وقتی که شما گوشی خود را رو به پایین قرار دهید با استفاده از این قابلیت به گوشی آیفون خود می فهمانید که قصد ندارید گوشی خود را فعلا مورد استفاده قرار دهید بدین طریق، آیفون نیز از یک سری کارها فاکتور می گیرد و کاری می کند که شارژ باتری گوشی به هدر نرود.

place-your-iphone-face-down-to-save-battery-life

گوشی های آیفون بر این قاعده استوارند که وقتی شما گوشی تان را در دست دارید یا اینکه آن را روی میز یا جایی قرار داده اید، با دریافت هر نوتیفی نمایشگر روشن می شود. اما در Ios 9 با وجود قابلیت Facedown detection آیفون به خوبی می داند که اگر گوشی تان سر به پایین باشد، شما قصد ندارید که گوشی خود را چک کنید، بنابراین به هیچ عنوان نمایشگر را روشن نمی کند و بدین طریق در طول عمر باتری تاثیر مثبتی ایجاد خواهد کرد.

هر چند تکنولوژی بکار گرفته شده در این سیستم، پیچیده است اما کار کرد آن خیلی ساده است. شما می توانید بدون روشن شدن صفحه نمایش صدای نوتیفی را بشنوید و لرزش گوشی را نیز احساس کنید.

place-your-iphone-face-down-to-save-battery-life

تا قبل از این هم در تمام گوشی ها و حتی در سیستم های مبتنی بر ios 9 در هر حالتی شاهد روشن شدن نمایشگر هنگام دریافت نوتیفی بودیم اما این بار قضیه فرق می کند. اما نکته مهمی که وجود دارد این است که شما نمی توانید از این قابلیت در تمام آیفون ها استفاده کنید چرا که همانطور که گفته شد این قابلیت نیاز به برخی تجهیزات سخت افزاری دارد که تنها در گوشی های iPhone 5s، iPhone 6 ، iPhone 6 Plus، iPhone 6s،  و iPhone 6s Plus،iPhone SE ،iPhone 7،  و  iPhone 7 Plus قرار داده شده است بنابراین این عکس العمل تنها در گوشی های ذکر شده به خوبی نمایش داده خواهد شد بنا بر این دارندگان گوشی های Phone 5 و iPhone 5c و  iPhone 4s و مدل های پایینتر از این قابلیت بهره مند نیستند.

نکته مهمی که وجود دارد این است که اپل به نظر کاربران خود احترام می گذارد و به آن ها اجازه می دهد طی اقداماتی ساده، این قابلیت را به دلخواه خود در گوشی هایی که از Facedown detection پشتیبانی می کنند، غیر فعال کنند. برای این منظور به مسیر زیر بروید:

Settings > Privacy > Motion and Fitness

place-your-iphone-face-down-to-save-battery-life

و در این جا گزینه Fitness Tracking را غیر فعال کنید. با غیر فعال کردن این گزینه، گوشی شما قابلیت Facedown detection را نادیده گرفته و هر وقت که نوتیفی برای شما ارسال می شود، نمایشگر را روشن می کند.

توصیه https://cdn.gooyait.com به دارندگان گوشی های آیفون مذکور این است که حتی الامکان این قابلیت را فعال نگهدارید تا در مصرف انرژی و برق، صرفه جویی کنید چرا که این قابلیت به شما کمک می کند که عمر باتری تان را افزایش دهید و کمتر نیاز به شارژ کردن گوشی خود داشته باشید.

نظر شما در مورد این قابلیت گوشی های آیفون چیست؟ آیا وجود چنین قابلیت های تشخیص موقعیت مکانی برای سایر گوشی ها با عمر باتری کم برای هر برندی نیاز است؟ نظر خود را برای ما ارسال کنید و نتیجه تجربه خود از این قابلیت را ذکر کنید. همچنین با انتشار این خبر در شبکه های اجتماعی به دارندگان گوشی های ذکر شده یاد آوری کنید که از این قابلیت جذاب می توانند استفاده کنند.

منبع: howtogeek

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *