اسپیکر بی سیم «Google Home» در کنفرانس توسعه دهندگان رویت شد

اسپیکر بی سیم «Google Home» در کنفرانس توسعه دهندگان رویت شد
  • 1395/7/13
  • زهرا معبودی
  • 0

کمپانی گوگل در کنفرانس توسعه دهندگان خود برای اولین بار از  اسپیکر بی سیم «Google Home» که قرار است رقیبی جدی برای اسپیکرهای Echo کمپانی آمازون باشد رونمایی نمود. این محصول که قرار است در مراسم امروز به طور رسمی معرفی شود  علاوه بر یک دستیار صوتی هوشمند قادر است اعمالی چون فعالیت به عنوان یک هاب خانگی اشیاء را نیز بر عهده داشته باشد. همچنین اخبار و اطلاعات بدست آمده حکایت از آن دارد که  دستیار گوگل احتمالاً امکان اتصال به پلتفرم «SmartThings» شرکت سامسونگ را نیز دارا باشد.

وبسایت «AndroidPolice» در گزارش خود در این باره عنوان نموده است که دستیار جدید گوگل رقیب اصلی دستیار الکسای شرکت آمازون است و علاوه بر امکان ایفای نقش یک هاب برای لوازم خانگی هوشمند تولیدی کمپانی نِست، می تواند به محصولات سازگار با پلتفرم اختصاصی اینترنت اشیای سامسونگ نیز متصل شود.

بر اساس این خبر کاربران به کمک سیستم  Google Home و با بهره یری از دستورات صوتی قادرند ابزار های هوشمند خانه خود چون لامپ ها، دماسنج، قفل امنیتی و … را کنترل نمایند. که البته در شرح خبر اشاره نشده که کدام یکی از محصولات امکان چنین سرویس دهی را خواهد داشت.

این نکته نیز شایان توجه است  که قابلیت پشتیبانی از پلتفرم SmartThings سامسونگ پیش از این به بلندگوهای هوشمند Echo کمپانی آمازون نیز افزوده شده بود.

این ابزار های هوشمند که توسط کمپانی کره ای سامسونگ تولید شده اند و مبتنی بر پلتفرم هوشمند  SmartThings فعالیت دارند در حدود یک سال پیش توسط سامسونگ معرفی شده اند و در طول این مدت نیز چندین بار نقص های مختلف امنیتی در آنها پیدا شده است.

این پلتفرم حتی امکان اتصال به تلویزیون های هوشمند رده بالای SUHD و پوشیدنی های سری Gear  را نیز داراست.

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این مطلب با دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید و با اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی خود دیگران را نیز از اخبار داغ دنیای تکنولوژی آگاه نمایید.

منبع:

sammobile

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *