چگونه در ios 10 قابلیت Read Receiptsرا برای یک مخاطب خاص غیر فعال کنیم؟

چگونه در ios 10 قابلیت Read Receiptsرا برای یک مخاطب خاص غیر فعال کنیم؟
  • 1395/7/13
  • زهرا معبودی
  • 0

در اغلب سیستم های همراه هوشمندی که به امکان ارسال و دریافت پیام برای شما فراهم می کنند، امکانی وجود دارد که شما از طریق آن می توانید به راحتی متوجه شوید کاربر مورد نظر چه موقع پیام شما را خوانده و یا دیده است و چه موقع پیام به گوشی او ارسال شده است. این موضوع بیش از هر چیز در نرم افزار واتس اپ مشهود است. اما برنانه های پیام رسانی که روی خود گوشی ها نصب هستند امکان این را فراهم می کنند که متوجه شوید پیام ارسال شده به دست مخاطب رسیده یا نه. موضوع جالب تر این است که شما می توانید به راحتی این قابلیت را طوری تنظیم کنید که افرادی که برای شما پیام ارسال می کنند از وضعیت مشاهده و رسیدن پیام به گوشی شما، مطلع نشوند. در ادامه با این آموزش مجله اینترنتی گویا آی تی همراه باشید.

در برنامه iMessages که اپلیکیشن معروف پیام رسان در سیستم های اپل است، شما این قابلیت را در اختیار دارید. بسیاری از افراد تمایلی ندارند که ویژگی تایید خواندن یا Read Receipts پیام هایشان فعال باشد یا حد اقل برای برخی مخاطبین نیاز نیست که این ویژگی فعال باشد. تا پیش از این در ios امکان غیر فعال سازی تایید خواندن یا Read Receipts  فراهم بوده است. البته با بروز رسانی های ios 10 این قابلیت هم همچنان فعال است اما یک تفاوت ویژه و کاربردی در آخرین ورژن از Ios  وجود دارد که به درخواست بسیاری از کاربران از اپل انجام شده است.

اگر در ios های قبلی شما خاصیت تایید خواندن یا Read Receipts  را غیر فعال می کردید، همه افرادی که برای شما پیام ارسال می کردند از وضعیت پیام خود، بی خبر می ماندند.  اما حالا در ios 10 شما می توانید برای شمار معدودی از مخاطبین، حتی فقط یک نفر از مخاطبین این کار را انجام دهید.

چگونه تایید خواندن یا Read Receipts را برای یک مخاطب خاص غیر فعال کنیم؟

برای این که بتوانید این کار را انجام دهید، لازم است که در برنامه پیام رسانی تان، یک مکالمه فعال با کاربر مورد نظر داشته باشید. البته لازم نیست که این مکالمه برای ساعتی پیش بوده باشد. ممکن است که آخرین مکالمه تان برای سه ماه پیش بوده باشد بنابراین شما می توانید به راحتی تغییراتی را که می خواهید اعمال کنید.

ابتدا به برنامه پیام رسانی بروید و مکالمه ای را که با مخاطب خاص داشته اید باز کنید.

در بالا و سمت راست یک گزینه به صورت i وجود دارد که آن را در تصویر زیر مشاهده می کنید. این گزینه برای این است که شما در مورد مخاطب و مکالمه تان اطلاعات کسب کنید.

وقتی صفحه اطلاعات باز شد، باید بخشی به نام Send Read Receipt را ببینید. این گزینه را خاموش کنید. برای خاموش کردن کافیست تاگل روبروی عبارت را بکشید تا از حالت سبز به خاکستری تبدیل شود.

به همین راحتی تنظیمات لازم فقط برای همین کاربر خاص اعمال می شود. شما می توانید این کار را برای چند کاربر انجام دهید اما اگر لازم شد تایید خواندن یا Read Receipts  را برای تمام مخاطبین غیر فعال کنید می توانید این کار را با یک یا دو گام برای همه مخاطبین انجام دهید.

how-to-turn-off-read-receipts-for-individual-contacts-in-ios-10

روش خاموش کردن قابلیت تایید خواندن یا Read Receipts  پیام برای تمام مخاطبین در ios 10

برای این کار به بخش تنظیمات بروید. سپس به بخش Messages بروید. در اینجا گزینه Send Read Receipts را پیدا کنید و آن را خاموش کنید. خاموش کردن این بخش نیز مثل حالت شخصی است که باید تاگل را بکشید تا خاکستری بشود. این قابلیت از ios 7  به بالا به راحتی در دسترس کاربران قرار دارد.

how-to-turn-off-read-receipts-for-individual-contacts-in-ios-10-2

این یک ترفند فوق العاده کاربردی است که به شما امکان می دهد به راحتی برخی از افراد را از عملکرد خود بی خبر بگذارید. نظر شما در مورد این قابلیت چیست؟ با انتشار این مطلب روی شبکه های اجتماعی به کاربران Ios  ای یاد دهید که این تنظیمات را اعمال کنند و از زندگی دیجیتالی شان لذت ببرند.

منبع: addictivetips

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *