چگونه یادداشت های اپلیکیشن Notes در iOS 10 را با دیگران به اشتراک بگذاریم ؟

چگونه یادداشت های اپلیکیشن Notes در iOS 10 را با دیگران به اشتراک بگذاریم ؟
  • 1395/7/14
  • زهرا معبودی
  • 0

اپلیکیشن Notes در iOS 10 یک قابلیت جدید و فوق العاده خوب دارد. این ویژگی همکاری نام دارد و اجازه می‌دهد تا افراد دیگر را هم برای همکاری در آن یادداشت به اپلیکیشن نوت یا یادداشت اضافه کنید. با این کار می توانید یک فایل نوشتاری را در قالب یادداشت همزمان با همکاری و شراکت چند نفر ویرایش کنید. به عبارت دیگر شما می توانید هر نوع یادداشتی را که در آی او اس ۱۰ ایجاد می کنید با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. البته محدودیت‌هایی هم وجود دارد، یعنی اگر فردی که او را به همکاری دعوت می‌کنید آیفون نداشته باشد، نمی‌تواند از موبایل‌های دیگر فایل شما را ویرایش کند. با این وجود امکان مشاهده‌ی یادداشت از طریق مک یا PC به وسیله‌ی اپلیکیشن تحت وب iCloud وجود دارد. پس برای دیدن هم نیاز به اکانت iCloud است و اگر چنین حساب کاربری‌ای نداشته باشید، نمی‌توانید یادداشت را ببینید. نحوه‌ی کارکرد این قابلیت را در ادامه‌ی مطلب توضیح می‌دهیم بنابراین با گویا آی تی همراه باشید و این آموزش کاربردی را یاد بگیرید.

مدیریت گروهی یادداشت ها در اپلیکیشن Notes در iOS 10

شروع همکاری

اپلیکیشن Notes را باز کنید و به یادداشتی که می‌خواهید بقیه را به آن دعوت کنید بروید. پس از باز شدن یادداشت، یک دکمه با عبارت Add People در کنار دکمه‌ی اشتراک گذاری می‌بینید. آن را لمس کرده و اپلیکیشنی که می‌خواهید دعوت نامه‌ی شما از طریق آن ارسال شود را انتخاب کنید.

مدیریت گروهی یادداشت ها در اپلیکیشن Notes در iOS 10

سپس می‌توانید مخاطب موردنظر خود را انتخاب کرده و دعوتنامه را برای او ارسال کنید. امکان ارسال یک کپی از لینک به افرادی که از آیفون یا مک استفاده نمی‌کنند هم وجود دارد. ساختن لینک زمانبر نیست اما استفاده از آن کمی مشکل است چرا که مخاطب شما برای مشاهده یا ویرایش لینک باید وارد حساب iCloud خود شود.

شخص گیرنده بدون توجه به دستگاهی که از آن استفاده می‌کند قادر خواهد بود تا یادداشت را بخواند. پس اگر هدف شما  به اشتراک گذاشتن یادداشت است بهتر است از گزینه‌ی استاندارد اشتراک گذاری (share) استفاده کنید.

مدیریت گروهی یادداشت ها در اپلیکیشن Notes در iOS 10

یادداشتی که چند نفر روی آن کار می‌کنند با یک آیکن کوچک در کنار آن مشخص می‌شود. زمانی که یکی از مشارکت کننده‌ها یادداشتی را به‌روز کند، یک نقطه‌ی زرد در کنار آن دیده خواهد شد.

دعوت از افراد بیشتر

اگر می‌خواهید در یادداشتی که در حال حاضر چند نفر بر روی آن کار می‌کنند نفرات جدیدی را اضافه کنید، باید آن را باز کرده و دکمه‌ی Add People را انتخاب نمایید. اکنون شما لیست افرادی که در حال حاضر در این یادداشت هستند را به همراه گزینه‌ای تحت عنوان Add People خواهید دید. آن را انتخاب کرده و فرآیندی که قبلاً برای دعوت کردن از افراد انجام داده بودید را تکرار کنید.

حذف دسترسی افراد

برای حذف افراد از یک یادداشت باید آن یادداشت را باز کنید. دکمه‌ی Add People را لمس کنید تا بتوانید لیستی از افرادی که به این یادداشت دعوت کرده‌اید را ببینید. شخصی که می‌خواهید حذف کنید را انتخاب نموده تا بتوانید وارد صفحه‌ی اطلاعات او شوید. اکنون گزینه‌ی Remove Access را انتخاب کنید.

مدیریت گروهی یادداشت ها در اپلیکیشن Notes در iOS 10

خاتمهی همکاری

در صورتی که می‌خواهید دسترسی بقیه را از یادداشت خود حذف کنید، آن یادداشت را باز کرده و دکمه‌ی Add People را انتخاب نمایید. در بخش انتهایی صفحه‌ی People، دکمه‌ی Stop Sharing را خواهید دید. برای خاتمه دادن به همکاری این گزینه را انتخاب کنید.

نظر شما در مورد این قابلیت در آی او اس ۱۰ چیست؟ آیا با وجود اپلیکیشن های اشتراک گذاری فایل باز هم نیازی هست که در نرم افزارهای ساده تر مثل یادداشت برداری در آیفون از این قابلیت ها استفاده شود؟ نظر خود را با مجله گویا آی تی در میان بگذارید و سعی کنید با اشتراک گذاری این مقاله پیرامون Ios 10 دیگران را از قابلیت های کمتر ذکر شده آن مطلع کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *