چگونه آدرس IP و آدرس MAC سیستم خود را بدست آوریم؟

چگونه آدرس IP و آدرس MAC سیستم خود را بدست آوریم؟
  • 1395/7/15
  • زهرا معبودی
  • 0

گوشی ها، تبلت ها و لپ تاپ هایی که در یک شبکه حضور دارند همه دارای هویت اختصاصی خود هستند و شما می توانید این هویت را از طریق آدرس IP و آدرس MAC شناسایی کنید. خیلی از اوقات لازم می شود که اطلاعات آدرس IP و آدرس MAC تبلت و گوشی و لپ تاپ ها را بدانید. به عنوان مثالی از کاربرد آدرس IP و آدرس MAC می توان به زمانی اشاره کرد که قصد دارید، از هک شدن وای فای خود جلوگیری کنید. در ترفندی که پیش از این گویا آی تی به شما آموخته است، نیاز به آدرس IP و آدرس MAC سیستم هایی دارید که قصد دارید از طریق مودم به آن ها سرویس دهی کنید.

اما امروز تصمیم داریم به شما روش پیدا کردن آدرس IP و آدرس MAC سیستم ها را نشان دهیم. با ما همراه باشید

آدرس IP و آدرس MAC در Windows 10

برای پیدا کردن آدرس های مورد نظر در ویندوز ۱۰ کافی است به بخش notification بروید و از آن جا گزینه وای فای یا wifi را پیدا کنید. از این بخش به قسمت Network Settings بروید. این نکته را اضافه کنیم که اگر از وای فای استفاده نمی کنید می توانید به بخش Settings app مراجعه کنید و از آن جا  Network & Internet را انتخاب کنید.  از این جا به بعد مسیری مشابه در پیش دارید.

how-to-find-any-devices-ip-address-mac-address

باید نوع کانکشن خود را انتخاب کنید و در مرحله آخر گزینه more information را مد نظر قرار دهید و Advanced Options را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید. در این جا می توانید بخش Properties را مشاهده کنید و اطلاعات جزیی آن را که شامل اطلاعات کلی سیستم است را مشاهده کنید.  انواع آدرس های اختصاصی که توسط ویندوز ۱۰ به سیستم شما اختصاص داده شده است در این بخش قابل مشاهده است.

how-to-find-any-devices-ip-address-mac-address

آدرس IP و آدرس MAC در Windows 7, 8, 8.1 and 10

در سایر ویندوز ها، نیز می توانید این کار را انجام دهید. برای این منظور، به  Control Panel بروید و از آنجا گزینه Network and Internet را پیدا کنید و وارد آن شوید. در اینجا باید گزینه ای به نام View network status and tasks مشاهده کنید پس وارد آن شوید و بخش Change adapter settings را انتخاب کنید. با این کار کانکشن اتصال برای سیستم مشخص شده، روی آن راست کلیک نموده و گزینه Status را انتخاب کنید و در نهایت وارد Details شوید. با این کار یک پنجره نمایش داده می شود که اطلاعات لازم در مورد اتصالات شما را نمایش می دهد.

how-to-find-any-devices-ip-address-mac-address

اگر با Control Panel مشکل دارید می توانید یک راه سریع تر را دنبال کنید. بدین منظور می توانید از پنجره Command Prompt استفاده کنید. برای این حالت نیز می توانید عبارت ipconfig را بنویسید و اینتر را بزنید. حالا شاهد اطلاعات ارتباطات خود خواهید بود.

how-to-find-any-devices-ip-address-mac-address

نکته مهم این است که این روش در تمام ویندوز ها حتی ویندوز ۱۰ مشترک است.

آدرس IP و آدرس MAC در MAC OS X

اگر می خواهید در MAC OS X اطلاعات لازم را پیدا کنید بهترین پیشنهاد گویا آی تی این است که در بخش Menu bar در بالای صفحه گزینه وای فای را مد نظر قرار داده و روی آن کلیک کنید. برای مشاهده منو بار باید ابتدا گزینه Options را از صفحه کلید کلیک کنید. با این کار می توانید اطلاعات IP شبکه را مشاهده کنید.

how-to-find-any-devices-ip-address-mac-address

حالا اگر می خواهید آدرس مک را هم پیدا کنید باید کاری جداگانه انجام دهید. در همان منو بار باید گزینه Apple را مد نظر قرار دهید. با کلیک بر این گزینه، و انتخاب System Preferences می توانید وارد بخش Network شوید و اطلاعات کانکشن خود را از بخش Advanced پیدا کنید. در این بخش یک تب به نام  TCP/IP وجود دارد که اگر روی ان کلیک کنید بخشی به نام  Hardware مشاهده می کنید که اطلاعات مک خود را می توانید از آن دریافت کنید.

how-to-find-any-devices-ip-address-mac-address

آدرس IP و آدرس MAC در iPhone and iPad

اگر صاحب یکی از دستگاه های iPhone، iPad یا iPod Touch هستید که از سیستم عامل IOS پشتیبانی می کنند، باید به بخش تنظیمات بروید و از آن جا وارد گزینه Wi-Fi شوید. در این بخش یک گزینه وجود دارد که اطلاعات را در خود نگهداری می کند. این گزینه به شکل i می باشد. روی آن ضربه بزنید تا اطلاعات شبکه را به شما نمایش دهد.

how-to-find-any-devices-ip-address-mac-address

اگر می خواهید آدرس  MAC را هم ببینید باید یک کار اضافه انجام دهید. ابتدا به بخش General بروید و از آن جا وارد بخش About شوید. حالا می توانید اطلاعات کافی را در این باره مشاهده کنید.

how-to-find-any-devices-ip-address-mac-address

آدرس IP و آدرس MAC در  Android

شما می توانید در اندروید هم آدرس مک خود را شناسایی کنید بدین منظور به بخش Settings app بروید. در این قسمت باید گزینه وای فای را یپدا کنید که درست در بخش Wireless & Networks قرار دارد. حالا باید وارد Advanced Wi-Fi شوید و از آن جا Advanced را مد نظر قرار دهید. حالا در اینجا همزمان می توانید آدرس آی پی و آدرس مک را مشاهده کنید.

how-to-find-any-devices-ip-address-mac-address

با این حساب شما می توانید به راحتی آدرس مک  و آی پی خود را پیدا کنید و از آن در شرایط لازم استفاده کنید. نظر خود را با ما در میان بگذارید و به ما بگویید که آیا روش های دیگری برای این منظور امتحان کرده اید یا نه. این مقاله را از طریق شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *