سامسونگ با خرید شرکت Viv به جنگ siri می رود

سامسونگ با خرید شرکت Viv به جنگ siri می رود
  • 1395/7/15
  • زهرا معبودی
  • 0

کاربرانی که از گوشی های اپل استفاده می کنند با دستیار صوتی سیری یا siri به خوبی آشنایی دارند. این دستیار بر روی آیفون و آی پد ها مدت هاست که فعال است و به عنوان یک مزیت رقابتی برای اپل در مقابل دیگر برند ها به شمار می آید. با وجود اینکه siri پدیده ی تقریبا جدیدی برای اهالی تکنولوژی بوده و هست، چندی پیش سازنده  و شرکت توسعه دهنده آن، نسل جدیدی از سیستم های خود را معرفی کرد که با کمک هوش مصنوعی خلق شده اند و کاربرد های جالبی خواهد داشت. این تکنولوژی مبتنی بر AI سرویسی قدرتمند تر از SIRI است که Viv نام گرفته است. با تست هایی که روی سیری و ویو صورت گرفته است، شاهد این بوده ایم که، ویو از قدرت تحلیل و پاسخگویی بیشتر و بهتری نسبت به سیری برخوردار است. حتی ویو در مقایسه با کورتانا و دستیار گوگل نیز موفق تر عمل کرده است. گفته می شود که از ویو می توان برای تعامل با شمار زیادی از اپلیکیشن ها استفاده کرد.

سامسونگ با خرید شرکت Viv به جنگ siri می رود

درست در همان زمان بود که اعلام شد سامسونگ قصد دارد سیری را خریداری کند اما ظاهرا کمی موضوع را متفاوت جلوه داده بودند چرا که امروز متوجه شدیم سامسونگ شرکت سازنده ویو را خریداری کرده تا بتواند با سیری، به رقابت گسترده ای بپردازد.

به نظر می رسد که این معامله یک معامله برد – برد باشد چرا که Dag Kittlais به عنوان یکی از برجسته ترین مدیران شرکت ویو، از توسعه این سیستم روی گوشی های سامسونگ و همگانی شدن آن اظهار خوشحالی کرده است. نا گفته نماند، هنوز هیچ آماری از قیمت معامله شرکت ویو و سامسونگ در دسترس نیست اما به نظر می رسد سامسونگ در این باره حسابی دست به جیب شده باشد.

سامسونگ با خرید شرکت Viv به جنگ siri می رود

با این وجود احتمال می رود بعد از رقابت های طولانی بر سر دوربین، کیفیت نمایشگر و نظیر این، اپل و سامسونگ وارد رقابت دستیارهای صوتی خود شوند. شاید بتوان گفت که رقیب سوم این دو شرکت گوگل باشد چرا که در روزهای اخیر گوگل نیز به معرفی دو گوشی پیکسل پرداخت که دارای دستیار صوتی هستند.

نظر شما در مورد دستیار صوتی برای گوشی های هوشمند چیست؟ آیا می توان از آن به عنوان یک مزیت رقابتی قوی برای فروش حداکثری محصولات یاد کرد؟ نظر خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و در نهایت با انتشار این خبر روی شبکه های اجتماعی تان، دیگران را از این اقدام جدید سامسونگ مطلع کنید.

منبع: techcrunch

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *