آموزش تقسیم نمایشگر گوشی اندرویدی برای نمایش همزمان ۲ تب کروم

آموزش تقسیم نمایشگر گوشی اندرویدی برای نمایش همزمان ۲ تب کروم
  • 1395/7/17
  • زهرا معبودی
  • 0

همانطور که می دانید، پرچم دار اندروید هم اکنون اندروید ۷ نوقا است که قابلیت های جذاب آن کاربران را نسبت به دریافت آن، بیشتر ترغیب می کند. تا کنون گویا آی تی به آموزش های متعددی پیرامون اندروید ۷ پرداخته است اما امکانات این گوشی روز به روز بیشتر کشف می شود. از جمله امکاناتی که برای وبگردها، خیلی خوشایند است قابلیت Split Screen mode است. پیش از این به آموزشی پیرامون تقسیم نمایشگر گوشی های مبتنی بر اندروید ۷ پرداختیم. این آموزش به شما یاد می دهد که چگونه از قابلیت تقسیم صفحه نمایش در اندروید نوقا استفاده کنید؟ 

Split Screen mode چکار می کند؟

با امکان Split-Screen mode در واقع شما این فرصت را دارید که صفحه نمایش را با وجود دو تب از مرورگر کروم، فعال کنید و به طور همزمان دو صفحه وب جداگانه را مشاهده کنید. به طور عامیانه به این کار split screen می گویند.

 چگونه از قابلیت split-screen استفاده کنیم؟

برای شروع به این کار، ابتدا وارد مرورگر گوگل کروم خود در اندروید ۷ شوید. وقتی مرورگر را باز کردید، می توانید به یک صفحه دلخواه بروید یا اینکه در صفحه ابتدایی آن بمانید. در ادامه باید روی دکمه برنامه های اخیر یا فلش Recents روی گوشی خود، یک ضربه طولانی بزنید.

how-to-use-two-chrome-tabs-in-split-screen

اگر بیاد داشته باشید وقتی که بخواهیم اپلیکیشن های متعددی را در اندروید ۷ در کنار هم ببینیم هم این کار را انجام می دهیم.

 اگر پیش از استفاده از کروم، در حال کار کردن با اپلیکیشن خاصی بوده اید، در این مرحله آن را خواهید دید، اما اگر نه، صفحه خالی است. تصویر زیر در واقع برای شرایطی است که پیش از ورود به کروم، از برنامه خاصی استفاده نکرده ایم. در ادامه باید در سمت راست مرورگر، دکمه آور فالو یا همان سه نقطه ای که دارای زیر گزینه های زیادی است را مد نظر قرار دهید و از میان زیر گزینه هایش، Move to other window را بزنید.

how-to-use-two-chrome-tabs-in-split-screen

 حالا شما می توانید یک تب دیگر را باز کنید، پس باید دکمه + را بزنید تا در جای خالی، تب دوم باز شود.

how-to-use-two-chrome-tabs-in-split-screen

 بعد از زدن +  در همین بخش، صفحه آغازین کروم را مشاهده خواهید کرد که می توانید حالا به طور مجزا، چیز جدیدی را در آن سرچ کنید و کاملا مستقل از تب اول، آن را مدیریت کنید.

در کار کردن با تب های متفاوت شما قادر خواهید بود که هر کدام از پنجره ها را به دلخواه بزرگ یا کوچک کنید.

how-to-use-two-chrome-tabs-in-split-screen

شما اکنون می توانید از هردو پنجره ی کروم به صورت هم زمان استفاده کنید. بر روی کلید Recents بزنید و نگه دارید تا به حالت تمام تصویر برگردید. وقتی پنجره ها را به حالت فول اسکرین یا تمام صفحه در آوردید، ممکن است دو پنجره را به صورت عمودی یا افقی در کنار هم مشاهده کنید که این به تناسب نحوه ی گرفتن گوشی تان، تنظیم خواهد شد.

how-to-use-two-chrome-tabs-in-split-screen

نظر شما در مورد این قابلیت چیست؟ آیا شما نیز موافقید که تنها برای گوشی ها و یا تبلت هایی که با نمایشگر بزرگ تر ساخته می شوند، این قابلیت ها کاربردی تر هستند؟ نظر خود را در مورد اندروید ۷ نوقا و قابلیت جدید آن در میان بگذارید و با اشتراک این مطلب روی فیس بوک و گوگل پلاس، به دیگران هم کمک کنید تا این ترفند را یاد بگیرند.

منبع: pcworld

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *