راهنمای انتخاب کارت گرافیک از ۲۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان

راهنمای انتخاب کارت گرافیک از ۲۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان
  • 1395/7/18
  • زهرا معبودی
  • 0

از آنجا که قشر عظیمی از جامعه امروز کشور به دنبال بازی های رایانه ای با کیفیت و قوی هستند، احساس کردیم که جا دارد در میان آیتم های متنوع و گسترده ای که برای کارت های گرافیک وجود دارد، به معرفی برخی از انواع این کارت گرافیک ها در قالب یک راهنمای خرید جامع و کامل بپردازیم. در ادامه با گویا آی تی همراه باشید.

پیش از بررسی و معرفی کارت گرافیک های موجود در بازار لازم است به چند نکته مهم اشاره نماییم:

  • قیمت کارت گرافیک های اعلام شده  در این راهنما به روز بوده و ممکن است در حدود ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان تفاوت قیمت بین این لیست و قیمت کارت گرافیک مذکور در شهر شما باشد.
  • برای اجرای مطلوب و با کیفیت بازی های رایانه ای و در بدترین شرایط می توان گفت اولین و مهمترین فاکتوری که باید در نظر داشته باشید نوع حافظه ی کارت گرافیک است که باید GDDR5 باشد.
  • مبنای اعلام کارت گرافیک های قرار گرفته در این لیست تنها قیمت/عملکرد یا Price/Performence می باشد و تنها معرفی قوی ترین کارت گرافیک در بازه ی مشخص شده، مد نظر نمی باشد.
  • به عنوان آخرین نکته نیز می توان گفت فن آوری فیزیکس و هسته های پردازشگر CUDA در کارت های گرافیک شرکت انویدیا می باشد که نباید از آنها غافل شد.

انتخاب کارت گرافیک

معرفی کارت گرافیک تا رده قیمتی ۲۰۰ هزار تومان:

برای اجرای بازی های سبک و کم گرافیک مانند PES و یا بهره مندی از رزولوشنی درحدود HD یا ۷۲۰×۱۲۸۰ می توانید کارت گرافیک GT730 1GB GDDR5 و از برند Galaxy را انتخاب نمایید البته در نظر داشته باشید که در استفاده از این کارت گرافیک بالا ترین جزئیاتی که می توانید دریافت نمایید در دسته کیفیتی medium می باشد و نباید از آن انتظار کیفیت high یا بیشتر را داشت.

معرفی کارت گرافیک تا رده قیمتی ۵۰۰ هزار تومان:‏

در این دسته قیمتی شما انتخاب های بیشتری را دارا هستید به عنوان مثال با هزینه ای در حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان می توانید یکی از مارک های GDDR5 و اورکلاک شده از کارت گرافیک GT740 و همچنین برند Galaxy که قیمت کمتری نسبت به ایسوس و گیگابایت دارد انتخاب نمایید.

از دیگر انتخاب های شما در این بازه قیمتی کارت گرافیک R7 250 می تواند باشد اما توصیه ما کارت GT740 است چرا که حافظه ی آن از نوع GDDR5 می باشد.

توجه: تا اینجا انتخاب کارت گرافیک های خوب به همین موارد محدود ختم می شد اما با افزایش بودجه به میزان بیش از ۵۰۰ هزار تومان بازه انتخاب بسیار وسیع می شود و می توان گفت شما مثلا با افزودن ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان خواهید توانست یک رنج وسیع از کارت گرافیک های بی نظیر را انتخاب نمایید. و با تخصیص بودجه مانند ۵۷۰ هزار تومان دنیایی از کارت گرافیک های قدرتمند و عالی در دسته انتخاب شما می گنجد و این موضوع ممکن است کمی انتخاب را برای شما دشوار نماید.

انتخاب کارت گرافیک

معرفی کارت گرافیک تا رده قیمتی ۷۰۰ هزار تومان:‏

تا ۵۵۰ هزار تومانف خرید کارت گرافیک GTX750 2GB GDDR5 توصیه می شود. برای کسانی که قصد هزینه کمی بیشتر را دارند، مدل Ti از این کارت با نام GTX750ti مناسب به نظر می رسد. برای کارت گرافیکی که بتوان با آن بازی های خوب و با کیفیت را اجرا نمود و تا مبلغ ۷۰۰ تومان، پیشنهاد ما خرید کارت گرافیک R9 270 می باشد. این کارت گرافیک دارای پهنای باند یا باس ۲۵۶ بیت و حافظه ی GDDR5 می باشد. این کارت گرافیک شما را در بازی های با کیفیت Full HD و بالاتر نیز نا امید نخواهد کرد.

این که کدام برند را برای این مدل انتخاب نمایید، یک موضوع کاملا سلیقه ایست و می توانید با جستجو در اینترنت مزایا و معایب مارک های مختلف کارت گرافیک را بررسی نمایید.

معرفی کارت گرافیک تا رده قیمتی ۱ میلیون تومان:‏

پیشنهاد ما در این دسته قیمتی برای هزینه ۸۰۰ هزار تومان کارت گرافیک R9 270x می باشد. اما اگر قصد دارید تا سقف یک میلیون تومان هزینه نمایید ۲ گزینه بی نظیر پیش روی شماست. به عنوان اولین پیشنهاد کارت گرافیک ‏GTX‏۷۶۰‏ را می توان معرفی نمود، اما مدل های بسیاری از کارت گرافیک GTX760 تولید و ساخته شده اند که برخی از آنها با حافظه بالاتر و گران قیمت تر هستند و برخی دیگر نسخه های اورکلاک شده ی کارخانه ای هستند. این دسته از کارت ها را می توان با قیمت های مختلفی از ۸۵۰ تا ۹۵۰ هزار تومان خریداری نمود.

دومین پیشنهاد این دسته ما می تواند کارت گرافیک R9 280 از شرکت AMD باشد که قدرتی ما بین GTX760 و GTX770 دارد. به علت فن آوری ها و معماری جدیدتر این کارت گرافیک و البته قدرت بالاتر آن، پیشنهاد ما خرید کارت گرافیک R9 280 می باشد که می توانید با قیمت ۹۵۰ هزار تومان خریداری کنید.
انتخاب کارت گرافیک

معرفی کارت گرافیک تا رده قیمتی ۱٫۵ میلیون تومان:‏

در این بازه کارت گرافیک پر قدرت MSI R9 280X Gaming TF IV BF4 3GB از شرکت AMD اولین اولویت شماست و می توان آن را در بازه قیمتی ۱ میلیون و ۱۵۰ تا ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خریداری نمود.

همچنین کارت گرافیک GTX770 از شرکت انودیا می تواند پیشنهاد مناسبی باشد که با رده قیمتی ۱٫۲ میلیون تومان تا ۱٫۵ میلیون تومان در دسترس است. اما اگر قصد هزینه کردن تا این حدود قیمتی را دارید پیشنهاد ما کارت گرافیک R9 280x است، زیرا هم قیمت کمتری داشته و هم جدید تر و بروز تر از محصول کمپانی انودیا می باشد و قدرت این کارت گرافیک در مقایسه با GTX770 به هیچ عنوان قابل مقایسه نخواهد بود.( GTX770 قدرتی به مراتب کمتر از R9 280x  را دارد و این تفاوت به وضوح قابل تشخیص است.)

معرفی کارت گرافیک تا رده قیمتی ۲میلیون تومان:‏

در این بازه قیمتی ۲ پیشنهاد اصلی پیش روی شماست. یک کارت گرافیک از کمپانی AMD و دیگری از محصولات انودیا.

هر دوی این کارت گرافیک ها با شرکت در تست های مختلف توانسته اند امتیازات مشابهی را به خود اختصاص دهند و تقریبا می توان گفت در تمامی تست ها در سطحی یکسان قرار می یرند اما وقتی پای  تست های نرم افزاری به میان می آید GTX 970  عملکردی به مراتب بهتر و قوی تر نسبت به R9 290 کمپانی AMD از خود نشان میدهد.

 

انتخاب کارت گرافیک

مدل های بسیار متنوعی از کارت گرافیک R9 290 در دسترس است که قیمت آنها در بازه ۱٫۶۰۰ میلیون تا ۱ میلون و ۹۰۰ هزار تومان است. اگر قصد دارید این کارت را برای خرید انتخاب نمایید، پیشنهاد ما کارت گرافیک MSI R9 290 Gaming Twin Frozr IV 4GB GDDR5 با قیمت  ۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان می باشد.

اما اگر قصد خرید کارت گرافیک GTX 970 را دارید، بهترین کار خرید کارت گرافیک Gigabyte G1.Gaming 970 4GB با قیمت ۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است.

معرفی کارت گرافیک بیشتر از ۲ میلیون تومان:

در این دسته می توانیم کارت گرافیک هایی چون پرچم داران AMD و nVidia کارت های گرافیک R9 290x و GTX 980 با قیمتی در حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و کارت گرافیک Titan-Z با قیمت ۱۰ میلیون تومان! نسخه ی ۸ گیگابایتی از کارت گرافیک R9 290x با قیمت ۶ میلیون تومان را معرفی نماییم که به نظر گویا آی تی به هیچ وجه توجیه اقتصادی ندارند.

به عنوان آخرین نکته و کلیدی ترین نکته می توان گفت، در این مقاله ما تنها به معرفی کارت گرافیک های برتر هر رده قیمتی پرداختیم و به هیچ عنوان پاور و قدرت آن را در نظر نگرفته ایم. از این رو بهتر است پیش از انتخاب قطعی کارت گرافیک خود، با توجه به پاور موجود بر روی سیستم تان با مشاوران متخصص صحبت نمایید.

امیدواریم این راهنمای خرید کارت گرافیک بتواند شما را در در خرید یک کارت گرافیک مناسب و مطلوب راهنمایی نماید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *