ایفای نقش موثر ذهن انسان در فیزیک کوانتوم

ایفای نقش موثر ذهن انسان در فیزیک کوانتوم
  • 1395/7/20
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

نقش اسرار آمیز ناظران در فیزیک کوانتوم برای بیش از یک قرن به شدت مورد بحث بوده است. برخی از فیزیک دانان مشهور و مورد احترام تاکید دارند که خود آگاهی و شعور می تواند یک نقش محوری در اندازه گیری های کوانتومی داشته باشد، اگرچه برخی دیگر به چنین مفاهیمی با دید تحقیر آمیز می نگرند و آن را رد می کنند.

گویا آی تی – شواهد جدید به دست آمده حاکی از آن است که آگاهی می تواند با فیزیک کوانتوم مرتبط باشد. دکتر دین رادین از موسسه Institute of Noetic Sciences، یک سری از آزمایش های جدید را طراحی کرده است که آزمایش کلاسیک شکافت دوگانه را با یک روش منحصر به فرد مورد بررسی قرار می دهد. در شرایط عادی ذرات بسته به مشاهده شدن آنها، به عنوان اشیاء و امواج رفتار خواهند کرد. سئوال بزرگ این است که چرا؟
دکتر دین در یک ویدئو آزمایش های غیر عادی و شگفت آور خود را با استفاده از یک شکافت دوگانه شرح می دهد، که نشان می دهد وقتی افراد توجه خود را به سمت این سیستم معطوف می کنند الگوی موجی ذرات کاملاً کاهش می یابد. این اتفاق بدون هیچ گونه تماس فیزیکی با ابزار آلات روی می دهد. این مدرک شگفت انگیز نه فقط از تعریف دخیل بودن آگاهی در مکانیک کوانتومی پشتیبانی می کند، بلکه همچنین اعتبار سنجی های قانع کننده بیشتری را درباره واقعی بودن ظرفیت های توسعه یافته ذهن، که توسط پژوهشگران به عنوان ” psi” شناخته می شوند، ارائه می کند.
سخنرانی دکتر دین در کنفرانس معتبر Science of Consciousness (علم آگاهی) در شهر Tucson در ایالت آریزونای آمریکا برای برخی از مورد احترام ترین فلاسفه و دانشمندان عصر حاضر ارائه شد. این یک نشانه نوید بخش است از این که دیدگاه های عمیق تر نسبت به آگاهی در حال یافتن راه خود به سمت جریان اصلی هستند و تغییر در تفکر می تواند در شرف وقوع باشد.
این چیزی است که نباید از دست برود!

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *