رونمایی از طرح موتورسیکلت رویایی BMW

رونمایی از طرح موتورسیکلت رویایی BMW
  • 1395/7/23
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

موتورسیکلت هوشمند BMW را با خیال راحت و بدون کلاه‌ایمنی برانید.
شکی نیست که موتورسیکلت‌ها ایمن نیستند و اگر به عنوان راننده آنها را هدایت کرده یا به عنوان مسافر سواری گرفته باشید، حتما اضطراب لحظه‌به‌لحظه آسیب دیدن را تجربه کرده‌اید. اما شرکت BMW از آینده‌ای رویایی صحبت می‌کند که در آن این وسیله نقلیه دو چرخ و فوق‌العاده محبوب‌، آن چنان هوشمند می‌شود که راننده‌ها برای راندن آن، نیازمند استفاده از تجهیزات یا لباس‌های ایمنی نباشند.

گویا آی تی – هدف BMW، تمرکز موتورسیکلت‌سوار روی لذت بردن از تجربه رانندگی است اما وجود یک دستیار راننده بسیار توانمند و هوشمند موجب خواهد شد که در عین حالی که لذت رانندگی را تجربه می‌کنید اصلا نگران ایمنی وسیله نباشید.
Motorrad VISION NEXT 100 تنها یک نمونه از مدل‌های مفهومی شرکت BMW است که رویای این شرکت در زمینه به‌کارگیری تکنولوژی‌های جدید و امکانات ارتباطی برای متحول کردن کنترل وسایل نقلیه را به تصویر می‌کشد.
احتمالا تا چند سال دیگر همه خودروها خودران خواهند شد و دیگر نیازی به راننده برای هدایت آنها نیست اما در Motorrad خودران شدن وسیله هدف نیست و BMW با حفظ ارزش‌ها و دنبال کردن علایق مردم در زمینه هدایت موتورسیکلت‌ها، به دنبال ارتقای تجربه کنترل آنهاست. به این معنی که تجربه کاربر نهایی حول محور آزادی بیشتر در جاده‌ها می‌چرخد و ایمنی وسیله به سیستم‌های هوش مصنوعی نصب شده، محول می‌شود.
ایده موتورسیکلتی که برای راندن آن نیازی به گم شدن زیر خرواری از وسایل ایمنی، مثل کلاه‌ بزرگ و سنگین، انواع لباس‌ها مثل کاپشن و تی‌شرت چرمی یا برزنتی مخصوص، محافظ گردن و کلا سایر تجهیزات ایمنی نیست، بدون شک بسیار جذاب است. طبق اظهارت BMW سیستم‌های هوشمند Motorrad، جاده‌ای که پیش روی راننده قرار دارد را پیش‌بینی کرده و طبق وضعیت آن، دستورالعمل‌هایی برای آگاه‌سازی وی و در نتیجه رانندگی بهتر و نهایتا جلوگیری از هر گونه تصادف را پیشنهاد می‌کنند؛ این سیستم‌ها حتی در صورت نیاز گاهی اوقات وارد عمل شده و از بروز حوادث ناگوار جلوگیری می‌کنند. ضمنا وجود سیستم حفظ تعادل خودکار در Motorrad موجب می‌شود موتورسیکلت چه در زمان حرکت و چه در زمان ثابت بودن، هرگز بیش از اندازه به یک سمت کج نشود.
خبری از کلاه‌ایمنی در این مدل مفهومی نیست اما در عوض عینک مخصوصی در نظر گرفته شده که در کنار محافظت از چشم‌های شما در برابر باد، اطلاعات مهمی مثل پیچ‌های مسیر را به شما نشان می‌دهد. این عینک با حرکات چشم موتورسیکلت‌سوار کنترل می‌شود. این موتورسیکلت کاملا برقی است و درصد آلایندگی آن در حد صفر است.
یادآور می‌شویم که Motorrad تنها یک مدل مفهومی است و فاصله نسبتا زیادی با واقعیت دارد.البته در آینده‌ای نه چندان دور که ویژگی خودرانی، جز لاینفک خودروها شده است Motorrad رویای زیبایی برای صنعت موتورسیکلت‌ها محسوب می‌شود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *