محافظت از راننده ویژگی بارز موتور سیکلیت مفهموی فوق مدرن BMW

محافظت از راننده ویژگی بارز موتور سیکلیت مفهموی  فوق مدرن BMW
  • 1395/7/24
  • زهرا معبودی
  • 0

بیایید این مطلب را بدین صورت آغاز کنیم که موتور سیکلیت مفهموی  فوق مدرن BMW سوار و راننده خود را در کنترل کامل خود نگه می دارد و موجب می شود رانندگی ایمن تری تجربه کند!

چند روز پیش مطلع شدیم که تیم BMW قرار است سالگرد صد سالگی اش را امسال جشن می گیرد و در این حال مدل های مفهومی تازه ای را به نمایش می گذارد که نشان دهنده صد سال آینده این شرکت است.

 موتور سیکلیت مفهموی فوق مدرن BMW

طبق بررسی هایی که گویا آی تی داشته متوجه شدیم که این شرکت پس از معرفی BMW Vision Next 100 و Rolls Royce Vision Next 100 و Mini Vision Next 100، به تازگی آخرین وسیله سری ویژن خود را در لس آنجلس به نمایش همگان گذاشته است. Motorrad Next 100 شرکت بی ام دبلیو موتور سیکلتی مفهمومی است که سوارش را در کنترل کامل نگه می دارد. اگر در این شهر زندگی می کنید تا فردا فرصت دارید که از این تکنولوژی دیدن کنید!

موتور سیکلیت مفهموی فوق مدرن BMW

Edgar Heinrich، سر رئیس بخش طراحی BMW Motorrad، این موتور را “فراری بزرگ” از این دنیای خاکی می خواند. ظاهرا این دیدگاه به ظاهر و طراحی وسایل Vision Next 100 مربوط می شود، و گویای این است که این سیستم در ۱۰۰ سال آینده، انقلابی بزرگ را در صنعت خودرو ها به وجود خواهد آورد.

موتور سیکلیت مفهموی فوق مدرن BMW

تعجبی ندارد که نگرانی های امنیتی در درجه اول در طراحی لحاظ شده اند. BMW اعلام کرده است که هیچ گونه لباس محافظ، حتی کلاه ایمنی هم برای سوار شدن بر روی این موتور سیکلت لازم نیست زیرا سیستم های کمکی آن ها را از آسیب مصون نگه می دارند. گل سر سبد این سیستم ها مکانیزم خود تعادلی است که موتور را قائم روی زمین نگه می دارد، حتی هنگامی که پارک شده است این سیستم کاملا اکتیو می باشد ولی اجازه دور زدن های زاویه دار متناسب با مهارت راندن سوارکار، خم شدن در پیچ ها و خم شدن به سمت جلو و عقب را هنگام ترمز کردن و یا شتاب گرفتن  را همانند موتور های امروزی به سوار می دهد اما ریسک چپ کردن و افتادن در آن وجود نخواهد داشت.

موتور سیکلیت مفهموی فوق مدرن BMW

آینده نگرهای شرکت BMW دنیا را به صورتی می بینند که در آن ماشین های خود ران به راحتی شمارشان افزایش می یابد  ولی این موتورسیکلت هم چنان سوارکار را در کنترل نگه می دارد که در واقع می توان گفت این موتور می تواند کمی از خودرو های خودران پیشرفته تر جلوه کند. برای به تحقق رساندن این امر، ابزار سواری مخصوصی تولید شده اند تا همراه دیجیتالی سوار کار در هنگامی که نیازمند اطلاعات شرایطی هستند باشند، فعال شوند. این اطلاعات از طریق عینک های مخصوص که Visor نام دارند به دست سوارکار می رسند. محتوی از طریق چشمان سوار کنترل می شوند و با بالا و پایین رفتن چشمان محتوی مختلف به نمایش در می آیند. اگر سوار مستقیم به جلو نگاه کند باعث می شود تا صفحه خالی شود تا او بتواند بر روی رانندگی تمرکز کند. تنها زمانی که اخطار هایی لازم باشند در این جا استثنا بوجود می آید.

موتور سیکلیت مفهموی فوق مدرن BMW

سوار باید لباس همراه Vision Next 100 را نیز به تن کند، که به نظر می رسد با تهویه و یا گرم کردن لباس تعادل گرمایی ایجاد می کند. طراحی خارجی لباس  از ساختمان عضلانی بدن انسان الهام گرفته است و باند های موجود در لباس هم به دلخواه سوار و هم با حالت بدن تنظیم می شوند تا در مواقع لازم رها و یا سفت تر شوند. سرعت راندن هم می تواند حالت لباس را تغییر دهد، به عنوان مثال با بالا رفتن سرعت می تواند استخوان های مهره ای بالا را بیشتر حمایت کند.

موتور سیکلیت مفهموی فوق مدرن BMW

خود موتور نیز طوری طراحی شده است تا حس نولستاژی موتورسیکلت های قدیمی BMW را با کاور موتور طرح بوکسوری در طراحی کلی Naked Bike و اتصال دسته های رو به جلو را القا کنند. طرح مثلثی مشکی رنگ فریم نیز یادبود از اولین موتور سیکلت Motorrad شرکت BMW، R32 است که در سال ۱۹۳۲ ساخته شده بود.

موتور سیکلیت مفهموی فوق مدرن BMW

با اینکه کاور موتور شبیه به طراحی موتور بوکسوری است در واقع یک سیستم انتقال قدرت با آلایندگی صفر است. طراحی آلمینیومی برس خورده کاور های موتور پویا هستند و هنگام حرکت رو به جلو برای آیرودینامیک بهتر حول پا های سوارکار به سمت جلو می آیند و هنگام توقف نیز به سمت جلو می آیند تا به موتور سیکلت ظاهری ظریف و ساده بدهند.

موتور سیکلیت مفهموی فوق مدرن BMW

روکش موتور تنها بخشی از سازه فریم قابل انعطاف Motorrad Vision Next 100  است. این سازه فوق مدرن و منعطف به فریم یک بخشی موتورسیکلت هنگام دور زدن به آن قابلیت چرخش کل بدنه ای را می دهد. چرخاندن دسته های فرمان به جای اینکه تنها چرخ های جلو را بچرخانند، کل بدنه موتور را حرکت می دهند. میزان نیروی لازم جهت چرخاندن دسته فرمان بسته به سرعتی است که موتورسیکلت در حال حرکت است، هرچقدر سرعت بالاتر باشد نیروی بیشتری برای چرخاندن دسته فرمان لازم است. این قابلیت جهت جلو گیری از Over-streering است.

موتور سیکلیت مفهموی فوق مدرن BMW

چراغ ها در درون فریم های فوق مدرن جا گرفته اند. قطعه ی U شکل در جلو چراغ دی لایت به همراه بادشکن است که هر دو یک جا هستند. شیشه بادشکن از سوار در برابر فشار باد در سرعت های بالا محافظت می کند و همچنین نقش HUD را برای نمایش اطلاعات لازم بازی می کند. دو  نوار روشن قرمز در زیر صندلی چراغ های عقب و راهنما هستند که به یادبود موتور های Motorrad امروزی ساخته شده اند.

موتور سیکلیت مفهموی فوق مدرن BMW

با یک نگاه متوجه این می شویم که در Motorrad Vision Next 100 اتصالات زیادی وجود دارد اما هیچگونه پیچ اتصال، بست و یا فنری به چشم نمی آید. فرآیند حفظ تعادل و تعلیق موتورسیکلت توسط چرخ ها انجام می شود که دارای “خطوط متغیر” هستند و به صورت فعال به جهت افزایش اتصال به زمین و کاهش ضربه تنظیم می شوند.

موتور سیکلیت مفهموی فوق مدرن BMW

تیم طراحی Motorrad دنیایی را پیش رو می بینند که اجزای دیجیتال جای شان را به اجزای آنالوگ داده اند. در همین راستا،  بیشتر جوانب زندگی انسانی نیز پیش به سوی مجازی شدن می روند و وظیفه انجام فعالیت های روزمره انسان ها برعهده ماشین های رباتیک قرار می گیرد.  در چنین دنیایی ، موتورسیکلتی که به سوار کارش اجازه کنترل کامل را می دهد واقعا هم یک راه فرار بزرگ است!

موتور سیکلیت مفهموی فوق مدرن BMW

BMW Motorrad Vision Next 100 در لس آنجلس در نمایشگاه تجربیات فوق مدرن تیم BMW تا تاریخ ۱۶ اکتبر در معرض عموم قرار دارد که علاقمندان می توانند از آن دیدن کنند.

نظر شما در مورد این تکنولوژی جدید چیست ؟آیا این ویژگی ها می تواند پوشش دهی کاملی برای نیازهای دنیای ۱۰۰ سال آینده باشد؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید و با انتشار این مطلب در شبکه های اجتماعی دیگران را از این فناوری جدید مطلع سازید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *