آزاردهنده ترین مشکل iOS 10 را چگونه حل کنیم؟

آزاردهنده ترین مشکل iOS 10 را چگونه حل کنیم؟
  • 1395/7/24
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

در این مطلب به بررسی نحوه حل یکی از آزار دهنده ترین مشکلات iOS10 می پردازیم؛ لازم به ذکر است این دستور العمل فقط برای دستگاههای دارای قابلیت Touch ID کاربرد دارد.

گویا آی تی – من تازه با iOS 10 آشنا شده ام. اما واقعا دلم برای باز کردن قفل گوشی با کشیدن دست روی صفحه آن (روش slide – to – unlock) تنگ شده است. سالها برای باز کردن قفل آیفونم این کار را انجام می دادم. نمی توانم بگویم که وقتی می خواستم قفل گوشی همراهم را باز کنم، چند بار به ابزارک های (ویدجتهای) جدید قفل صفحه برخوردم، اما تعداد آن به تعداد دفعاتی که گوشی ام را برداشتم تا آن را به iOS 10 ارتقا دهم، بسیار نزدیک است.
با iOS 10، فقط کافیست دکمه home گوشی را فشار دهید تا قفل آیفون شما باز شود. دیگر لازم نیست برای باز کردن قفل صفحه دست را روی صفحه بکشید. البته، فشار دادن و نگه داشتن دکمه Home ، برنامه کاربردی Siri را فراخوانی می کند. در نتیجه وقتی تصادفا به ابزارک های قفل صفحه ضربه نزنم، دکمه Home را برای مدت طولانی فشار می دهم و ناخواسته با Siri صحبت می کنم.
iOS 10، نمی خواهد کشیدن دست روی صفحه برای باز کردن قفل را مجددا به زندگی ما باز گرداند، بلکه اگر قابلیت Touch ID در دستگاه شما فعال باشد، با فشار دکمه Home قفل صفحه گوشی باز می شود (دستگاههای دارای این قابلیت عبارتند از iPHone 5S، iPad Pro، iPad Air 2، یا iPad Mini 3 یا مدلهای بالاتر آن). با این دستگاهها، شما می توانید با انجام همان کاری که با Touch ID روی iOS 9 انجام می دادید، قفل صفحه را باز کنید. در اینجا توضیح می دهیم که چگونه این کار را انجام دهید:

Settings > General> accessibility > Home Button
و در نهایت حرکت دادن ضامن و روشن کردن حالت Rest Finger to Open.

با فعال کردن این گزینه از تنظیمات، می توانید به راحتی انگشت خود را روی دکمه Home قرار دهید تا قفل آیفون باز شود، و دیگر لازم نیست آن را فشار دهید. صفحه، یا با فشار دادن دکمه Power روشن شود، یا با فعال کردن ویژگی جدید iOS 10 یعنی بیدار کردن نمایشگر با بلند کردن گوشی (Raise to wake). با فعال کردن این ویژگی، وقتی گوشی آیفون خود را بلند می کنید، صفحه اش روشن می شود.
بیدار کردن نمایشگر با بلند کردن گوشی، به صورت پیش فرض در گوشی شما فعال است، اما اگر نبود، می توانید با طی کردن مسیر زیر آن را فعال کنید:

Setting > Display & Brightness
و تغییر مکان ضامن برای روشن کردن گزینه Raise to Wake.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *