اگر آیفون ۷ شما خیس شد چه کاری باید انجام دهید؟

اگر آیفون ۷ شما خیس شد چه کاری باید انجام دهید؟
  • 1395/7/24
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

گوشی های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس ضد آب هستند، اما اگر آیفون شما تصادفا در آب افتاد، چه کاری باید انجام دهید؟

گویا آی تی – وقتی اپل با سر وصدای زیادی آیفون جدید خود را به بازار عرضه کرد و با افتخار اعلام کرد این گوشی “ضد آب” است، قطعا مشتریان خود را وسوسه کرد تا آیفون ۷ یا آیفون ۷ پلاس خود را در ماجراجویی های بیشتری همراه خود ببرند؛ از قدم زدن در یک روز بارانی و پیاده روی در ساحل برای ماهیگیری گرفته تا قایق سواری. اگر در طی این فعالیت ها آیفون ۷ یا ایفون ۷ پلاس را همراه خود داشته باشید، عکس های فوق العاده ای می توانید بگیرید.. اما این کار، احتمال آنکه گوشی آیفون جدید شما با آب تماس پیدا کند را بیشتر می کند.
آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس، هر دو رتبه IP67 را دریافت کرده اند. یعنی این گوشی ها می توانند تا عمیق یک متری و برای مدت ۳۰ دقیقه در آب بمانند و بعد از آن زنده بیرون بیایند. کسب این رتبه به آن معناست که آنها کاملا ضد گرد و غبار بوده و در در دستگاههای مرده سوزی و سایر محیط های خشک و پر از گرد و خاک سالم باقی می مانند.
با وجود اینکه هر دو مدل دارای رتبه IP67 هستند، اما شرکت اپل صادقانه اعلام کرده که “آسیب های ناشی از تماس با مایعات، تحت پوشش ضمانت نامه آنها قرار نمی گیرد” و فهرستی از کارهای ممنوعه برای شما و آیفون ۷ یا آیفون ۷ پلاس جدیدتان ارائه کرده است.

فعالیت هایی که نباید انجام دهید
شرکت اپل به شما توصیه می کند با آیفون ۷ یا آیفون ۷ پلاس شنا نکنید یا هر کار دیگری که باعث می شود این گوشی عمدا زیر آب قرار بگیرد انجام ندهید. سایر فعالیت هایی که اپل به شما توصیه می کند آنها را با همراه داشتن آیفون ۷ یا آیفون ۷ پلاس انجام ندهید عبارتند از:

دوش گرفتن
اسکی روی آب
اسکیت روی آب (ویکبوردینگ)
موج سواری
جت اسکی

فعالیت های فوق آیفون شما را در معرض آب پرفشار، یا صابون، یا آب شور یا کلردار قرار می دهند. افتادن آیفون ۷ یا آیفون ۷ پلاس شما در آب زلال یک موضوع است؛ قرار دادن آن در معرض مواد پاک کننده، نمک و مواد شیمیایی، یک موضوع دیگر است.
شرکت اپل خاصیت ضد آب بودن را به این دلیل به محصول جدید آیفون اضافه نکرده که شما بتوانید با آن شنا کنید یا برای عکاسی زیرآب از آن استفاده نمایید. اضافه شدن ویژگی ضد آب بودن، به این معنی است که اگر این گوشی به شکل تصادفی در آب کم عمق افتاد، بتواند زنده بماند ( شرکت اپل این ویژگی را به محصول خود اضافه کرده تا مشتریانی که از خراب شدن جک هدفون عصبانی می شوند، کمی آرام شوند. زیرا چه کسی دلش نمی خواهد یک آیفون ضد توالت داشته باشد؟ حتی اگر برای داشتن چنین آیفونی لازم باشد یک جفت بلندگوی بلوتوث بخریم یا از یک قفل سخت افزاری (دانگل) استفاده کنیم ، باز هم ترجیح می دهیم این گوشی را داشته باشیم).

آیفون خیس شده را چطور خشک کنیم؟
از آنجایی که آسیب ناشی از تماس با مایعات تحت پوشش ضمانت نامه قرار نمی گیرد، پس مهم است بدانیم که اگر آیفون ۷ یا آیفون ۷ پلاس ما در توالت یا محفظه آب دیگری افتاد چکاری انجام دهیم.
مرحله اول: آیفون را از آب بیرون بیاورید، هر گونه کابل یا قفل سخت افزاری (دانگل) را از آن جدا کنید، و آن را با یک پارچه خشک کنید. شرکت اپل پیشنهاد می کند برای پاک کردن آن از یک پارچه نرم و بدون پرز استفاده کنید. اما اگر این گوشی ضد گرد و غبار باشد، باید ضد پرز هم باشد. در نتیجه من پیشنهاد می کنم اگر آن لحظه پارچه نرم و بدون پرز در دسترس ندارید، از نزدیکترین حوله استفاده کنید.
مرحله دوم: در حالتی که کانتکور لایتنینگ رو به پایین است، با گوشی به آرامی به دستتان ضربه بزنید تا آب داخل کانتکور تخلیه شود.
مرحله ۳: اجازه دهید هوا آن را خشک کند. آیفون را در یک جای خشک که هوا در آن جریان دارد قرار دهید. مثلا نزدیک یک پنجره باز. البته شاید بهتر باشد که آن را جلوی پنکه بگذارید تا هوای خنک مستقیما به داخل کانتکور لایتنینگ برود. استفاده از پنکه برای کمک به فرایند خشک شدن گوشی مفید است، اما از هوای فشرده یا یک منبع گرمای خارجی برای این کار استفاده نکنید. شرکت اپل توصیه می کند از سواب پنبه ای یا حوله کاغذی برای این کار استفاده نکرده و هیچ جسم خارجی را در کانتکتور لایتنینگ فرو نبرید.
مرحله ۴: پیش از شارژ کردن گوشی، حداقل پنج ساعت صبر کنید. شرکت اپل توصیه می کند پیش از متصل کردن هر چیزی به کانتکور لایتنینگ، حداقل ۵ ساعت صبر کنید. این شرکت پیشنهاد می کند تا زمانی که گوشی به طور کامل خشک شود صبر کنید و بعد سینی سیم کارت (SIM tray) را باز کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *