چگونه بازی های ایکس باکس ۳۶۰ را بر روی ایکس باکس وان اجرا کنیم ?

چگونه بازی های ایکس باکس ۳۶۰ را بر روی ایکس باکس وان اجرا کنیم ?
  • 1395/7/26
  • زهرا معبودی
  • 2

اجرای بازی های ایکس باکس ۳۶۰ بر روی ایکس باکس وان

اگر شما نیز از  کسانی هستید که ایکس باکس ۳۶۰ را تجربه نموده اید و حالا نسخه وان آن را تهیه کرده اید حتما به دنبال راهی هستید که بتوانید برخی از بازی های محبوب خود را بر روی آن اجرا نمایید در آموزش امروز مجله اینترنتی گویا آی تی قصد داریم روش این کار را به شما آموزش دهیم با ما همراه باشید.

در ابتدای این مقاله باید متذکر شویم که متاسفانه فقط تعداد محدودی از بازی های ایکس باکس ۳۶۰ بر روی ایکس باکس وان اجرا می شود. البته توجه داشته باشید که اجرای همین تعداد محدود هم به این راحتی نیست که بتوان با قرار دادن دیسک در کنسول ایکس باکس وان آن را اجرایی نمود بلکه باید برای خواندن این بازی ها از یک شبیه ساز کمک گرفت.

عملکرد سازگاری با نسخه قبلی “Backwards Compatibility” چگونه است ؟

همانطور که در بالا ذکر شد، ایکس باکس وان به صورت پیش فرض قادر به اجرای بازیهای نسخه ۳۶۰ آن نمی باشد اما مایکروسافت توانسته با طراحی یک شبیه ساز ایکس باکس وان را تا حدود زیادی از نظر سخت افزار و نرم افزار شبیه ۳۶۰ کند. پیشتر این موضوع را در کنسول های بازی مجازی “virtual console” بر روی نینتندو Wii U و Wii به وفور دیده ایم.

در ابتدا اگر شما یک بازی ایکس باکس ۳۶۰ دارید که با وان سازگار است آن را داخل دستگاه قرار دهید. به محض اینکار کنسول شما به صورت خودکار یک ورژن پورت شده را از سرور مایکروسافت دریافت خواهد کرد که این امکان را به شما می دهد تا درکنار سایر بازی ها، این هم در دسترس باشد.

چنانچه یک کپی اورجینال از بازی ها را در اختیار دارید توانایی این را دارید تا همانند سایر بازی های ایکس باکس وان آن را از سرور های مایکروسافت دریافت کنید.

How to play the Xbox 360 on Xbox One run

چنانچه مراحل به درستی پیش رفته باشد، بازی که در کنسول قرار داده اید باید بدون مشکل اجرا شود، حتی می توانید از قابلیت Xbox One’s Game DVR برای ضبط گیم پلی بازی استفاده نمایید.

وبسایت یوروگیمر را می توان مرجع تست این بازی ها دانست. چراکه این وبسایت با تست بسیاری از بازی های ایکس باکس ۳۶۰ بر روی وان، نتایج عملکرد آن ها را به نمایش کاربران گذاشته است. هرچند شواهد نشان می دهند که بسیاری از بازی ها بدون هیچ گونه مشکلی بر روی ایکس باکس وان قابل اجراست، هرچند که در برخی از بازی ها شاهد مشکلات جزئی گرافیکی هستیم.

بررسی عملکرد بازی های ایکس باکس ۳۶۰ بر روی ایکس باکس وان

قبل از آنکه اقدامی برای خرید بازی های قدیمی ۳۶۰ برای کنسول ایکس باکس وان کنید، از اجرای صحیح آن بر روی کنسول خود اطمینان حاصل کنید.  صفحه Backwards Compatibility می تواند در این امر کمک شایانی به شما کند، چراکه در این صفحه اسامی بازی ها را با جزییات آن ذکر کرده است.

اگر بازی مدنظر خود را در این صفحه نیافتید هنوز به پایان خط نرسیده اید، بدلیل آنکه مایکروسافت به طور متناوب این بازی ها را در وبگاه رسمی خود قرار می دهد، احتمال آنکه بازی شما هنوز وارد این لیست نشده باشد زیاد است.

How to play the Xbox 360 on Xbox One run

نحوه نصب و اجرای بازی های ایکس باکس ۳۶۰ بر روی ایکس باکس وان

اگر هنوز اقدام به تهیه بازی مورد علاقه خود را نکرده اید، می توانید از دو روشی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت بهره بگیرید.

در ابتدا این امکان را دارید تا یک کپی فیزیکی از بازی را تهیه کنید، صرف آنکه این بازی می تواند یک کپی جدید و یا استفاده شده باشد که برای تهیه آن نیز می توانید دست به دامان فروشگاه های بازی دست دوم و یا فروشگاه های محلی شوید.

حتما توجه داشته باشید که از کپی هایی استفاده کنید که بدرستی کار می کنند چراکه ایکس باکس وان عملا آن را از دیسک اجرا نمی کند. تنها کار کنسول بررسی دیسک و تایید محتوی آن می باشد. بازی واقعی فقط از سرور مایکروسافت دانلود شده و از طریق هارد درایو کنسول شما اجرا خواهد شد.

پس از تهیه بازی آن را درون درایو نوری کنسول خود قرار دهید و سپس با پیغامی مبنی بر نیاز به دانلود آپدیت این بازی مواجه خواهید شد که پس از تایید آن کار دانلود نسخه پورت شده بازی آغاز خواهد شد.

How to play the Xbox 360 on Xbox One run

پس از پایان این فرآیند کافیست این بازی را همانند سایر بازی ها اجرا کنید. درواقع ایکس باکس وان برای تایید اینکه شما صاحب اصلی این بازی هستید به دیسک احتیاج پیدا خواهد کرد اما در واقعیت بازی از هارد درایو دستگاه خوانده و اجرا می شود.

How to play the Xbox 360 on Xbox One run

علاوه بر آن نیز می توانید نسخه دیجیتال بازی های ایکس باکس ۳۶۰ را از فروشگاه مایکروسافت خریداری نمایید. چنانچه یک کپی فیزیکی از بازی را در اختیار داشته باشید، کنسول به شما اعلام خواهد کرد که این بازی در کنار بقیه بازی ها برای نصب در دسترس می باشد. وارد قسمت My Games شده و برای یافتن بازی‌های آماده نصب بدنبال مسیر Apps > Ready بروید.

اگر یک اکانت Xbox Live Gold در اختیار دارید قادر هستید تا هر ماه به صورت رایگان بازی های ایکس باکس ۳۶۰ را برای ایکس باکس وان دانلود و نصب نمایید. طبق گفته مایکروسافت تمامی ویژگی های بازی های ایکس باکس ۳۶۰ به وسیله Xbox Live Gold با ایکس باکس وان سازگاری کامل دارد.

How to play the Xbox 360 on Xbox One run

محتوای قابل دانلود بازی ها یا DLC چگونه کار می کند ؟

باید متذکر شد که تمامی DLCها با ویژگی backwards compatible سازگاری دارند. یعنی این امکان وجود دارد تا دی ال سی مدنظر را از فروشگاه ایکس باکس خریداری کرده تا بتوانید از آن همانند کنسول ۳۶۰ استفاده نمایید.

در حالت معمول دی ال سی مربوط به بازی ها باید بدون نقطه ضعفی برای شما کار کنند. به عنوان نمونه Red Dead Redemption برای ایکس‌باکس ۳۶۰ در سه نسخه مختلف قابل دسترس می باشد : Red Dead Redemption (standard)، Red Dead Redemption: Undead Nightmare و Red Dead Redemption: Game of the Year Edition.

دیسک های این عناوین ذکر شده همگی سازگار با ویژگی هستند که پیشتر به آن پرداختیم. دیسک نسخه “Game of the Year” نیز با تمامی محتوای اضافی خود عرضه شده است که نسخه استاندارد هیچ محتوای جانبی ندارد، ولی می‌توانید DLC آن را از فروشگاه ایکس باکس تهیه نموده تا بتوانید از داخل بازی آن را فعال کنید.

معمولا بیشتر بازی های موجود با همین روض قابل اجراست. گرچه تجربه نشان داده که پس از قرار دادن دیسک Fable II: Game of the Year Edition داخل Xbox one، فقط بهترین نسخه آن دانلود و اجرا می شود. سیستم از ما درخواست DLC را کرد که می بایست درون این بازی باشد را از فروشگاه بخریم ولی به نظر می رسد که ایکس‌باکس وان توانایی تمایز بین نسخه اولیه و سالیانه بازی‌های خاص را ندارد.

How to play the Xbox 360 on Xbox One run

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این مطلب با دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید و با اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی خود دیگران را نیز ازاین مطلب آگاه نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. با سلام
    آیا بازی ایکس باکس ۳۶۰ (football street) بر روی ایکس باکس وان اجرا میشود؟

  2. با سلام
    آیا بازی ایکس باکس ۳۶۰ (football street) بر روی ایکس باکس وان اجرا میشود؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *