عصر سقوط فروشگاه های اینترنتی و شروع فروش از طریق موبایل و تلگرام

عصر سقوط فروشگاه های اینترنتی و شروع فروش از طریق موبایل و تلگرام
  • 1395/8/3
  • عطا عبدالغفاری
  • 0

به احتمال بیش از ۸۰ درصد همین الان شما در حال مطالعه ی این متن از طریق موبایل هستید. این روزها موبایل های هوشمند همه جا هستند.  از بچه ی دبستانی تا پیرمرد ۸۰ ساله همگی یک گوشی آیفون یا اندرویدی در دست دارند. این امر برای فروشندگان کالا در اینترنت یک زنگ خطر بسیار پر معنا است. زمانی دیجی کالا استارت فروش کالا در اینترنت را زد که هنوز کسی به این امر آشنایی زیادی نداشت و اکنون سرمایه گذاری های میلیاردی برای ایجاد فروشگاهی شبیه دیجیکالا به شکست می خورند زیرا زمانی دیجیکالا گوی سبقت را ربود که بقیه در خواب بودند. جالب است بدانید چند روزی بیشتر نیست که دیجیکالا نسخه ی موبایل وب سایت خود را ارائه کرده است !

اکنون موج جدید فروش اینترنتی از طریق موبایل از راه رسیده است .  از این رو قصد داریم یکی از سرویس های فروش اینترنتی از طریق موبایل در ایران که به تازگی بسیار مورد توجه قرار گرفته است را معرفی نماییم.

رایانش ابری سپهر، یک فروشگاه ساز بر بستر رایانش ابری (Cloud Computing)  است که علاوه بر اینکه می توانید با آن  فروشگاه اینترنتی خود را افتتاح کنید امکان ایجاد اپلیکیشن فروشگاهی برای اندروید و iOS  را می دهد.

۲

اپلیکیشن های فروشگاهی ایجاد شده بدون نیاز به ورود اطلاعات مجدد برای اپ به صورت خودکار اطلاعات کالاهای شما را از فروشگاه اینترنتی شما می خوانند و سفارشات گرفته شده از طریق اپلیکیشن مستقیما در پنل مدیریت فروشگاه شما در کنار سایر سفارشات قرار می گیرد. این امکان سبب شده مدیران بدون نیاز به اضافه کاری با یک بار ورود هر دو پلتفرم موبایل و کامپیوتر شخصی را داشته باشند.

 

۱

 

همچنین ابزار ابتکاری سپهر که بسیار برای ما جالب بود، ربات تلگرام فروشنده است. در واقع درکنار فروشگاه اینترنتی و اپ شما می توانید یک ربات تلگرام داشته باشید که به کاربر کمک می کند بدون نیاز به نصب اپ یا باز کردن وب سایت فقط از طریق تلگرام در بین کالاهای شما جستجو کرده و قیمت کالاهای مورد نظر را سئوال کند. همچنین در مرحله ی بعدی کاربر از طریق تلگرام سفارش خود را ارسال کرده و بدون نیاز به عضویت یا لاگین پرداخت اینترنتی انجام دهد . این امر سبب می شود فروشگاه هایی که در اینستاگرام یا کانال های تلگرامی فعال هستند به راحتی بتوانند روند سفارش گرفتن خود را اتوماتیک کنند. ویدیو زیر را ببینید:

۴

 

با وجود نو بودن این امکان، و به خاطر اینکه فروشگاه های اوپن سورس نظیر پرستا شاپ یا ووکامرس چنین امکاناتی ندارند فروشگاه های زیادی به استفاده از امکانات فروشگاه ساز سپهر روی آورده اند تا به حدی که سپهر امکان انتقال اطلاعات از این سیستم ها را به صورت رایگان به امکانات خود اضافه نموده است. در نتیجه اگر همین الان یک فروشگاه اینترنتی دارید می توانید بدون هزینه آنرا به سپهر منتقل کرده و بدون از دست دادن کالا یا مشتریان قبلی اپلیکیشن، وب سایت و ربات تلگرام خود را روی بستر ابری راه اندازی نمایید.

۳

 

پیشنهاد می کنیم از وب سایت طراحی سایت و فروشگاه ساز سپهر به آدرس زیر بازدید کنید:

www.sepehrcc.com

برای شروع کافی است فرم عضویت را پرکرده و ایمیل فعال سازی دریافت کنید بقیه ی مراحل به راحتی انجام می شود.

 

۵

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *