چگونه اپلیکیشن های غیر بومی اپل را با siri در ۱۰ iOS مدیریت کنیم؟

چگونه اپلیکیشن های غیر بومی اپل را با siri در ۱۰ iOS مدیریت کنیم؟
  • 1395/8/3
  • زهرا معبودی
  • 0

مدت هاست که قابلیت سیری همراه با گوشی های اپل، ارائه می شوند اما این قابلیت صرفا روی اپلیکیشن های بومی خود اپل، کارایی دارند اما اخیرا این ویژگی توسعه پیدا کرده و می تواند کنترل کاربر را به صورت صوتی، افزایش دهد.

قابلیت جدیدی که تحت عنوان SiriKit معرفی شده امکان کنترل و استفاده‌ی ساده از اپلیکیشن‌های محبوبتان را توسط سیری فراهم می‌کند (البته اگر بدانید چگونه از آن استفاده کنید). با گویا آی تی در ادامه‌ی مطلب همراه باشید تا با هم نگاهی به این قابلیت بیاندازیم.

سیری در 10 iOS

این ویژگی چگونه کار میکند و به چه چیزی نیاز دارید؟

در iOS 10 بستری برای یکپارچه سازی اپلیکیشن‌ها و دستیار صوتی اپل فراهم شده است. اما قبلاً تنها چیزهایی که می‌شد با سیری آن‌ها را کنترل کرد اپلیکیشن‌های خود اپل و ابزارهای HomeKit بود.

پیش از این بیشترین کاری که از طریق سیری می‌توانستید با اپلیکیشن‌های شخص ثالث بکنید، اجرای آن‌ها بود، چون سیری قادر به اجرای عملکردهای مبتنی بر سیستم عامل مثل اجرای اپلیکیشن‌ها بود. پس برای اجرای آن‌ها مثلاً می‌توانستید بگویید Uber app، ولی بدون کار کردن با خود اپلیکیشن نمی‌توانستید از طریق سیری به این اپ بگویید که برای شما تاکسی بگیرد.

اما حالا همه چیز عوض شده است. اگر یک توسعه دهنده بخواهد با سیری یکپارچه شود، امکانات بیشتری برای او مهیاست. اکنون تنها مسئله در کنترل اپلیکیشن‌ها به وسیله‌ی سیری این است که آیا توسعه دهنده‌ی آن، برنامه‌ای برای یکپارچه سازی اپلیکیشنش با این دستیار صوتی دارد یا نه.

با در نظر داشتن این مسئله فقط به دو چیز نیاز دارید. اولاً دستگاهی لازم است که به iOS 10 مجهز بوده و سیری در آن فعال باشد. ثانیاً اپلیکیشنی می‌خواهید که از سیری پشتیبانی کند. اگر از مورد دوم مطمئن نیستید ما در ادامه به شما روشی را خواهیم گفت که با استفاده از آن بتوانید بفهمید کدام اپلیکیشن‌هایتان در این لیست قرار می‌گیرد و سپس چند مورد از آن‌ها را امتحان خواهیم کرد.

در انتها قبل از کار با سیری باید قابلیت Siri Integration را برای هر اپلیکیشن فعال کنید. بگذارید این مراحل را با یکدیگر بررسی کنیم.

گام اول: دوباره بررسی کنید که سیری فعال باشد

قبل از این که هر کاری بکنیم بهتر است مطمئن باشیم که سیری فعال باشد، و قابلیت Hey Siri! هم برای دسترسی از راه دور روشن باشد. با توجه به این که آموزش ما به هر حال از مسیر این منو می‌گذرد، بررسی مجدد این قضیه بی‌ضرر نیست.

بخش Settings را باز کرده و به قسمت Siri بروید.

سیری در 10 iOS

علاوه بر این که سوئیچ Siri باید روشن باشد، ما هم توصیه می‌کنیم که Allow “Hey Siri” را برای کنترل با هندزفری و در زمان‌های شارژ شدن فعال کنید.

سیری در 10 iOS

هنگامی که از این قضیه مطمئن شدید، زمان فعال سازی قابلیت یکپارچگی سیری و اپلیکیشن‌هاست.

گام دوم: فعال سازی قابلیت یکپارچگی سیری

قابلیت پشتیبانی از همه‌ی اپلیکیشن‌ها به طور پیشفرض در سیری فعال نیست. به هر حال چرا باید فرمان‌های صوتی‌ای را بخواهید که هیچ قصدی برای استفاده کردن از آن‌ها ندارید (و شاید به طور اتفاقی فعال شوند)؟

برای فعال کردن این ویژگی باید به پایین صفحه‌ی Settings > Siri رفته و وارد بخش App Support شوید.

سیری در 10 iOS

در صفحه‌ی App Support لیستی از همه‌ی اپلیکیشن‌هایی که از سیری پشتیبانی می‌کنند را خواهید دید. از این‌جا می‌توانید هر اپلیکیشنی که بخواهید را فعال یا غیرفعال کنید.

سیری در 10 iOS

اگر اپلیکیشنی در این لیست وجود ندارد، برای آزمایش ارسال پیام از طریق سیری می‌توانید برنامه‌های Confide یا WhatsApp، برای ثبت رزرو با فرمان صوتی برنامه‌های Uber یا Lyft، برای تعیین شروع و پایان فعالیت‌های بدنی برنامه‌های Fitso یا Runtastic، و حتی برای انتقال پول برنامه‌های Venmo یا Square Cash را امتحان کنید.

متاسفانه پیدا کردن اپلیکیشن‌هایی که از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند مقداری مشکل است، چون علامت خاصی برای پشتیبانی از این قابلیت در اپ استور وجود ندارد. البته در زمان نگارش این مطلب اپل یک دسته بندی به نام We love iOS 10 for apps ایجاد کرده است که در داخل آن زیر دسته‌ای به نام Hey Siri را می‌بینید که فقط مختص به اپلیکیشن‌های سازگار با این قابلیت است.

سیری در 10 iOS

تضمینی وجود ندارد که این دسته بندی تا ابد باقی بماند، اما فعلاً این محل تنها محل رسمی برای دیدن لیست کاملی از اپلیکیشن‌های سازگار با سیری است. به این ترتیب حالا که به پیشنهاد ما یا از طریق این لیست اپلیکیشن موردنظر خود را دانلود و نصب کردید، فقط باید دوباره به بخش App Support بروید و مطمئن شوید که سوئیچ این برنامه برای پشتیبانی از فرمان‌های صوتی فعال باشد.

گام سوم: از فرمانهای صوتی جدید استفاده کنید

اگرچه روش استفاده‌ی دقیق از هر اپلیکیشن مقداری متفاوت است -برای فهمیدن دستورالعمل آن باید توضیحات اپلیکیشن یا وبلاگ توسعه دهنده‌ی آن را ببینید- اما اکثر آن‌ها از روش یا محرک یکسانی برای فرمان‌های صوتی استفاده می‌کنند. مثلاً اگر از اپلیکیشن Runtastic استفاده می‌کنید می‌توانید شروع حرکت خود را با چنین عبارتی اعلام کنید: Siri, start a 5 mile run with Runtastic.

یا در اپلیکیشن پیام‌رسانی Confide برای ارسال پیام به زبان معمولی چیزی شبیه به این بگویید: Send [contact name] Confide message that says [message here] که به جای contact name باید نام مخاطب و به جای message here متن پیام خود را بگویید.

سیری در 10 iOS

سپس با نمایش متن تایپ شده‌ی پیام از شما خواسته می‌شود تا یا از روی دستگاه یا پس از قرائت سیری آن را به صورت صوتی و با گفتن send تایید کنید تا پیام به مخاطب‌تان ارسال شود.

 

نظر شما در مورد این قابلیت چیست؟ آیا کاربران ایرانی هم از قابلیت مدیریت صوتی گوشی های اپل استفاده می کنند؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید و برای اپل دوستان این مطلب را روی شبکه های اجتماعی منتشر کنید.

منبع: howtogeek

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *