کاهش فروش اسمارت واچ در سه ماهه اخیر، کدام شرکت بیشترین ضرر را متحمل شد؟

کاهش فروش اسمارت واچ در سه ماهه اخیر، کدام شرکت بیشترین ضرر را متحمل شد؟
  • 1395/8/4
  • زهرا معبودی
  • 0

زمانی که ساعت های هوشمند برای اولین بار روانه بازار شدند بسیاری بر این عقیده بودند که این ساعت ها قرار است تکنولوژی فراگیر بعدی باشد که قرار است جایگزین بسیاری از تکنولوژی های دنیای فعلی مان شود.اما بر اساس اطلاعات بدست آمده از شرکت IDC به نظر می رسد این پیش بینی نه تنها به واقعیت بدل نشده است بلکه هر لحظه احتمال وقوع آن کمتر از لحظه قبل است.

روز گذشته کمپانی IDC با اعلام یک آمار رسمی مدعی شد فروش ساعت های هوشمند به صورت سالانه به میزان ۵۱٫۶ درصد با افت مواجه است.

هرچند این خبر به هیچ عنوان برای تولید کنندگان اسمارت واچ (به غیر از گارمین) خوشایند نیست اما می توان گفت یکی از کمپانی هایی که بیشترین ضرر را در این میان نموده کمپانی اپل است و طبق گزارش IDC میزان فروش پوشیدنی هوشمندش در این برهه حدود ۷۱٫۶ درصد تنزل یافته است.

smart-watch

البته اهالی کوپرتینیو همچنان پیشتاز فروش اسمارت واچ دنیا هستند و بر اساس برآورد های صورت گرفته ۴۱٫۳ درصد از کل سهم بازار این محصولات را به خود اختصاص داده اند اما آنطور که IDC اعلام نموده این کمپانی تنها ۱٫۱ میلیون اپل واچ را در سه ماهه سوم امسال به فروش رسانده که در قیاس با ۳٫۹ میلیون دستگاه اعلام شده در مدت مشابه سال قبل افت محسوسی را نشان می دهد.

هرچند می توان گفت این موضوع تا حدودی قابل پیش بینی بود زیرا نسل دوم این گجت در پایان سه ماهه مورد بحث عرضه گردید. اما با توجه به هیجانات پیش رو در مقایسه با فروش نسل اول می توان افت قابل توجهی را مشاهده نمود.

همنطور که پیشتر اشاره نمودیم تنها کمپانیی که در این دوره عملکرد مناسب و مطلوبی از خود به نمایش گذاشته است، گارمین است که با عملکرد بسیار عالی خود در یک سال گذشته توانسته رشد ۳۲۴ درصدی را تجربه کرده و به همین خاطر جایگاه دوم جهانی را در میان فروشندگان گجت های پوشیدنی هوشمند به خود اختصاص داده است.

این نکته قابل اشاره است که اسمارت واچ های این کمپانی بیش از هر چیزی بر دو حوزه سلامت و تناسب اندام تمرکز دارند که به همین سبب توانسته اند بیشتر توجه را به نسبت سایر محصولات به خود جلب نمایند.

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این آمار و بازخورد های آن با دیگر کاربران مجله اینترنتی گویا آی تی درمیان بگذارید و با انتشار آن در شبکه های اجتماعی دیگران را نیز از اخبار داغ دنیای تکنولوژی آگاه نمایید.

منبع:

gizmodo

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *