آشنایی با Game DVR و رفع مشکل مصرف افراطی RAM توسط آن در ویندوز ۱۰

آشنایی با Game DVR و رفع مشکل مصرف افراطی RAM توسط آن در ویندوز ۱۰
  • 1395/8/5
  • زهرا معبودی
  • 0

ویندوز ۱۰ قابلیتی به نام Game DVR دارد. این قابلیت که از طریق اپلیکیشن Xbox کار می‌کند و امکان تصویربرداری و ضبط بازی را به شما می‌دهد. از آنجا که ضبط بازی ها این پروسه را جذاب تر می کند، قابلیت Game DVR برای کاربران اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. به نظر می‌رسد که امکان ضبط گیم پلی فقط برای اپلیکیشن Xbox معقولانه باشد. اما متاسفانه این قابلیت کمی مشکل دارد و نه تنها گاهی اوقات کار نمی‌کند، بلکه حافظه‌ی زیادی را هم درگیر می‌کند. اگر سیستم شما کند شده، داغ می‌کند و فن آن هم دائماً حتی در زمان‌هایی که از برنامه‌های سنگین استفاده نمی‌کنید، فعال است، شاید مشکل از Game DVR باشد. البته توصیه ما اول این است که به بررسی دمای CPU لپ تاپ خود بپردازید و ابتدا آن را علت یابی کنید و بعد مشکل را از این بُعد مورد بررسی قرار دهید. با ما همراه باشید تا در ادامه‌ی مطلب ابتدا بفهمیم آیا Game DVR در حال مصرف حافظه است یا نه، سپس روش حل این مشکل را بگوییم.

آیا Game DVR Server حافظهی زیادی مصرف میکند؟

اگر سیستم شما کنده شده یا زیاد داغ می‌کند، Task Manager را باز کنید. بر روی زبانه‌ی Memory کلیک کنید تا اپلیکیشن‌ها و پردازش‌هایی که بیشترین مصرف RAM را دارند مرتب شوند. به دنبال اپلیکیشن‌هایی که بیشترین مصرف حافظه را دارند بگردید. اگر Broadcast DVR server در این لیست است، پس حتماً یک مشکلی وجود دارد.

حل مشکل استفاده RAM بالا

حل مشکل مصرف حافظهی Game DVR Server

اگر می‌خواهید از Game DVR برای ضبط گیم پلی یا عکس گرفتن از بازی استفاده کنید، دیگر هیچ منابعی نخواهید داشت. این ویژگی تشنه‌ی منابع است و اگر از آن استفاده کنید، باید مواجه شدن با یک سیستم کند را هم بپذیرید.

اگر از این قابلیت استفاده نمی‌کنید، راه حل مشکل تقریباً مشخص است، باید آن را غیرفعال کنید. متاسفانه، بستن این پردازش از Task Manager فایده‌ای ندارد و دوباره اجرا می‌شود. بنابراین باید قابلیت Game DVR را از اپلیکیشن Xbox غیرفعال کنید.

برای انجام این کار اپلیکیشن Xbox را باز کنید و به بخش Settings بروید. در صفحه‌ی Settings به زبانه‌ی Game DVR رفته و آن را خاموش کنید. حالا به Task Manager بازگشته و مطمئن شوید که پردازش مذکور از بین رفته باشد.

مصرف بالای RAM توسط Game DVR Server

با غیرفعال کردن ویژگی Game DVR دسترسی شما به اپلیکیشن Xbox بسته نمی‌شود. این قابلیت فقط مربوط به ضبط و تصویربرداری از بازی است و بر گیم پلی بازی‌ها تاثیری نمی‌گذارد. اگر بعداً به Game DVR نیاز داشتید می‌توانید به همان شکلی که آن را غیرفعال کردید دوباره فعالش کنید.

این ترفند به شما کمک می کند تا فضای رم خود را آزاد تر کنید تا بتوانید به طور همزمان به طور کارا تری عملیات همزمانی انجام دهید و بدین ترتیب، از سیستم خود نهایت استفاده را ببرید. اگر شما نیز با این مشکل مواجه شده اید می توانید تجربیات خود را با گویا آی تی در میان بگذارید. شاید کسی در دنیای مجازی به این ترفند احتیاج داشته باشد، پس با اشتراک گذاری این مطلب روی شبکه های اجتماعی، در توسعه اطلاعات تکنولوژی دیگران گامی بردارید.

منبع: Addictivetips

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *