صدور دستور توقف حملات DDoS از جانب ویکی لیکس

صدور دستور توقف حملات DDoS از جانب ویکی لیکس
  • 1395/8/8
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

تشکر بی تشکر! ویکی لیکس از طرفداران خود درخواست کرده حملات محروم سازی از دسترسی به اینترنت (DDoS) را متوقف کنند.

گویا آی تی – پس از یک حمله گسترده DDoS که در کل روز جمعه بی نظمی و آشفتگی زیادی در اینترنت ایجاد کرد، ویکی لیکس مانند کسی که در بیابان برهوتی گیر افتاده است، صدای گریه خود را به گوش کاربران اینترنت رساند. این سایت در پیامی که از طریق توئیتر ارسال کرد (یکی از چندین سایت اینترنتی که تحت تاثیر حمله به شرکت داین قرار گرفته بود)، به “طرفداران” خود التماس می کرد حمله گسترده به این سایت را متوقف کنند. “آقای آسانژ هنوز زنده است و ویکی لیکس هنوز منتشر می شود”. این جمله ای است که در توئیت این سایت نوشته شد. “ما از طرفداران خود می خواهیم خرابکاری در اینترنت آمریکا را پایان دهند. شما قدرت خود را به اثبات رساندید”.

آقای آسانژ هنوز زنده است و ویکیلیکس هنوز منتشر می شود. ما از طرفداران خود می خواهیم خرابکاری در اینترنت ایالات متحده را پایان دهند. شما قدرت خود را به اثبات رساندید.

این درخواست پس از آنکه طرفداران ویکی لیکس ادعا کردند در پشت پرده حملات سایبری به شرکت داین قرار داشته اند، اعلام شد. این حملات، تعدادی از سرویس های اینترنتی، از جمله ردیت، نت فلیکس، باکس و غیره را از کار انداخته بود. حمله به شرکت داین در آغازین ساعات صبح روز جمعه شروع شد و بعد از یک وقفه کوتاه، بار دیگر در بعد از ظهر همان روز ادامه یافت. به خاطر این حمله ها کاربران آمریکایی و اروپایی نمی توانستند به این سایت ها دسترسی پیدا کنند.
در فاصله کوتاهی پس از ارسال اولین توئیت، ویکی لیکس بار دیگر به توئیتر رفت، و این بار گفت “دولت اوباما نباید برای جلوگیری از انتقاد از نامزد حزب حاکم از ابزارهایی که در اختیار دارد سوء استفاده کند”.
تاکنون، مقامات آمریکا به طور دقیق مشخص نکرده اند که چه کسی پشت این حمله ها قرار داشته است. مدیر بخش استراتژی شرکت داین، کایل یورک، به رویترز گفت “پیچیدگی این ها، چالش های زیادی برای ما ایجاد کرده است”.
هیچ یک از احزاب آمریکا تمایلی به قبول مسئولیت این حملات ندارند. به گفته پولیتیکو، هم هکرهای ناشناس و هم هکرهای گروه New World (دنیای جدید) گفته اند اعضای آنها پشت این حملات بوده اند. در مجموعه ای از پیام های مستقیم در توئیتر، دو هکر که خودشان را “پیامبر” و “زین” نامیده اند، به آسوشیتدپرس گفته اند ” ما این کار را برای جلب توجه ماموران دولت فدرال انجام نداده ایم، فقط می خواستیم قدرت خود را آزمایش کنیم”. با این همه، به نظر می رسد کارشناسان امنیتی فکر نمی کنند ادعاهای آنها اعتباری داشته باشد و می گویند آنها برای انجام این هک ها می توانند هر هدفی داشته باشند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *