چگونه از زمان خود بیشترین بهره را ببریم؟

چگونه از زمان خود بیشترین بهره را ببریم؟
  • 1395/8/9
  • زهرا معبودی
  • 0

در جامعه امروز اغلب افراد زمان زیادی در بیرون از منزل صرف فعالیت های شغلی خود می کنند و اغلب وظایف سپرده به آنها زیاد است که حتی پس از یک روز سخت کوشانه و شلوغ باز هم نمی توانند وظایف محوله را به اتمام برسانند. تازه این اتمام ماجرا نخواهد بود و پس از به پایان رسیدن زمان کاری مدت زمان زیادی را صرف مسیر بازگشت می نمایند. در این میان اگر و با وجود این همه محدودیت زمانی  در زندگی روزمره ما همواره بایستی در حال حرکت باشیم و باز هم به نتیجه مطلوب نرسیم.

اگر شما نیز همواره با این محدودیت ها و مشکلات مواجه هستید با گویا آی تی همراه باشید تا راهکارهایی موثر برای مدیریت و سازماندهی فعالیت های خود به منظور بهره وری بیشترتان در یک روز شلوغ کاری به شما ارائه دهیم.

۶-tips-more-productive-days3

  • هر روز پیش از شروع کار برنامه ریزی کنید.

روزانه ۱۵ دقیقه را صرف برنامه ریزی نمایید. این عمل می تواند شب ها پیش از خواب و برای روز آتی باشد و یا صبح پیش از شروع فعالیت های روزانه. مهم این است که شما بتوانید با برنامه ریزی دقیق و منسجم تمامی وظایف روز کاریتان را اولویت بندی نمایید تا در زمان انجام آنها زمانی را به صورت جداگانه صرف تصمیم گیری برای انجام وظایف صرف نکنید.

  • از نشاط صبح بهره کافی ببرید.

صبح خود را با نشاط و هیجان آغاز نمایید و بدانید که در ادامه روز نیز این هیجان و نشاط همراه شما خواهد بود. بیدار شدن در صبح زود مزیت های بسیاری برای شما به همراه خواهد داشت. اول اینکه به سبب نشاط صبح گاهی و همچنین کمتر بودن ترافیک کاری در آن زمان شما خواهید توانست یک بازه ۳۰ دقیقه ای را به ورزش اختصاص داده و پس از آن با آرامش و ذهنی باز برنامه روزانه خود را تنظیم نمایید. همچنین می توانید از صد درصد  زمانتان بهره ببرید زیرا در آن ساعت از صبح نه ایمیلی برای مطالعه دارید و نه تماسی برای پاسخگویی.

۶-tips-more-productive-days4

  • تفویض اختیار را نیز به طور مناسب انجام دهید.

بسیاری از افراد بر این باورند که برای انجام درست و کامل کارها حتما باید تمام آن را خودشان انجام دهند. اما این موضوع کاملا اشتباه است بنابراین در صورتی که وظایف بیشماری دارید بعضی از آنها را به دیگران واگذار نمایید، در غیر این صورت ممکن است برای انجام وظایف زمان کافی را نداشته باشید.

  • میز کاری خودتان را تا حد امکان خلوت کنید.

تا جای ممکن میز کاری خود را خلوت و مرتبب نگهدارید و بدانید این ایده که تمامی وسایل مورد نیاز باید در دسترس و روی میزتان چیده شوند اصلا درست و کارآمد نخواهد بود و شما به زودی از شلوغی اطرافتان کلافه خواهید شد. همچنین به سبب بهم ریختگی هر روز زمان زیادی رابرای پیدا نمودن وسایل مورد نیاز از دست خواهید داد.

  • برای چک کردن ایمیل و شبکه های اجتماعی برنامه داشته باشید!

یکی از بزرگترین عوامل هدر رفت زمان در حال حاضر، زمان صرف شده برای چک کردن شبکه های اجتماعی و ایمیل های شماست. این کار به سادگی خواهد توانست  زمان زیادی را از شما به هدر بدهد. از آنجایی که کنار گذاشتن کامل آن نیز یک کار غیر حرفه ای به نظر می رسد و همچنین در صورت تلنبار شدن پیام ها و ایمیل ها شاید دیگر زمان کافی برای پاسخگویی به آنها را نداشته باشید بهترین حالت این است که به طور زمان بندی شده و با برنامه ریزی قبلی زمان هایی را برای سر زدن به شبکه های اجتماعی و ایمیل های خود و پاسخگویی به پیام ها در طول روز مشخص نمایید و توجه داشته باشید که زمان بندی اختصاص داده شده را حتما رعایت کنید.

۶-tips-more-productive-days1

  •  برنامه زمانی شخصی خود را مشخص کنید و خودتان را فریب ندهید!

کار مداوم می تواند به سادگی باعث کاهش بهره وری شما شود از این رو حتما در برنامه ریزی های خود زمان های آزادی را برای گذراندن وقت با دوستان، همکاران و خانواده کنار بگذارید و بدانید مه این تنفس های کوتاه خواهد توانست بهره وری شما را چندین برابر نماید.

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این مطلب با دیگر کاربران مجله اینترنتی گویا آی تی در میان بگذارید و با اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی خود به دیگران نیز در بهره مندی بهتر از زمان های خود کمک نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *