چگونه مشکلات شارژ شدن گوشی موبایل را کشف و حل کنیم؟

چگونه مشکلات شارژ شدن گوشی موبایل را کشف و حل کنیم؟
  • 1395/8/9
  • زهرا معبودی
  • 0

قطعا در دنیای امروز همگی به نوعی وابسته به گوشی همراه خود شده ایم. این وابستگی زمانی بیشتر می شود که گشی ما از نوع هوشمند باشد، آن موقع است که وابستگی ما با توجه به اپلیکیشن ها و شبکه های اجتماعی که در آن استفاده می کنیم بیشتر خواهد شد. ممکن است روزی گوشی خود را به شارژ بزنید و متوجه عدم شارژ شدن آن شوید که بنظر می رسد مشکل جدی برایتان رخ داده است. اما ممکن است مساله ای بسیار ساده باعث این اتفاق شده باشد که در این مقاله قصد داریم به بررسی آن ها بپردازیم.

پورت یو اس بی را تمیز کنید

ممکن است در برخی موارد سطوح فلزی قرار گرفته در پورت یو اس بی و یا شارژر میکرو یو اس بی به علت استفاده مدام کثیف شده باشند و همین امر باعث عدم شارژ شدن گوشی شما شود. گوشی تان را خاموش کنید و اگر مقدور است باتری را خارج نمایید و از چیزی مثل خلال دندان برای پاک کردن پورت استفاده نمایید. البته دقت کنید که این کار به پورت آسیبی نرساند.

how-to-fix-android-phone-that-wont-charge-properly2

تمیز کردن گرد و غبار و پرز

همانطور که در بالا نیز به آن ذکر شد، ممکن است تمیز نبودن پورت به مشکل عدم شارژ شدن دامن زده باشد. پرز، گرد و غبار نیز می تواند همین مشکل را در پورت های یو اس بی ایجاد کنند که تمیز کردن آن ها می تواند چاره مشکل باشد.

گوشی را هنگام شارژ شدن خاموش نمایید

ممکن است نرم افزاری را بر روی گوشی خود نصب کرده باشید که حجم زیادی از باطری را سهم خود می داند و با بستن آن ها نیز امکان دارد در پس زمینه به فعالیت خود ادامه دهند. به همین خاطر برای سریع تر شارژ شدن گوشی اقدام به خاموش کردن آن نمایید.

تعویض کابل شارژر

ممکن است این مشکل از کابل شارژ شما نشات گرفته باشد که برای یافتن این حقیقت می توانید شارژر های دیگر را امتحان کنید تا مشکل را ریشه یابی کنید.

بررسی قسمت توپی شارژر

چنانچه مشکلی در کابل شارژر مشاهده نکردید، ممکن است توپی یا سر شارژر در اثر شل شدن نتواند برق را به کابل برساند که باید آن را بررسی کنید.

how-to-fix-android-phone-that-wont-charge-properly3

یکی نبودن آمپر و ولتاژ پاور بانک

اگر در هنگام استفاده از پاور بانک انتظار شارژ سریع را دارید باید ولتاژ و آمپر آن را بررسی کنید تا ببینید این پاور بانک چنین قابلیتی دارد یا خیر. اپلیکیشن های زیادی از جمله Ampere وجود دارند که می توانند شما را در این امر کمک نمایند.

آسیب دیدگی با آب

اطمینان حاصل کنید که گوشی شما در آب نیافتاده باشد، چراکه هنگام ورود آب به گوشی ممکن است باتری به طور کلی آسیب ببیند.

گوشی را به برق پریز وصل کنید

اگر گوشی خود را از طریق کابل به لپ تاپ یا کامپیوتر خود متصل می کنید، روند پر شدن باتری به مراتب کند تر از شارژ شدن از طریق پریز برق می باشد.

تعویض باتری

ممکن است باتری در اثر کار زیاد یا مشکلات دیگر عمرش به پایان رسیده و فرسوده شده باشد که تعویض آن می تواند حلال مشکلات باشد.

how-to-fix-android-phone-that-wont-charge-properly4

رعابت مسائل ایمنی

به خاطر داشته باشید زمانی که قصد شارژ کردن گوشی خود را دارید آن را نزدیک به جریان آب یا شرایط آب و هوایی بسیار مرطوب یا گرم به پریز نزنید. ضمنا هنگام خرید تجهیزات گوشی به استانداردهای مربوطه توجه ویژه کنید.

بازگشت نرم افزار سیستمی به نسخه قبل

برخی موارد که بسیار اندک نیز هستند ممکن است آپدیت نرم افزار ها به کابوسی برای عمر باطری بدل

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *