چگونه در Google Drive از اندروید خود Backup بگیریم؟

چگونه در Google Drive از اندروید خود Backup بگیریم؟
  • 1395/8/9
  • زهرا معبودی
  • 0

تحت هیچ عنوان نمی توان عمر گوشی هوشمندتان را تعیین کنید. نمی توانید مشکلاتی که ممکن است برای گوشی تان پیش می آید را پیش بینی کنید. چنانچه مشکلی برای گوشیتان در زمان گارانتی رخ دهد، شرکت سازنده مسئولیت رسیدگی به مشکل شما را خواهد داشت.

اما پس از دوران ضمانت چه می توان کرد؟ باید به فکر چاره ای باشید تا نسخه ای از اطلاعات گوشی خود را که به آن نسخه پشتیبان می گوییم در جایی امن نگه دارید.

در این زمان بسیاری از مردم برای پشتیان گیری از اطلاعات خود فضای ابری را انتخاب می کنند، اما اینکه کدام فضای ابری بهتر و خدمات بیشتری دارد مورد بحث است. آیا تا به حال به این اندیشیده اید که از این فضاها در جهت حفظ نسخه پشتیبان استفاده کنید ؟

پشتیبان گیری از اندروید در Google Drive

چگونه می توان از گوشی اندرویدی خود نسخه پشتیان در گوگل درایو تهیه کنیم

در ابتدا برای آن که بتوانید از این سرویس استفاده کنید باید یک حساب کاربری جی میل داشته باشید پس اگر آن را در اختیار ندارید، قبل از هر کاری اقدام به ساخت آن نمایید.

گوگل درایو به هر کاربر فضایی معادل ۱۵ گیگابایت را در اختیار قرار می دهد که بنظر کافی میآید اما اگر فکر می کنید این فضا برای کار شما کم است باید با اندکی هزینه این فضا را افزایش دهید.

قدم اول : در بین اپلیکیشن های گوشی خود بگردید تا با Google Drive مواجه شوید و چنانچه آن را نیافتید، می توانید به راحتی گوگل درایو را از پلی استور دانلود نمایید.

قدم دوم : پس از باز کردن این اپلیکیشن باید دکمه + آبی رنگ که در سمت راست پایین صفحه نمایشگر مشاهده می کنید را انتخاب کنید.

پشتیبان گیری از اندروید در Google Drive

قدم سوم : پس از آن شما با ۳ گزینه مواجه خواهید که کار اصلی را برای شما انجام می دهد.

پشتیبان گیری از اندروید در Google Drive

قدم چهارم :

آیکون پوشه : اگر آن را انتخاب کنید، یک پوشه ایجاد می شود که می توان در آن فایل های خود را ذخیره سازی نمایید.

پشتیبان گیری از اندروید در Google Drive

آیکون آپلود : این گزینه به کاربر اجازه می دهد تا هر فایلی را در درون گوگل درایو آپلود نماید. تفاوتی ندارد که فایل شما سند، عکس یا ویدئو است.

آیکون اسکن : اگر هم سندی فیزیکی دارید که قصد دارید تا عکس آن را نیز در نسخه پشتیبان خود داشته باشید، می توانید با کلیک بر روی گزینه Scan تصویر آن را به گوگل درایو بسپارید.

به پایان کار رسیده اید، شما توانستید که فایل ها یا اسناد خود را به گوگل درایو  انتقال بدهید.

یکی از جنبه های مثبت گوگل درایو همیشه در دسترس بودن آن است و برایش مهم نیست که شما از کدام منطقه، با چه سیستم عاملی و با چه مرورگری قصد دستیابی به آن را دارید و این می تواند خیال شما را از بابت دسترسی به اطلاعاتتان راحت کند.

نظر خود را در مورد پشتیبان گیری در درایو گوگل، با ما در میان بگذارید. آیا فضای ابری مطمئن تر از گوگل درایو می شناسید؟ با ما در این باره و تجربیات خود صحبت کنید و با انتشار این مطلب روی شبکه های اجتماعی به دیگران نیز کمک کنید تا از اطلاعات خود یک بک آپ امن بگیرند.

منبع: megebyte

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *