ساخت ماشین کابوس توسط محققان دانشگاه MIT

ساخت ماشین کابوس توسط محققان دانشگاه MIT
  • 1395/8/9
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

دانشمندان ام آی تی به هوش مصنوعی آموزش می دهند مردم را بترساند. آنها بر روی پروژه ای موسوم به ماشین کابوس کار میکنند که قادر است ترسناک ترین تصاویر را انتخاب کند.

گویا آی تی – مثل اینکه خواندن داستان های علمی تخیلی ما را به اندازه کافی از این قضیه نمی ترساند که روزی هوش مصنوعی به پا خیزد و همه ما را بکشد. به همین دلیل محققان ام آی تی در حال ساخت ماشینی هستند که به معنای واقعی کلمه ما را بترساند.
تیم ام آی تی الگوریتمی به نام ماشین کابوس ساخته که در اصل برای ترسناک کردنِ تصاویر معمولی طراحی شده است. این تصویر می تواند عکس یک شخص، مکان یا هر چیز دیگری باشد. AI تلاش می کند بیاموزد که این تصاویر را چگونه می تواند تا حد امکان ترسناک کند. آنها نوعی فرآیند منبع باز را در این ماشین به کار بسته اند. اگر می خواهید به این AI کمک کنید تا بتواند انسانها را به وحشت اندازد، می توانید با هزاران نفر دیگر همراه شوید و در مورد اینکه کدام تصویر از همه ترسناک تر است رای دهید. این کار به ماشین کابوس امکان می دهد روند خود را اصلاح کند و بداند کدام عناصر یک تصویر می تواند آن را “ترسناک” کند.
این یک تجربه ذهنی جالب است که به هالوین هم مربوط می شود، هر چند که مفاهیم مربوط به آن در نهایت به تهیه نسخه ای از Skynet منجر می شود که قابلیت ساخت بزرگترین خانه جن زده تاریخ را دارد. شاید اینگونه بتوانند بشر را از پا در آورند و او را تا سر حد مرگ بترسانند؟

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *