آموزش block کردن تبلیغات در اندروید بدون نیاز به روت کردن گوشی

آموزش block کردن تبلیغات در اندروید بدون نیاز به روت کردن گوشی
  • 1395/8/10
  • زهرا معبودی
  • 2

اگر به دنبال اپلیکیشن‌های مسدود کننده‌ی تبلیغات یا همان ad-blocker می‌گردید، بهتر است نگاهی به برنامه‌ی جدید توسعه دهنده‌ای به نام Julian Klode هم بیاندازید. این برنامه مانند اپلیکیشن‌هایی مثل NetGuard و AdGuard از سیستم VPN اندروید استفاده می‌کند، اما مکانیزمی دارد که باعث صرفه جویی بیشتری در مصرف باتری دستگاه می‌شود.

مسدود کردن تبلیغ در اندروید

این اپلیکیشن بر خلاف سایر رقبا در سطح DNS کار می‌کند، یعنی ترافیک دستگاه شما را فقط در همان لحظات ابتدایی فیلتر می‌کند تا انرژی کمتری مصرف شود. برنامه‌ی مذکور کاملاً رایگان و منبع باز است، بنابراین یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای مسدود سازی تبلیغات می‌باشد.

نیازمندیها

  • اندروید لالی‌پاپ یا بالاتر
  • فعال سازی Unknown sources

گام ۱: نصب DNS66

این اپلیکیشن که DNS66 نام دارد و به صورت رایگان در مخزن F-Droid موجود است، برای مسدود سازی تبلیغات بر روی دستگاه‌های روت نشده و بدون مصرف زیاد انرژی استفاده می‌شود. مخزن F-Droid یک سایت مطمئن برای اپلیکیشن‌های رایگان و منبع باز اندروید است، پس برای شروع کافی است از روی موبایل یا تبلت خود لینک زیر را لمس کنید:

DNS66 را از  F-Droid دانلود کنید

در صفحه‌ای که باز می‌شود به بخش Packages رفته و لینک Download apk. را انتخاب کنید، سپس نوتیفیکیشن Download complete را لمس نمایید تا فایل APK اجرا شود، در نهایت Install را انتخاب کنید.

مسدود کردن تبلیغ در اندروید

گام ۲: انتخاب فیلترهای دامنه

هنگامی که برای اولین بار اپلیکیشن را اجرا می‌کنید، یک راهنما در مقابل شما قرار می‌گیرد. اگر دوست داشتید آن را مطالعه کنید، ولی اگر نخواستید ما در ادامه بخش‌هایی از آن را به شما خواهیم گفت.

برای شروع از پایین صفحه زبانه‌ی Domain Filters را انتخاب کنید. اکنون حداقل باید یک فایل میزبان مسدود سازی تبلیغات را انتخاب نمایید، این فایل در حقیقت لیستی از سرورهایی است که DNS66 آن‌ها را به عنوان سرورهای تبلیغاتی شناسایی کرده است. ما پیشنهاد می‌کنیم که فقط گزینه‌ی Adaway hosts file را با لمس دکمه‌ی قرمزی که در کنار این گزینه قرار دارد انتخاب کنید. پس از انتخاب فایل میزبان نقطه‌ی کنار آن به رنگ سبز در می‌آید.

مسدود کردن تبلیغ بدون روت کردن

گام ۳: فعال سازی سرویس VPN

اکنون به زبانه‌ی Start / Stop بروید و آیکن تازه‌سازی‌ای که در بالای صفحه قرار دارد را لمس کنید. حالا فرآیند دانلود فایل میزبان‌ها با نمایش یک نوتیفیکیشن به شما اعلام می‌شود، پس صبر کنید. وقتی دانلود تمام شد، علامت خاموش کردن وسط صفحه را برای چند ثانیه لمس نمایید تا سرویس مسدود سازی تبلیغات VPN فعال شود، سپس از پنجره‌ای که باز می‌شود OK را انتخاب کنید.

مسدود کردن تبلیغ در اندروید و سرویس VPN

گام ۴: از اپلیکیشنهای بدون تبلیغ خود لذت ببرید

از این به بعد تبلیغات نه تنها در مرورگر نشان داده نمی‌شوند بلکه در اپلیکیشن‌ها هم ظاهر نخواهند شد. زمانی که این سرویس فعال باشد، یک کلید کوچک را در نوار وضعیت بالای موبایل خواهید دید. این آیکن باید دائماً آن‌جا باشد.

اپلیکیشن بدون تبلیغ

DNS66 برخلاف دیگر برنامه‌های مبتنی بر VPN، تبلیغات را در سطح DNS مسدود می‌کنند. یعنی فقط ترافیک DNS از این برنامه می‌گذرد و فقط تبلیغات فیلتر می‌شود، در حالی که در برنامه‌های دیگر کل داده‌های ترافیک برای مسدود سازی تبلیغات فیلتر می‌شود.

نکته‌ی جذاب دیگر این است که علارغم این که تبلیغات در کل سیستم مسدود می‌شود، ولی به دلیل این که فقط بخش کوچکی از داده‌ها فیلتر می‌شود، پس برنامه مصرف باتری بسیار کمی دارد. مصرف انرژی DNS66 در مقایسه آماری با Adguard که یکی از پرمصرف‌ترین اپلیکیشن‌هاست، حتی قابل اندازه‌گیری هم نیست.

مسدود کردن تبلیغ بدون روت

اگر بتوانید این ترفند را روی گوشی های خود پیاده کنید مطمئنا می توانید بدون دردسرهای مشاهده و نمایش تبلیغات زندگی عجین با تکنولوژی خود را پیش ببرید. در عین حال توصیه من به شما این است که این مطلب را روی شبکه های اجتماعی منتشر کنید تا دیگران هم بتوانند از این فرصت و ترفند اندرویدی استفاده کنند.

منبع: wonderhowto

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. سلام
    لطفن اموزش نسخه جدید برنامه را منتشر کنید نسخه جدید برنامه کاملن با نسخه قبلی تفاوت اساسی دارد متشکر از زحمتی که میکشید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *