راهنمای خرید: بررسی انواع مختلف دوربین های عکاسی

راهنمای خرید: بررسی انواع مختلف دوربین های عکاسی
  • 1395/8/10
  • زهرا معبودی
  • 0

معمولا خرید دوربین یکی از کارهای دشوار و زمان بر است زیرا با توجه به تنوع در مدل ها نوع های مختلف بسیار سخت می توان دوربین مطابق با سلیقه و نیاز خود را یافت. در این راهنمای خرید با در نظر گرفتن ۲ فاکتور میزان استفاده و قیمت محصول به معرفی انواع مختلف دوربین های عکاسی می پردازیم. با گویا آی تی همراه باشید.

کامپکت

Simple compact cameras

این دسته از دوربین ها که به اصطلاح کامپکت ساده نام می گیرند، دارای اندازه ی کوچک و لنز غیر قابل تعویض هستند. این دوربین ها فاقد آینه هستند و کیفیت عکسبرداری کمتری به نسبت نوع SLR  دارند.

از جمله مزایای این دوربین می توان به قیمت پایین، تنظیمات اتومات و سایز کوچک و جمع و جور آن اشاره نمود. این دوربین برای افراد مبتدی و کسانی که هر چند وقت یک بار قصد عکاسی دارند توصیه می شود.

کامپکت پیشرفته

Enthusiast Compact

این دوربین ها که نوع پیشرفته و ارتقاء یافته کامپکت هستند توانسته اند با استفاده از تکنولوژی های جدید از کیفیتی نزدیک به دوربین های SLR‏  ‏بهره مند گردند. این دوربین ها حسگر تصویر بزرگتری دارند که باعث می شود در شرایط نوری کم بتوانند تصاویری با کیفیت به ثبت برسانند. قیمت این محصول نزدیک به دوربین های SLR‏  ‏و گاهی حتی بیشتر از آن است.

در صورتی که تمایل به خرید یک دوربین سبک و کوچک و با کیفیت و قیمتی مشابه SLR‏  ‏دارید این گزینه می تواند نیاز شما را برطرف سازد.

کامپکت سوپرزوم

Super-zoom compact cameras

بسیاری از کاربران علاقه بسیاری به قابلیت زوم کردن در دوربین های عکاسی دارند از این رو در تلاشند تا با خریدن دوربین هایی که این قابلیت را به طور حرفه ای دارا هستند از عکاسی خود بیشتر از پیش لذت ببرند. از این رو کامپکت سوپرزوم ممی تواند یکی از بهترین گزینه ها برای این افراد باشد.

این دوربین قادر است با تغییر حالت لنز خود از حالت تله تا واید تصاویری بی نظیر و شگفت انگیز خلق نماید.

DSLR

دوربین‌های DSLR

بهترین، گران قیمت ترین و حرفه ای ترین دوربین های دیجیتال هستند که آینه و لنز قابل تعویض دارند و به کمک سنسور های بزرگ خود قادر به ثبت تصاویری با کیفیت و حرفه ای حتی در نور کم و شب هستند. تنها نقص قابل بیان برای این دسته از دوربین ها وزن بالا و اندازه بزرگ آنهاست که حمل آن را کمی دشوار می کند. از این رو  تنها در صورتی که قصد تصویر برداری حرفه ای را دارید خرید این دوربین ها را به شما توصیه می کنیم.

شبه DSLR

Pseudo-SLR cameras

این دسته از دوربین ها در واقعی چیزی ما بین دوربین‌های کامپکت و SLR هستند که به دوربین های Bridge نیز معروفند. این نوع دوربین ظاهر و بدنه ای مشابه SLR‏ ‏ها دارد اما از نظر امکانات و قابلیت ها مانند کامپکت ها عمل می کند. این نوع دوربین فاقد آینه و منشور هستند همچنین امکان تعویض لنز در آن ها وجود ندارد.

این دسته از دوربین ها اغلب مورد پسند افرادی است که به زوم علاقه ی بسیاری دارند و با ظاهر بزرگ و دست و پا گیر دوربین نیز مشکی ندارند. قیمت این دوربین کمتر از DSLR‌ها می باشد.

بدون آینه

No mirror

این دوربین ها همانطور که از اسمشان مشخص است فاقد آینه هستند و در واقع این مهمترین تفاوت آنها با دوربین های DSLR  است. وزن کم و سادگی عکس برداری در کنار قابلیت تعویض لنز می تواند این ابزار را به دوربینی فوق العاده و پر طرفدار تبدیل نماید. هرچند تعداد لنز های ارائه شده برای این محصول هنوز زیاد نیست اما اگر می خواهید از دوربینی با اندازه نوع کامپکت و کیفیت عالی DSLR   بهره مند شوید این نوع بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

اگر به کمک این راهنمای خرید تصمیم به خرید  یک دوربین DSLR  گرفته اید بهتر است سری نیز به کاملترین راهنمای انتخاب دوربین DSLR بزنید تا با چشمی باز به انتخاب محصول مورد نظر خود اقدام نماییدد.

نظرات و دیدگاه های خود را از تجارب کاربری با نوع های مختلف از دوربین با دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید. همچنین در صورتی که نوعی از  دوربین را دارید که از کیفی ت و قیمت آن رضایت دارید آن را به دیگر کاربران ما توصیه نمایید.

با انتشار این مطلب در شبکه های اجتماعی خود به دیگران نیز در خرید دوربین با کیفت و مطابق نیازشان کمک کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *